דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להפוך רעיון שיווקי טוב למהלך שיווקי מושלם 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 4557 פעמים ]

עסקים רבים מעידים על עצמם שאינם יודעים איך לעשות שיווק, אבל בפועל יש להם לא מעט רעיונות שיווקיים שפשוט יושבים ומחכים, אבל מסיבות כאלה ואחרות אינם באים לידי ביצוע. בין אם מדובר ברעיונות לפרסום, למבצעים, לשיתופי פעולה, למוצרים או לשירותים חדשים, משהו מסתורי גורם לרעיונות הללו להישאר במגירה ולא להפוך למציאות.
הסיבות לכך יכולות להיות שונות ומגוונות – חוסר זמן, חוסר בטחון לגבי הצלחת הפעולה, המתנה לפעולה של המתחרים, אילוצי משאבים ועוד.
אם גם לכם יש מגירה עמוסת רעיונות כאלה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם  לבחון אם הגיע זמן להפוך אותם למהלכים שיווקיים אפקטיביים:
 
• האם הרעיון השיווקי רלבנטי – הגדרה ברורה של חזון ומטרות העסק מאפשרת לבחון כל רעיון לאורן ולהחליט על מידת הרלבנטיות שלו לקידומן.

• האם הרעיון השיווקי מתאים לי – חשוב לקדם רעיונות שמתאימים למיתוג, לשפה וליכולות של העסק. כך למשל, אם התדמית של העסק שלנו היא מקצועית, כדאי שהיוזמות שלנו יעידו על מקצוענות ולאו דווקא על יוקרה או על חווייה כיפית.

• האם הרעיון בר ישום – כדי לשפר את הסיכוי שמהלך שיווקי יצליח כדאי למפות מראש אילוצים וקשיים שעלולים לצוץ ולהתכונן אליהם. הדרך הטובה ביותר היא להכין מראש חלופות, שישמשו אותנו אם וכאשר אילוץ כזה אכן מתרחש. למשל, אם החלטנו לצאת במבצע קופה שבו הלקוח מוסיף 10 ש"ח ומקבל מוצר נוסף, והמתחרה ליד החליט להוזיל את המוצר המקביל ב-50%. מה נעשה? האם להוריד את המחיר גם כן, להחליף את המוצר, להמשיך בשלנו? חשוב לדון בחלופות.

• למה הרעיון מתעכב – אם בדקנו שהרעיון השיווקי רלבנטי, מתאים לתדמית העסק ובר ישום, ועדיין הוא ממשיך להתעכב, כנראה שישנו מניע אחר לכך שהדברים אינם קורים. במקרה כזה, כדאי לנסות ולפרק את הנושא לגורמים ולבדוק איפה הבעיה – האם אני באמת רוצה להגשים את החזון שהגדרתי? האם צריך משאבים נוספים – כסף או אנשים? פירוק הגורם המעכב לגורמים עוזר לנו למצוא פתרונות נקודתיים ולהתקדם.

בנוסף לארבע הנקודות המהותיות שהועלו כאן, יש להתייחס כמובן גם לצדדים התפעוליים והפרקטיים של כל רעיון ולקחת בחשבון גם את העיתוי המתאים ביותר לביצועו ואת הדרך האפקטיבית ביותר לכך.
חשוב לזכור שבמקרים רבים התשובה השיווקית הנכונה לא נמצאת בספרים או אצל המומחים – היא פשוט נמצאת במגירות של העסק, ומחכה לביצוע אפקטיבי.

לילך כרמון, שותפה ומנהלת ב'מאה הימים', שירותי ניהול שיווק חיצוני לעסקים ויוזמת מועדון המאה - פורום לימודי-מעשי בנושאי שיווק. www.100days.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב