דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא וביטוח דירה - הליכי תביעת הביטוח 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 4534 פעמים ]

ביטוח משכנתא וביטוח דירה? הליכי תביעת הביטוח

אנחנו חיים במדינה לא צפויה, ובכלל בעולם לא צפוי. יום אחד אתה יכול להגיע הביתה ולגלות שהוא נפגע משריפה, מקאסם או משיטפון. אני לא פסימית, זוהי פשוט המציאות. נכון שמקרים אלו הם נדירים, אך צריכים להיות מוכנים אליהם. אז רכשת ביטוח דירה, ביטוח משכנתא וביטוח מבנה, אבל האם אתה יודע מה צריך לעשות במקרה של שריפה חלילה? במקרה של רעידת אדמה? מלחמה שבעקבותיה הבית נפגע מקטיושה?

לקיחת משכנתא עבור רכישת דירה מחייבת לרכוש גם ביטוח משכנתא כדי שהבנק יקבל את כספי המשכנתא גם במקרה והבית ייפגע או במקרה שתפגע היכולת שלך להחזיר את תשלומי המשכנתא. ברוב המקרים, בנוסף אל ביטוח משכנתא נהוג לרכוש גם ביטוח דירה, ביטוח מבנה, ביטוח צד ג' לבית וביטוחים נוספים. קרא מאמר זה כדי שבמקרה הצורך תדע כיצד עליך לפעול במקרה של נזק לבית ובכדי שתוכל לקבל את פיצויי חברת הביטוח עבור הנזק שנגרם.

ביטוח מבנה - מה עליך לעשות במקרה של נזק למבנה?

במקרה של נזק למבנה עליך להודיע קודם כל למשטרה, מומלץ לא לגעת בחפצים שבבית (אלא אם כן זה כדי להצילם). המשטרה תיתן לך אישור בכתב שיפרט את פרטי האירוע, כתובת האירוע, התאריך ונזקי המבנה. עם טופס זה תפנה אל חברת הביטוח שם רכשת ביטוח משכנתא, ביטוח מבנה, ביטוח דירה או ביטוח בית משותף. במקרה והנזק נוצר בגלל השכנים או גורם צד שלישי עליך לבדוק האם הם רכשו ביטוח צד ג' ולתבוע את הביטוח שלהם.

על בעל הפוליסה להגיע לחברת הביטוח עם מספר פוליסת ביטוח דירה, כתובת הדירה, האישור שקיבל מהמשטרה - בו מופיעים התאריך, שעת הנזק ותיאור האירוע.

לאחר הפניה לחברת הביטוח שם רכשת ביטוח דירה, ישלח שמאי מטעם החברה לבדיקת הנזק. אחרי הביקור של השמאי תתבקש להעביר אסמכתאות לנזק לחברת הביטוח. החברה תבדוק את כל הנתונים והמסמכים שקיבלה ותחליט על זכאותך לפיצוי.

ביטוח דירה - מה עליך לשעות במקרה של שריפה?

בעת שריפה התקשר קודם כל למוקד מכבי האש -102. אין לגעת ברכוש שנפגע או לזרוק אותו (אלא אם כן ניתן להצילו), כדי שיהיה ניתן להציגו לחברת הביטוח שם רכשת ביטוח דירה. פנה למשטרה במקרה ואתם חושבים שמדובר בהצתה וקבל על כך אישור בכתב מהם.

עליך לפנות למוקד של חברת הביטוח עם מספר פוליסה של ביטוח דירה, ביטוח משכנתא, ביטוח מבנה או כל ביטוח נוסף שברשותך. ציין בפניהם את הכתובת, פרטי המקרה, תאריך ושעת המקרה וכל אישור נוסף שקיבלת ממכבי האש או מהמשטרה.

גם במקרה זה יגיע שמאי מטעם חברת הביטוח, תצטרך למסור לו את כל המסמכים שניתנו לך לאחר השריפה ואסמכתאות עבור תיקון הנזק. לאחר חוות הדעת של השמאי חברת הביטוח תדווח לך על זכאותך בעקבות האירוע.

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב