דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשה להיפטר מהרגלי רכיבה ישנים 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 1943 פעמים ]

רכיבה על סוסים היא למעשה צירוף של הרגלים פיזיים ומנטליים. במהלך הרכיבה אנו נותנים פקודות שונות לגוף שלנו מבלי לשים לב. תגובות אלה מועברות לסוס ומתורגמות לפעולה. תסכימו שלא תוכלו לרכב בצורה חלקה אם כל שניה תחשבו על מה אתם הולכים לעשות. הרגלים טובים מקלים על העבודה ומאפשרים רכיבה נעימה יותר.

 

הרגלים אשר מאפשרים לנו לרכב באופן חופשי, נקראים "הרגלים טובים". לעומת זאת, הרגלים אשר מעכבים אותנו או לא נותנים לנו להתקדם בתהליך הרכיבה, נקראים "הרגלים רעים". תתפלאו שלעיתים קשה להבחין בין הרגלים טובים להרגלים רעים.

 

תלמידים רבים מגיעים לחוות סוסים חדשה במטרה ללמוד לרכב. אך הם באים עם ניסיון קודם ועם הרגלים קודמים. לדוגמא, חלק מהרוכבים מתרגלים לנעול את הקרסול שלהם עם העקב למטה. הרגל זה יכל להיות נחמד בשיעורים הראשונים. הוא נותן תחושת ביטחון לרוכב הצעיר. מאחר שבשיעורים הראשונים התלמידים מפחדים מכל דבר ולא מרוכזים במדריך, כל דבר שמאפשר להירגע ולהתרכז הוא חיובי. אך הוא טוב עד שרוצים לעבור לשלב הבא.

 

יש לציין שהתלמידים אלה בטוחים שאין להם שום בעיה. כלומר, אין צורך לטפל בהרגל הרע כי מבחינת הוא הרגל טוב. רכיבה נכונה מחיייבת את הרוכב להרפות את כל המפרקים שלו ולהיות גמיש לתנועות הסוס. במילים אחרות, עד שלא ניפטר מההרגל הישן (הרגל רע), לא נוכל לעבור לרכיבה מתקדמת יותר.

 

יתרה מזאת, כאשר המדריך מבקש מהתלמיד לתת לגוף שלו לעבוד בצורה גמישה ולהרפות את הקרסול, התלמיד מתנגד בטענה שזה יחזיר אותו אחורה, במקום לקדם אותו. הבקשה של המדריך אכן לא פשוטה, על התלמיד להרפות שרירים שהיה רגיל לכווץ ולהיות הרבה יותר גמיש.

 

במקרה כזה, המדריך מציע לתלמיד שתי אפשרויות. להינעל על ההרגלים הקודמים שמאוד קרובים לליבו של התלמיד. משמעות הבחירה הזאת היא שבשלב מסויים הם יאבדו כל תיקווה לשיפור ויוותרו על הרכיבה. מצד שני, הם יכולים לקבל את העובדה שהם אולי ילכו צעד או שניים אחורה, אך אחרי שישקיעו מעט זמן מאמץ, הם יוכלו להתקדם לרמת רכיבה הרצויה עליהם.  

 

כאשר אתם מנסים לתקן הרגלים רעים, חשוב מאוד שילווה אותכם מדריך מקצועי אשר יסביר לכם את חשיבות התרגילים וכיצד הם מקדמים אותכם. בנוסף, יש חשיבות גדולה לרכב על סוסים שונים ולא להינעל על סוס אחד. אם תשנו סוסים, אתם כנראה תראו שרמת הרכיבה שלכם נפגעת מעט. אך תזכרו שזו הדרך הטובה ביותר לשפר את מיומנות הרכיבה שלכם.

יואב ליסו, מומחה תוכן בתחום בריאות ופנאי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב