דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחות בבית 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 5293 פעמים ]

ממש כמו הטמפרטורה וניקיונו של האוויר, גורם חשוב בשמירה על אווירת חדר בריאה הינו תוכן הלחות המצוי באוויר. במהלך חודשי החורף, כאשר החדרים מחוממים, האוויר שבתוך הבית יכול להתייבש ולשאוב את הלחות מעורכם, שיערכם, הרקמות הריריות שבגרונכם ואפכם, הריהוט, הצמחים, בעלי החיים וכל שאר הדברים הנמצאים בחדר.
פתיחת חלונות לא תעזור למנוע את התייבשות האוויר שבחדר. במקום זאת, חובה להוסיף את כמות הלחות המתאימה לאוויר - דבר שניתן לעשות בעזרת מפזר אדים. מומחים רפואיים ממליצים על לחות אוויר יחסית של 40-60 אחוזים על מנת לשמור על בריאות האוויר שבבית. ברמה זו, תכולת הלחות באוויר תהיה בשיווי משקל עם הטמפרטורה של הסביבה הביתית הטיפוסית.
השפעות האוויר היבש בבית
? אי-נוחות, עייפות, תחושת-חולי - נשימה של אוויר יבש מקשה על קליטת החמצן ואת העברתו לאחר מכן אל מערכת הדם. תופעות דוגמת תשישות, כבדות ויכולת ריכוז ירודה הינן חלק מהתסמינים המעידים על ירידה ברמת אספקת החמצן לגוף.
? עלייה ברגישות להצטננויות והתקררויות - תפקוד הניקוי-העצמי של קנה הנשימה מושפע לרעה על ידי האוויר היבש. כתוצאה מכך, חלה עלייה ברגישות הקנה לזיהומים ולסיבוכים במערכת קנה הנשימה.
? עור יבש - לחות יחסית נמוכה מובילה לאובדן מוגבר של לחות משכבותיו החיצוניות של העור. מסיבה זו העור הופך יבש, מחוספס וקשקשי, וכן הוא נוטה לדלקות וזיהומים.
? רמות גבוהות של אבק - הלחות נקשרת אל האבק ומכבידה עליו. אוויר יבש בחדר גורם לכך שהאבק מתייבש ועולה מעלה. תופעה זו אף מחמירה עקב התנועות התרמיות הנוצרות על ידי תנורים וגופי חימום.
? נזקים לשיער - השיער יכול להתייבש בקלות כאשר מערכות חימום מופעלות, דבר ההופך אותו לרגיש יותר לנזקים שונים דוגמת קצוות מפוצלים, הפיכתו לפחות נוח לטיפול ונוטה לקשרים וכן הפיכתו לנטול ברק ופחות מושך באופן כללי.
? חשמל סטטי מוגבר - רמות לחות שהינן מתחת ל-40% יגבירו את הצטברות החשמל הסטטי, דבר אשר יוביל לפריקת ניצוצות לא-נעימה בעת הנגיעה בחפצי מתכת ברחבי הבית.
? נזקים לחפצי עץ - ריהוט וחפצי עץ אחרים הינם בעלי פני שטח עמומים ונטולי ברק באוויר יבש. הם מתייבשים וכתוצאה מכך, בסופו של דבר יתחילו להופיע בהם סדקים וחריצים.
? אי-נוחות לבעלי חיים - חיות מחמד יסבלו ממש כמו בני אדם, מאותן התופעות של עור יבש ורגישות מוגברת לזיהומים. השפעות אלו אף יחמירו בקרב בעלי חיים המורגלים לבית גידול לח, דוגמת תוכים, אשר יכולים לסבול ממחלות קשות בסביבות יבשות.
מאמר זה נכתב ע"י יונתן רבה בעל ניסיון וידע רב בתחום החימום והמיזוג לחברות מפעלים גני אירועים ועוד... יתרה מכך החברה גם משכירה ומשווקת את מוצריה בעסקאות ליסינג לתקופות קצרות וארוכות במחיר לכל כיס טלפון 0508330888 בקרו באתרינו החדש : http://www.hcsystem.co.il/

      יונתן.ר מנהל מוצר א.מערכות טל: 1599597779 נייד: 0508330888 פקס: 1599597770   Email : href="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.il Web: http://www.hcsystem.co.ilא.מערכות - השכרה ומכירה מזגנים ניידים תנורים,קולטי לחות,מאוררים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב