דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן הפסיכומטרי אמין? 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 1912 פעמים ]

שאלות הסתברותיות, מתמטיות וצורות יכולות לבדוק את החוכמה שלנו? תלוי את מי שואלים. חוקרים ודוקטורנטים המנסים לבדוק את אמינות מבחן הפסיכומטרי מחזיקים בדעות מנוגדות. אך אף אחד מהם לא מצליח לתת תשובה קונקרטית בנושא הבחינה. בסוף שנת 2001 הוחלט כי המבחן אינו יהווה תנאי קבלה למוסדות להשכלה גבוהה, אלא השתמשו בכלי אחר "ציון מצרף", ממוצע של ציוני הבגרות בשלושה מקצועות עיקריים - אנגלית, מתמטיקה והיסטוריה או בגרות בשפת אם (צרפתית או ערבית). מהר מאוד ההסדר החדש בוטל  ושוב חזר המבחן הפסיכומטרי.

ככל שאני אלמד יותר הציון שלי יהיה יותר גבוה?

אכן כן. זו אחת הסיבות העיקריות שהובילו את מתנגדי מבחן הפסיכומטרי להחזיק בדעה שמבחן זה לא משקף את הרמה של הנבחן אלא את יכולת אפשרות שיפור הציון. לא סתם קמו כל כך הרבה מכונים המכינים אתכם לפסיכומטרי ומתחרים על כיסכם. קורס פסיכומטרי אינטנסיבי אכן משפר פלאים את ציונך. מלמדים אותך טכניקות איך לגשת לשאלה.

להילחם לא יעזור לך, גש למבחן

רבים כמוך מחזיקים בדעה כי המבחן הפסיכומטרי לא משקף דבר, במקום לגשת לבחינה זו הם מעדיפים לשפר את הבגרויות. שיפור בגרות ללא ספק תמיד טוב, אחרי הכל מוסד לימודים גבוה רוצה לראות את הציונים שלך, בכדי להעריך אם תוכל לסיים את התואר הראשון. אין מה לעשות אחרי הכל המדינה מסבסדת את הלימודים באוניברסיטה, חשוב להם לראות שסיכוייך גבוהים מאוד. אם אתה רוצה ללמוד באוניברסיטה אינך יכול להימנע ממבחן הפסיכומטרי. גש להירשם, חבל להפסיד עוד שנה. בניגוד לקורסים מקצועיים, באוניברסיטה הלימודים מתחילים כבר באוקטובר.

להירשם לאן ?

הבחינה הפסיכומטרית אינה קשורה למוסד לימודים. זו בחינה חיצונית, הגוף אשר כותב את הבחינה ומעביר אותה נקרא "המרכז הארצי לבחינות והערכה". כל עוד אתה נושא תעודות זהות או דרכון ישראלי, אתה ראשי להיבחן והציון יועבר לכל מוסד להשכלה גבוהה על- פי דרישתך. את ערכת ההרשמה ניתן לרכוש בחנויות ספרים כגון: סטימצקי, צומת ספרים ודיונון (רשת חנויות ספרים הממוקמות באוניברסיטאות ובמכללות).

לימודים באינטרנט

בעידן האינטרנט, אתה יכול למצוא מספר אתרים המכינים אותך למבחן הפסיכומטרי. לפני קניית הערכה תבדוק את הרמה שלך. מבחן הפסיכומטרי מורכב משלושה נושאים : אנגלית, חשיבה כמותית וחשיבה מילולית. אורך הבחינה הוא 3 שעות ו-20 דקות, בהן עלייך לענות על 225 שאלות, משמע פחות מדקה לכל שאלה. אם הצלחתך לעמוד בזמנים ורוב תשובותיך נכונות, גש למבחן -בהצלחה, אם לא עמדת בזמנים ובנושאים ספציפיים היה לך ממש קשה, עדיף לך לפנות למוסד המכין אותך במיוחד לבחינת הפסיכומטרי.

 

בלוג פסיכומטרי הטוב ביותר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב