דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת אופנוע 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 13866 פעמים ]

אופנוע, כך נוטים לומר אנשים רבים, הוא כלי רכב מסוכן. ואנחנו אומרים כי לא הכלי הוא מסוכן אלא מי שנוהג בו. אני מרשה לעצמי להוסיף ולומר, כי גם אם על הכלי עצמו רוכב הנהג המנוסה ביותר, בעל רשיון לרכיבה של 10 שנים ומעלה, עדיין, רבות התאונות שאינן קשורות בכלל לכישורי הנהיגה שלו או לחילופין לאותו "כלי מסוכן".תאונות אופנוע קורות כיוון שאופנועים הם קטנים יחסית, הרבה פעמים מהירים מדי לעיניו של הנהג בכלי הרכב ולחילופין, אינם נגלים באיזורים המתים הרבים שיש למכוניות כאשר אופנועים נמצאים בסמוך אליהם.

הסיבות להתרחשות תאונות אופנוע

ישנן אינסוף סיבות לקרות תאונות דרכים שמעורב בהן אופנוע. בין היתר תאונות אופנוע מתרחשות כאשר אופנוען עוקף מימין, או כאשר נהג הרכב אינו מזהה את האופנוע בשל חשיכה. תאונות אופנוע מתרחשות גם כאשר נהגי האופנוע נוהגים במהירות רבה אזורים בהם מכוניות חונות ופותחות את דלתותיהן הפונות אל הכביש במפתיע, ועוד. העניין עם אופנועים אינו תלוי בהכרח בסכנות הטמונות ברכיבה על הכלי הזה, כמו העובדות שהוא כלי רכב פתוח, אינו ממוגן, הנהג אינו חגור ואינו מוקף פלדה המגנה עליו, במידת האפשר כמו ברכב. במזג אוויר גרוע, נוהגים אופנועים רבים להחליק על כבישים רטובים, וגם במזג אוויר נוח, מספיק שיישפך שמן על הכביש בכדי לסכן את הרוכב, ואולי אף רכבים הנמצאים בסמוך לו.

בשל הסיכון הגבוה של מוות במקרים של תאונות אופנוע, רצוי לנהגי אופנוע לבטח את עצמם גם בביטוחי חיים וביטוחי אובדן כושר עבודה למקרה של נכות גבוהה וקבועה.

תביעה לפיצויים לאחר תאונת אופנוע

על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לנפגע לאחר מקרה של תאונת אופנוע, חשוב כי ידאג לקבל את כל המסמכים הבסיסיים על מנת להגיש תביעה ללא טרטור של הרשויות המשפטיות ו/או הביטוחיות. דאגו להחזיק בפוליסת ביטוח חובה בתוקף, טופס ואיור משטרה המדווח על התאונה וכן, במידה והיה האופנוע מעורב בתאונה עם רכב נוסף, יש לדאוג כי פרטי הנהג האחר, פרטי חברת הביטוח שלו ופרטי הרכב נמצאים אף הם בידכם. במקרה של נזק לרכוש, יש גם להשיג דו"ח של שמאי רכב המעריך את מידת הנזק שנגרמה לאופנוע.

קיימים שלושה סוגים של תאונות בהן מעורבים אופנועים, אשר בעקבותיהן ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח:


    • פיצויים במקרה בו אין ביטוח תקף – כשפוליסת הביטוח אינה תקפה לגבי רוכב ספציפי, יוכל הרוכב לתבוע פוליסת ביטוח של נהג פוגע במידה ויוכיח הנפגע כי הצד השני אשם בתאונת האופנוע.
    • תשלום תכוף - לאחר פציעה ארוכה והחלמה ממושכת לאחר תאונת האופנוע, יוכל הנפגע לתבוע תשלום מחברת הביטוח, כמקדמה על הפיצויים המלאים המגיעים לו, למימון פיצויים או אובדן הכנסות בתקופת ההחלמה.
    • תאונת פגע וברח  של אופנוע בהולך רגל – במקרה כזה יוכל הולך הרגל לתבוע את תאגיד "קרנית" המהווה חברת ביטוח ל"פגע וברח", במידה ולא ניתן לאתר את הרוכב הדורס.

 

התייעצות עם עורך דין לתאונות דרכים בתביעות נזקי גוף תבטיח כי זכויותיך יישמרו, וכי תוכל לקבל את כספי הפיצויים המגיעים לך. בשל הסכנה לפגיעה חמורה בקרב רוכבי אופנועים חשוב לעמוד בקשר מול עו"ד הבקיא בטיפול בתביעות מעין אלו. משרדנו עוסק בייצוג נפגעי תאונות אופנוע ונשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב