דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת חדרים נקיים למקומות עבודה 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 5075 פעמים ]

במפעלים שונים, המייצרים רכיבים רגישים במיוחד או קטנים במיוחד, קיימים אזורים המכונים חדרים נקיים, ואשר רמת הניקיון בהם נמדדת על פי כמות חלקיקי האבק שיש באוויר באותם חדרים. המדובר, כאמור, בחדרים המשמשים ליצירת חלקים רגישים במיוחד אשר כל פירור אבק מיותר בהם, ואפילו שערה, לעתים, יכולים לפגום במוצר ולגרום לבזבוז של חומרי גלם יקרים.

כדי ליצור מרחב כזה, יש צורך להיעזר במערכות סינון רציניות ביותר. לא משנה מה היא המשימה, העיקר שיהיו בידיכם הכלים הנכונים למשימה. במקרים מסוימים, לא די ביצירת חדרים נקיים ויש צורך בחדרים ללא אוויר. משאבות ואקום קיימות בדיוק לצורך הזה.

על משאבות ואקום וחדרים נקיים

אנחנו מוקפים באוויר כל העת. בעבר הרחוק האדם כלל לא הבין כי האוויר הוא גז אשר מקיף אותו, ולא תמיד התייחס אל האוויר כאל חומר בפני עצמו. כיום, אנחנו יודעים אחרת, ומבינים כי על גבי כדור הארץ יש רמת לחץ מסוימת של אוויר, ויודעים אף לנצל את שינוי לחץ האוויר, כדי להשיג תועלות שונות. כך למשל, הורדת לחץ האוויר במקום מסוים מאפשרת שנוזלים ירתחו בזמן קצר יותר. ניצול ואקום לצורך ייצור מוצרים מסוימים הוא עניין הדרוש בתעשיות מסוימות. משאבות ואקום הן בדיוק המוצר המסוים הזה אשר מאפשר לכם ליצור ואקום באזור מסוים או חדר לצורך תהליך הייצור.

משאבות ואקום, כשמן, משמשות ליצירת ואקום באזור מסוים. ליצירת ואקום שימושים רבים בתעשייה המדויקת, ובמקרים מסוימים ללא משאבות ואקום, לא ניתן ליצור מוצרים וכלים מסוימים. במסגרת חדרים נקיים רמת הניקיון של החדרים היא גבוהה ונשמרת כך. באותם חדרים נקיים יש צורך להקפיד, בצד כל הדברים האחרים, גם על כך שהכלים יהיו נקיים ומסוגלים לבצע את העבודה, לשמה הם קיימים מבלי לזהם או ללכלכך את סביבת העבודה.

עיקרון הפעולה של משאבות ואקום הוא פשוט: שאיבת הגזים מתוך חדר או תא מסוים. משאבות ואקום צריכות להיות מסוגלות לטפל בלחצי אוויר מאוד גדולים. מלבד זאת, גם תא הואקום, בו משאבות הואקום צריכות ליצור את הריק, צריך להיות חזק דיו כדי להחזיק ולעמוד בלחצים הגדולים אשר יצירת הואקום יכולה לגרום. חשוב להבין, כי משאבות ואקום יוצרות לחץ רב על חדרים, ועל כן אלה חייבים להיות עמידים בפני הלחצים השונים.

סוגי משאבות ואקום

ישנם סוגים שונים של משאבות ואקום, אשר לכל אחת מהן יתרונות משלה. כך למשל, ישנן משאבות ואקום סילוניות המנצלות את העיקרון של תנועת האוויר במערכת, כדי ליצור את איזור הלחץ הגבוה, וליצור את הואקום בצד השני. ישנן משאבות מכאניות, אשר באמצעות בוכנות שואבות את האוויר מתוך אזורים מסוימים.

התעשייה המדויקת, אשר בה משתמשים לרוב באותם חדרים נקיים, היא תעשייה אשר יש לה צרכים מיוחדים רבים. מלבד הצורך בשמירה על הניקיון של חדרים נקיים, הרי שיש צורך להשתמש בכלים אשר מאפשרים את רמת הדיוק הנדרשת עבור אתם אזורים במפעל. כאשר אתם רוצים להבטיח כי יש בידיכם את הכלים הדרושים למשימה, וכי הכלים האלה הם אמינים ומתאימים בדיוק למשימות שאתם צריכים, כדאי לפנות אל חברה ותיקה אשר מתמצאת בתחום, ויודעת להציע את הפתרונות המתאימים עבור שלל חברות, ובכלל זה גם חברות בתחום הייצור שלכם.

ישנם שימושים רבים של משאבות ואקום בסוגים שונים של תעשייה, החל בתעשייה הכבדה ועד לתעשייה הקלה. אפילו בתעשיית הקוסמטיקה ישנם שימושים למשאבות ואקום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב