דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האמת שמאחורי קידום אתרים מקצועי 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 1411   [ נצפה 4661 פעמים ]

עובדות שכל עסק חייב לדעת לפני בחירת מקדם אתרים מקצועי לאתר שלו:

קידום אתרים מקצועי - מה זה?


קידום אתרים או SEO באינטרנט, היא פעולה זו או אחרת המבוצעת על מנת להביא לקידום אתר מסויים לעבר הדף הראשון בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש (כשהמפורסמת והשימושית ביותר בקרב מיליוני גולשים בכל העולם הינו - GOOGLE, איך לא?).


    • SEO - קידום אתרים אורגני

לקידום אתרים אין ממש קשר לבניית אתרים אך הרבה חברות מציעות שירות זה כחלק מ"עיסקת חבילה" - עיצוב אתר, איכסון אתר וקידום אתר בגוגל. טוב, יתכן וחברות המציעות את מכלול השירותים הללו אכן מתמחות בכל התחומים הנ"ל אבל האין זה כמו לבקש שירותי חשמל, מיזוג אוויר ואינסטלציה מהנדי-מן? האם זה יתכן שאני אקבל את אותה רמת השירות והיעילות תמורת הכסף אותו אני משלם על כל השירותים הנ"ל?

למה צריך את זה?

אם מדובר בקידום אתר מקצועי של עסק, בלוג או סתם אתר תדמיתי, בפשטות, נסה לדמיין פתיחה של מכולת מאד מפוארת אך ממוקמת בלב המדבר עם דרכי גישה שמתאימה לרכב 4X4 בלבד. אם יש לך אתר אינטרנט זה נחמד מאד והכרחי אבל, אתה לא מקודם ואתה למעשה מכולת קטנה בלב המדבר. עכשיו, נסה לדמיין שסללת דרכי גישה נוחים ומוארים באורות ניאון, יש לך זרקורי ענק המאירים לטווח של עשרות קילומטרים. ללא ספק שעצם המחזה יתחיל להביא פריחה לאזור, חנויות נוספות יפתחו באזור ואפילו ישובים. זו ההשוואה המדוייקת ביותר לדעתי לאתר ללא קידום באינטרנט לעומת אתר אינטרנט מקודם.


איך מקדמים אתר?

קידום אתרים מקצועי ברשת נעשה בשיטות רבות המתפתחות כל הזמן ומתאימות את עצמן למערכות מנועי החיפוש המשתנות. GOOGLE למעשה משנה את אלגוריתם החיפוש שלה כל כמה חודשים ומקדם אתרים אשר לא נמצא עם האצבע על הדופק, יכול למצוא אתר אותו הוא קידם במשך כמה חודשים, "נזרק" הרחק מהדף הראשון בתוצאות החיפוש ובמקרים קיצוניים אף להיות מורחק לגמרי מתוצאות החיפוש במשך כמה חודשים!
רוב מקדמי האתרים לא יחשפו את שיטות הקידום שלהם מכמה סיבות: 1. אין טעם לנסות ולהסביר ללקוח, 99% שהשפה תישמע לו כמו סינית, הרי אין טעם לנסות ולהסביר מה אומר PPC, CPC, CTR או וובמאסטר טולס, 2. יתכן ושיטות הקידום פותחו ע"י החברה והיא שומרת לעצמה את הזכות לסודיות מקצועית.
אני לא מתכוון להשמיץ אף שיטה או להטיח ביקורת מקצועית, אך אני אישית, למדתי שיטות אותן פיתחתי בעצמי ועם מעט עזרה ממנוסים ממני בהרבה. השילוב בין השיטות הביא לתוצאות מדהימות ומכאן הביטחון שלי במה שאני עושה. כמובן שלא אתחיל להסביר שיטות אלו כאן ועכשיו אך הנכם מוזמנים לבחון את התוצאות:

להלן, מספר מילות מפתח בהם השתמשתי על מנת לקדם אתר מסויים. בתיבת החיפושים של גוגל  חפשו את הצירופים הבאים ותיווכחו למצוא את האתר (www.matkinlcd.co.il) בדף הראשון, אם לא בראש הדף הראשון שבתוצאות החיפוש:

1. מתקין LCD
2. זרוע חשמלית לטלויזיה
3. זרועות ברקן
4. זרוע ברקן
5. זרוע לטלויזיה
6. עיניות שליטה
7. עינית לממיר

ועוד... ועוד...

היתרונות והחסרונות:

היתרון העיקרי ידוע לכל - פרסום, פרסום, פרסום.
היתרון הבולט ביותר לדעתי הוא כשעסק מתחיל. בעל אתר מקודם היטב יכול להתחיל ברגל ימין ועם עשרות לקוחות ביום לעומת עסק בעל אתר לא מקודם (שלא נדבר על עסק ללא אתר) אשר צריך לעבור את כל תהליך השיווק והפרסום על מנת לצבור אט, אט מוניטין ולקוחות חוזרים ומי כמונו יודעים כמה זה עלול להכביד לנו על הכיס. עם קידום נכון ומקצועי, עסק קטן יכול להראות כמעצמה, עסק מתחיל יכול להראות כעסק בעל מוניטין של שנים בתחום, הרי כשאתם מחפשים שירות מסויים או מוצר כלשהו, רוב הסיכויים שלא תדפדפו לדף ה-2 בתוצאות החיפוש - עצם היות אתר מסויים בדף הראשון, משרה סטטוס מסויים בעיני הלקוח - המשפט "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" מוכר לכם? חישבו על חנות חשמל חדשה הנפתחת באיזשהו רחוב בעיר. החנות תוציא קרוב לוודאי כמה עשרות אלפים עבור שיווק ופרסום בעיתונים מקומיים על מנת שלקוחות ידעו על קיומה, אבל, הפרסום הינו כללי מידי, אמנם עשרות אלפי "לקוחות פוטנציאלים" נחשפים למודעת ה"נפתחה חנות חשמל חדשה" אך כמה מאותן עשרות אלפים אכן מחפשים לרכוש מוצר חשמלי חדש בו ברגע? לא יהיה עדיף לכוון את הלקוחות אשר מחפשים כאן ועכשיו מוצר חשמלי זה או אחר ישירות אליך לחנות??? זו בדיוק הפעולה של קידום אתרים מקצועי.


כשאתרך מופיע בעמוד הראשון בגוגל, העסק שלך חשוף לא רק לעיני לקוחות פוטנציאלים אלא גם לעיני המתחרים שלך. במידה ובאתרך מפורסמים מוצרים ומחיריהם, צפוי לך "קרב מחירים" מול המתחרים. חשוב לדעת מול מי אתה עומד, אתה חייב להיות ערוך לקרב. אם לא תוכל לעמוד במחירי המתחרים, יהיה עליך לנקוט בכמה צעדים, ביניהם, מציאת הייחודיות שלך מול המתחרים ואו הוזלות מחירים (אשר מצריך מבחן מחדש לעומק ובדיקה: "האם באפשרותי להרשות זאת לעצמי?").

כמה כסף?  

התשלום עבור קידום אתרים מקצועי עלול להיות מעט מרתיע בעיני לקוחות רבים. רוב מקדמי האתרים דורשים תשלום מראש (חלקם מלווים בהתחייבויות בכתב) עבור עבודתם, רובם לא יספקו ללקוחותיהם התחייבות לתוצאות, מרביתם יאמרו ללקוחותיהם שיהיה ניתן לראות תוצאות רק לאחר תקופה של 3-4 חודשים לפחות ומקצתם אף ינסו לשכנע לקוחות בהצהרות שיש להם חוזים והסכמים משותפים עם גוגל. ובכן, הרשו לי לאמר דבר אחד חשוב - בו ברגע שחברה מבטיחה לכם כי יש לה חוזה או הסכם כלשהו עם גוגל, תברחו ומהר. גוגל היא חברה עצמאית ואובייקטיבית לגמרי ואין לה הסכמים או חוזים עם אף חברה בעולם, גדולה ככל שתהיה. גוגל נוסדה על בסיס חוק פנימי לאובייקטיביות.
קידום אתרים מקצועי הינו תהליך אשר דורש תחקיר מעמיק בתחום בו עוסק הלקוח, דורש זמן (כיוון שהקידום כפוף לאלגוריתם אותו קובע גוגל ואין באפשרותינו לשנותו) ודורש המון שעות עבודה. עלויות קידום מקצועי יכולים לנוע בין 1,500 ל-10,000 ש"ח לחודש ואף יותר. מקדם אתרים המציע קידום "מקצועי" בסכום הקטן מאלו שצויינו, יגבה מכם את 3-4 החודשים הראשונים בהם לא תראו תוצאות, תחליטו שלא להמשיך עימו כמקדם האתר שלכם והופ, הלכו להם כמה אלפים טובים. יתכן וזהו מקדם מתחיל, חובבן או נוכל קטן שפשוט גבה מכם כסף עבור הקוקטיילים שלו על שפת הים בזמן שאתם עובדים קשה ונותנים בו אמון.
הסכומים משתנים ככל שהמקצוע תחרותי יותר בתוצאות החיפוש. אם אתם בעלי מקצוע מבוקש ועל הדף הראשון של גוגל מתחרים עוד אלפים כמוכם, העבודה נעשית קשה בהרבה ועל כן נדרשות שעות עבודה מרובות ואינטנסיביות לקידום אתריכם. כנ"ל אם אתם מנסים לשווק מוצר מבוקש בשוק.
לשם תמכור קידום האתר יש צורך בפגישה מסודרת מול מקדם אתרים מקצועי, בחינת המקצוע, תחקיר ורק לאחר מכן הצעת מחיר. קידום המתומכר מראש עלול להיות לא אפקטיבי כיוון שאם מדובר בקידום קשה בעל תקציב נמוך, מקדם האתר ישקיע את המאמץ הנדרש רק במסגרת התקציב ולא מעבר, דבר העלול להניב תוצאות רק לאחר חודשים רבים אם בכלל.



איך לבחור מקדם אתרים מקצועי לאתרכם - חשוב לזכור:

1. חברת קידום המבטיחה כי יש לה חוזה או הסכם עם גוגל - לברוח.
2. מקדם אתרים זול מ-1,500 ש"ח לחודש - תוצאות מהירות? בספק.
3. תמכור מוקדם לפני בחינת עיסוקו של הלקוח ותחקיר מעמיק - עלול להניב פירות רק לאחר כמה חודשים טובים.
4. מקדם אתרים מקצועי יקשיב לצרכי הלקוח ולרעיונותיו ולא רק לעצמו, מומחה קידום אתרים = "שותף שיווקי" לעסק שלך.
5. תפקידו של מקדם אתרים מקצועי יהיה כתפקידו של "שותף" ולא של מורה.
6. אין צורך באתר ענק וכבד בעל מאות עמודים על מנת להגיע לדף הראשון בתוצאות החיפוש, מספיק ב-5 עמודים ענייניים.
7. גוגל לא מת על יותר מידי "פלאשים" (אנימציות ממוחשבות) באתר.


למה לבחור בי כמקדם לאתרך?

1. אין חוזה או התחייבות כלשהי ובאפשרותך לבטל את תהליך הקידום בכל שלב.
2. לא מאמין בשיטת "שלם קודם ואולי תראה תוצאות עוד כמה חודשים".
3. שיטת עבודה מעט שונה מן המתחרים.
4. תקופת ניסיון, בחינת התוצאות וגיבוש אסטרטגיות להמשך הקידום.
5. ליווי הלקוח לאורך תהליך הקידום.
6. אין לי "חוזההסכם עם גוגל".
7. מומחה קידום אתרים


לסיכום:

קידום אתרך באופן מקצועי הינו צעד הכרחי לכל עסק המכבד את עצמו ורוצה למנף את הכנסותיו, אל תהיה סתם עוד מכולת בלב המדבר. המתחרים שלך קרוב לוודאי כבר החלו בתהליך קידום אתרם ונוגסים בנתח אדיר של הכנסות מלקוחות פוטנציאלים שלך. החל בתהליך קידום אתרך עוד היום על מנת שלא תישאר מאחור, מקדם אתרים מקצועי הכרחי לכל עסק בעל אתר אינטרנט.

לפרטים נוספיםיעוץ, צור קשר ללא התחייבות:

072-2-616515


או לנייד:

050-9622039

או במייל:

Tamirperl@gmail.com

כל הזכויות שמורות © תמיר פרל - קידום אתרים מקצועי
כל הזכויות שמורות © תמיר פרל - קידום אתרים מקצועי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב