דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ גירושין מא' ועד ת' 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 4031 פעמים ]

יועץ גירושין הוא עו"ד גירושין שמתמחה בספקטרום רחב של נושאים והליכים משפטיים בתחום זה. תחום הגירושין נכלל בתחום דיני המשפחה, הכולל בין היתר, אימוץ ילדים ותינוקות מהארץ ומחו"ל, נישואים אזרחיים, נישואים ברבנות, הוכחת הזהות היהודית על מנת לעלות לארץ על פי חוק השבות שקובע שכל יהודי יכול לעלות לארץ ישראל, הכנת צוואה והסדרי ירושה במשפחות ועוד.

איך להתגרש נכון

תהליך גירושין כולל לא מעט שלבים ועניינים שעו"ד גירושין מטפל בהם עבור הלקוח שלו. חשוב להיעזר בעורך דין בעת הליך הגירושין כיוון שהוא יודע היטב את החוקים והדינים, ומנחה בצורה הטובה ביותר את הלקוח כך שהלקוח יקבל את המירב בזמן קצר ככל האפשר וללא התעסקות מכבידה. לכן שווה לשלם לעורך דין גירושין טוב, להשקיע ולא להזניח את הפרט הזה כדי לצאת נשכרים בסוף התהליך.

חשוב להיוועץ עם יועץ גירושין מתחילת התהליך כיוון שטרם הגשת תביעת הגירושין עורך דין גירושין מנחה את הלקוח כיצד לפעול נכון, הוא בוחן את המצב ואת הפרטים הנלווים ומציע לו האם להגיש תביעת גירושין או להגיע להסכם ולפשרה עם צד ב'. הסכם גירושין חוסך מבני הזוג זמן רב וכסף, ובעצם הסכם זה כולל כיצד חלוקת הרכוש תתבצע ואם יש להם ילדים משותפים אז מטפלים גם בהסדרי הראייה. הגעה להבנה ולהסכם היא האופציה הטובה מבחינת הילדים על מנת שהפרידה של הוריהם תעבור קלה ככל שניתן.

הגשת תביעת גירושין

אם הסכם גירושין הוא אינה אפשרות, יש להגיש את התביעה לאחת משתי הערכאות במדינת ישראל שמוסמכות להתעסק בגירושין, והן: בית הדין לענייני משפחה ובית הדין הרבני. חשוב לציין כי בית הדין הרבני הוא היחיד שמוסמך לתת גט למתגרשים, אך ניתן לדון בעניינים רבים בבית הדין לענייני משפחה אך זה תלוי במקום בו הוגשה התביעה הראשונה. מצב זה נקרא "מרוץ סמכויות" – כביכול תחרות שמתקיימת בין שני הצדדים מי יגיש ראשון את התביעה ולאיזה בית משפט.

החשיבות לכך היא שבית הדין לענייני משפחה שם דגש על פרטים אחרים מבית הדין הרבני. למשל בבית הדין הרבני, אישה שבגדה בבעלה "זנתה תחתיו" לא תהיה זכאית למזונות אלא רק לחלקה בנדוניה. נהוג לחשוב כי לאישה עדיף בגלל מצבים כאלה להתגרש בבית הדין לענייני משפחה, אבל אין זה גורף וכל מקרה לגופו, ולכאן גם באה לידי ביטוי חשיבותו של עורך הדין שמסביר וממליץ היכן להגיש את התביעה.

חלוקת רכוש

עו"ד גירושין עוזר ללקוח שלו לקבל את מה שמגיע לו מהנכסים וההון שנצברו על ידי הזוג ודואג כי איזון המשאבים יתנהל כנדרש – על פי חוק יחסי ממון שנכנס לתוקף בינואר 1974, זוגות שנשאו החל מתאריך זה יחלקו את הרכוש שנצבר במהלך הנישואים בצורה הוגנת שווה בשווה. החלוקה מתבצעת בהסכם בכתב שבית הדין לענייני משפחה או בית הדין הרבני צריכים לאשר.

הסדרי ראייה ומזונות

הסדרי ראייה כוללים את צורת החלוקה של המשמורת על הילדים – האם הילדים יחיו בבית האם או בבית האב. בתי המשפט פוסקים לרוב לטובת האם, כי היא חיונית בתהליך התבגרותם. עו"ד מתדרך בנושא המזונות לילדים. האב מחויב לשלם דמי מזונות על פי דין תורה עד גיל של הילדים, ועד גיל 15 על פי קביעת הערכאות וחכמים נוספים. החל מגיל 15 עד גיל 18 הוא משלם על פי דין צדקה.

עורכת תוכן בפארטי אפ מיזם גרופ - בניית אתרים עם קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב