דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קריטריונים מרכזיים בתהליך קידום אתרים 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 1962 פעמים ]

שיווק וקידום אתרים במנועי חיפוש ובגוגל בפרט הפך להיות הדבר החם ביותר בזירה השיווקית בשנים האחרונות.  האלגוריתם של גוגל מורכב מקריטריונים שונים ומורכבים שמשתנים כל הזמן. בתחילת העבודה על כל אתר חדש  עולות מספר שאלות לגבי מהי הדרך הנכונה, היעילה והמהירה ביותר לקידום האתר. ממה להתחיל? מהם הדברים החשובים ביותר לעשות? להלן מספר קריטריונים מרכזיים וחשובים ביותר בתהליך קידום אתרים.

כותרת העמוד המקודם- הבסיס של הבסיס אבל באפן מפתיע מקדמים רבים (בעיקר הבלתי מקצועיים) מנסים שוב ושוב לקדם עמוד עבור מילת מפתח שלא קיימת בכותרת העמוד. זהו הדבר הראשון שהאלגוריתם של גוגל בודק על מנת לקבוע אם העמוד עוסק במילה מסוימת.

שילוב מילת המפתח בטקסט של העמוד - הכוונה היא לשלב את מילת המפתח באופן טבעי וזורם. לעולם לא לאלץ את הטקסט לכלול את מילת המפתח. חלק מהטבעיות של השילוב ייגזר גם משילוב של הטיות שונות של מילת המפתח. ישנם כאלו העוסקים בתחום קידום אתרים שממליצים לחשב באופן מדויק את מילת המפתח בהתאם לאחוזים מתוך הטקסט. אני תומך בגישה הטבעית יותר - לזכור שיש לשלב מילה מסוימת ופשוט לזרום עם זה חופשי וטבעי. הצורך להגיע לכמות מסוימת, מדודה מראש, הוא בדיוק מה שעלול לגרום לתוצאות שנראות מאולצות ולא טבעיות.

אופטימיזציה לתוכן האתר - תוכן מגוון, איכותי, מקורי ורחב הוא אספקט חשוב בכל הקשור לנושא של קידום אתרים. הוא מביא ליותר כניסות, להפניית קישורים טבעית אל האתר ( למרות שבארץ עדיין נושא הפרגון הוא בעייתי מעט...) , לזמן גלישה ארוך יותר של הגולשים ( קריטריון שגוגל מעניק לו משמעות), לאינדוקס מהיר יותר של עמודים חדשים ובאפן כלי - מאותת לאלגוריתם של גוגל שמדובר באתר איכותי ומשמעותי. הישמרו מתוכן שאינו מקורי או מתוכן ספאמר שכל מטרתו להעביר את הגולשים לעמוד אחר.

קישורים נכנסים מאתרים חזקים- השאלה מה נחשב כאתר חזק לא תמיד ברורה. קריטריון חשוב לעניין זה הוא וותק האתר המפנה. קישורים מאתרים עם וותק של יותר משנה נחשבים כמשמעותיים יותר. ציון ה-PR ( ציון שגוגל מעניק לאתרים בעיקר בהתאם לכמות הקישורים הנכנסים שיש להם) מעט שנוי במחלוקות, אך תמיד לא מזיק לקבל לינק מאתר עם ציון PR גבוה. אתרי ממשלה, אוניברסיטאות ושאר מוסדות ציבוריים נחשבים כחזקים במיוחד. שימו לב כי האתרים מהם אתם מבקשים קישורים יכילו תוכן מקורי, לא יהיו עמוסים בפלאשים (שגוגל אינו יודע לקרוא) וכן ימנו כמות מספקת של עמודים.

קישורים מאתרים רלבנטיים - קישורים שמושגים מאתרים העוסקים באותו נושא (או בנושאים קרובים) שבו עוסק העמוד שעובר קידום אתרים - הינם חזקים ביותר. במידה והעמוד שמוציא את הקישור ממוקם גבוה במנוע החיפוש של גוגל עבור הביטוי אותו אתם מנסים לקדם - הרווח הוא כפול ומכופל, אולם קשה להשיג קישור ממתחרה ישיר על אותה מילה.

מילת מפתח בעוגן הקישור - הכוונה היא שהקישור יפנה לאתרכם עם מילת המפתח אותה אתם מנסים לקדם. חשוב מאד בהקשר זה שלא להתמקד רק באותה מילת מפתח אלא גם במידי פעם בווריאציות שונות שלה, אחרת האלגוריתם של גוגל עלול לקבוע כי מדובר כאן בקידום אתרים בלתי טבעי.

קישורים מתוך הטקסט - קישור כזה המשולב באפן טבעי בטקסט של העמוד המפנה נחשב כחזק יותר מאשר קישור הנמצא בפוטר של העמוד.

קישורים מרשתות חברתיות -  פעילות שיווקית יזומה ברשתות חברתיות מאפשרת קבלת תנועה אורגנית לאתר ולאחרונה הוכחה ההשפעה על דירוג האתר דרך תנועה זו. כלומר שכדאי מאד לפרסם מאמרים עם קישור לאתר ברשתות החברתיות השונות כגון: פייסבוק, טוויטר, לינקדין, גוגל פלוס. אלו מהווים חשיפה רבה לקהל יעד ממוקד אשר משמש כמקור תנועה איכותית לאתר

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב