דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחות בחדרי קור 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 2213 פעמים ]

אוויר קר הינו בעל קיבולת לחות נמוכה יותר מאשר אוויר חם. כאשר האוויר נכנס אל חדר הקירור, הטמפרטורה שלו יורדת ותכולת הלחות צונחת גם כן. המים מתעבים מהאוויר על גבי פני השטח הקרירים של סלילי הקירור במערכת הקירור. האוויר מכיל עדיין לחות יחסית גבוהה מאוד, אולם אינו מכיל רטיבות ממשית.
מצב זה לא היה בעייתי אם האוויר היה נותר בטמפרטורה קרה זו; אולם, בעודו עובר במחזוריות בחדר הקירור, האוויר מתחמם מעט. ככל האוויר חם יותר הוא צריך תכולת רטיבות גבוהה יותר על מנת להגיע לשיווי המשקל הטבעי שלו עם הלחות היחסית המוכלת בו, ורטיבות זו הוא שואב מכל משטח שהוא יכול - כולל המוצרים המאוחסנים בחדר הקור. עובדה זו יכולה להוביל לאובדן מסת מוצר של עד כ-20% במידה ואין פיזור-לחות באוויר, תוצאה המובילה למוצרים פחות מושכים שאורך חיי-המדף שלהם קצרים יותר וכן, בסופו של דבר, לאובדן ברווחים.
נקודות מיוחדות בנושא לחות בחדרי קור
? סביב כל מוצר קיימת שכבה גובלת של אוויר (בעובי של כ-2 מ"מ) אשר הטמפרטורה והלחות בה נמצאות בשיווי משקל עם המוצר. כאשר האוויר הקר מהמקרר נושב על פני המוצר, הוא שובר את השכבה הגובלת הזו ושכבה חדשה של אוויר קר מתחממת מהלחות ההולכת ופוחתת של המוצר. פיזור-לחות מבוקר של האוויר בחדר הקור הינו חיוני, בשלב זה, על מנת לשמור על לחות גבוהה מאוד (לרוב 100% rH). כאשר הטמפרטורה של האוויר עולה, הוא שואב אליו לחות מהשכבה הגובלת במקום שיישאב את הלחות מהמוצר עצמו וייגרום לפגמים.
? שווקים מסחריים ומרכזי הפצה מודרניים רבים המופעלים על ידי חנויות סופרמרקט גדולות חייבים גם הם שימור מבוקר של לחות. אין תועלת רבה בהפקה שליחה של מוצרים איכותיים מחדר קור רק כדי שהם ייפגמו בהגיעם למרכז ההפצה.
? המיקום של מפזרי האדים והפיזור של הלחות ברחבי החדר כולו הינם קריטיים. אין תועלת רבה ביצירת רמה גבוהה של לחות באיזור אחד, מתוך תקווה שזה ייתפזר בשאר החדר או החנות. מפעילי חדרי קור רבים סבלו מנזקים למוצרים עקב מערכות פליטת אדים המתוכננות באופן לקוי.
חברת א.מערכות הינה בעלת טווח שלם של דגמי מפזרי אדים, על מנת למלא אחר הדרישות המדוייקות של כל סוגי היישומים השונים בחדרי קור וכן יש לה נסיון של שנים רבות בתחום מורכב זה.

      יונתן.ר מנהל מוצר א.מערכות טל: 1599597779 נייד: 0508330888 פקס: 1599597770   Email : href="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.il Web: http://www.hcsystem.co.ilא.מערכות - השכרה ומכירה מזגנים ניידים תנורים,קולטי לחות,מאוררים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב