דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות הלמינציה המקצועית 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 2040   [ נצפה 4388 פעמים ]

אומנות הלמינציה המקצועית – ביצוע ההשקעה במכשירים לטווח ארוך

לפני שאתם מחליטים על ביצוע ההשקעה, עליכם לשקול הן את הצרכים הנוכחיים והן את הצרכים העתידיים שלכם. רכישת מכשיר למינציה בדומה לרכישת מכשירי חשמל שונים : צריך לקבל הרבה החלטות בכל הנוגע לתוספות וליתרונות המגיעים עם כל אחד ממגוון הדגמים הזמינים.

מכונת למינציה בתנאי טיפול נכונים יכולה, ממש כמו כלי רכב, לספק לכם נסיעה חלקה למשך 10 עד 15 שנים. אם כן, עולה השאלה: האם אתם רוצים את דגם המנהלים או את הגירסה המשפחתית? אם אינכם בטוחים, אתם תמיד יכולים לבדוק את המים לפני שתקפצו פנימה ראש תחילה, בעזרת העברת הלמינציה בקבלנות-משנה למקור קרוב, עדיף מישהו שיעניק לכם מחיר סיטונאי. ייתכן שעלויות הלמינציה פשוט יועברו ישירות ללקוח, ואתם לא תרוויחו כלל מהיבט הלמינציה של העבודה; יחד עם זאת, שומה עליכם לזכור כי בכך יכולתם לספק ללקוח שלכם מוצר טוב יותר, והסיכוי שהוא ישוב אליכם עם עסקיו גדל עתה בעשרות מונים! זיכרו כי אם תרכשו כבר את הציוד הרי שההשקעה כבר בוצעה, ולכן התשלום מהווה עבורכם גם רווח!

מה אתם מחפשים במכשיר למינציית בגלילים או בלמינציה ביתית עם דפי למינציה ? בראש ובראשונה – הבטיחות

בחשיבות עליונה על פני כל דבר אחר, אתם חייבים לבחון את תכונות הבטיחות של המכשיר. אפילו המפעיל המנוסה ביותר יגיד לכם שמכונות אלו יכולות לפגוע בכם. אינני יודע על תאונות כלשהן עם מכונות למינציה שהובילו למוות, אולם בהחלט קיימות כאלו שנגמרו בכאבים. ישנם סיפורים על מפעילים שפרטי הבגדים, התכשיטים או העניבה שלהם (ובסרט הזה גם אני הייתי...) נתפסו בין הגלילים של מכשיר הלמינציה, אולם הפריט מספר 1 שנכלא בין הגלילים הוא אצבעות (וגם זה קרה לי!). זיכרו כי מכשיר למינציה משתמש בלחץ על מנת להשתמש בחומרי הלמינציה, ולכן הנזקים הנגרמים על ידו יכולים לנוע בטווח הרחב שבין צביטה חזקה לבין עצמות שבורות.

רבים ממכשירי הלמינציה המתקדמים ביותר מצוידים בחיישנים אופטיים אשר יעצרו את פעילות המכשיר במידה ומשהו מתקרב מדי אל הגלילים (ושאינו התדפיסים, כמובן). מרבית מכשירי הלמינציה החדשים מצוידים בלפחות לחצן חירום אחד לעצירת המכשיר. ולכן, עשו אשר תעשו, הקפידו שלא ללבוש בגדים רפויים או תכשיטים בעת תפעול מכשיר הלמינציה.

גודל או רוחב

אי-הערכה נכונה של רוחב מכשיר הלמינציה הדרוש לכם הינה טעות נפוצה הנעשית על ידי אנשים שעומדים לרכוש מכשיר שכזה. מרבית המתחילים בתחום עשויים לרכוש מדפסת דיגיטלית ברוחב "24 (60 ס"מ) ומכשיר למינציה ברוחב "30 (75 ס"מ). אם ישנם סימנים כלשהם המרמזים כי מדפסת ברוחב "50+ (125+ ס"מ) ממתינה בעתיד העסקי שלכם, מומלץ לשקול רכישת מכשיר למינציה ברוחב "60 (150 ס"מ). זיכרו כי ייתכן שתספקו שירותי למינציה והתקנה נוספים לשירותי ההדפסה האפשריים בבית העסק שלכם, וכן מומלץ לזכור כי מכשיר למינציה גדול יותר עדיין יכול להשתמש בגלילי למינציה ברוחבים קצרים.

כיוונון גובה הגליל

מלבד הלמינציה, ישנם מקרים רבים בהם תצטרכו להתקין תדפיסים על גבי סוגי לוחות שונים. עוביים של הלוחות עשוי להשתנות בטווח רחב – החל מ-15 מ"מ ועד 2.5 ס"מ. לכן בדקו עד כמה פשוט לכוונן את גובה הגלילים במכשיר הלמינציה, וכמה מקום ניתן לקיים בין הגלילים; זיכרו כי תכונות יכולת ההתקנה של מכשיר הלמינציה חשובות באותה המידה כמו הליך הלמינציה עצמו: מכשיר הלמינציה יכול לחסוך לכם זמן רב מרגע שאתם מבינים כיצד עושים פעולה זו כהלכה.

הזנת מכשיר הלמינציה

למעלה ממחצית תדפיסי הלמינציה הפגומים נובעים מהאופן בו התדפיס הוכנס למכשיר הלמינציה בפעם הראשונה. לאחר שהזנתם את התדפיס במכשיר, לא תוכלו לעצור את פעולתו מבלי לפגוע בצורה כלשהי בתדפיס. חלק ממכשירי הלמינציה הינם בעלי לוחית תחתיה התדפיס מונח לפני שהוא מגיע לגלילים; לוחית זו מיועדת לשמור על התדפיס שטוח בעודו מוזן למכשיר. החידוש הטוב ביותר בתחום הליך ההזנה הינו לוחית הואקום, השואבת את התדפיס כלפי מטה על מנת לשמור עליו ישר בעודו מוזן במכשיר הלמינציה.

לחץ

לחץ הינו המפתח למרבית הליכי הלמינציה, ולא כל חומרי הלמינציה זקוקים לאותה מידת לחץ. במכשירי הלמינציה הזולים ביותר תוכלו למצוא גלילים המפעילים לחץ בכוח קפיצי. הקפיץ יכול להשית לחץ עד גבול מסויים על חפץ נתון, ולכן אם זה סוג מכשיר הלמינציה שברצונכם לרכוש יש לוודא מול סוכן המכירות מהם מידת הלחץ וסוגי חומרי הלמינציה בהם תוכלו להשתמש.

מכשירי הלמינציה המתקדמים יותר משתמשים בגלילים בהם הלחץ נשלט על ידי בוכנת אוויר בעלת מדחס אוויר. במרבית המקרים, סוג זה של מתקן יכול להפעיל לחץ המקביל ל-50 ק"ג על גבי הגליל. לחצים גבוהים יותר נדרשים במידה וקיים חומר למינציה עבה ורגיש ללחצים (קר), דוגמת לקסן (lexan) 15 מ"מ.

גלילים חמים וקרים

ישנן שלוש קונפיגורציות שונות להתקנת הגליל:

1)      גלילים קרים, מלמעלה ומלמטה, כלומר ניתן לבצע רק למינציות קרות.

2)      גליל עליון מחומם וגליל תחתון איננו מחומם (קר בלבד), כלומר ניתן לבצע את הלמינציות החמות, הפחות יקרות, על גבי צד אחד. החסרון היחיד יהיה בעת נסיון לאיטום, בו לרוב משתמשים בלמינציה חמה משני הצדדים. לשם כך, במערך התקנה זה, תצטרכו לבצע למינציה בצד האחד ולאחר מכן להפוך את התדפיס ולבצע למינציה בצד השני. במילים אחרות, תצטרכו להריץ את התדפיס פעמיים דרך המכשיר.

3)      גלילים חמים, מלמעלה ומלמטה, כך שהאיטום יכול להתבצע בהעברה בודדת בעזרת שני חומרי למינציה חמה. אם תקפידו שלפחות הגליל העליון יהיה מחומם, יהיה לכם היתרון שתוכלו לבחור אם להשתמש בלמינציה חמה או קרה.

תפעול על ידי אדם יחיד

למינציה, במרבית המקרים, הינה משימה לשניים – האחד מזין את הפריטים במכשיר והשני מקבל את הפריטים היוצאים ממנו. אולם, לא תמיד יעמדו בפניכם המותרות של הצבת שני אנשים בעמדת מכשיר הלמינציה, ולכן כל תכונה המסייעת בידיכם להפעיל את המכשיר על ידי אדם יחיד בלבד הרי היא מבורכת ומשתלמת.

עלויות החלפה

מכשיר למינציה בנוי-היטב יכול להחזיק מעמד בדיוק כמו – ואולי אף יותר – מהמכונית שלכם, אך ממש כמו המכונית שלכם ישנם חלקים שלעיתים תידרשו להחליף – במיוחד הגלילים. מומלץ לברר מהספק או היצרן של המכשיר שרכשתם מהן העלויות הכלולות בהחלפה של חלקים נשחקים, וכן פרטים בנוגע לתוחלת החיים הצפויה של אותם רכיבים. הנהגת תחזוקה נכונה וטובה יכולה להאריך את תוחלת החיים הזו, וייתכן שלעולם לא תצטרכו להחליף אותם. העצה הטובה ביותר שמישהו יכול להשיא לכם בהקשר זה הינה "תרחיקו חפצים חדים מהגלילים!".

מה אתם מחפשים במכשיר למינציה נוזלית?

הלמינטור הנוזלי, למרות שהוא דומה למכשירי למינציה אחרים במטרתו, הינו שונה למדי ממכשיר למינציית הסרטים שתיארנו לעיל. מטרתו הבלעדית הינה להוסיף שכבה מגנה לתדפיס הדיגיטלי, ולא ניתן להשתמש בו כאמצעי להתקנת או להשמת סרט העברה. במכשירים אלו כלל לא נעשה שימוש בגלילי לחץ מחוממים , אלא בשכבה מיקרו-דקיקה של נוזלי למינציה נמרחת בעוד התדפיס עובר דרך המכשיר. נוזל זה נמרח באמצעות מערכת היזון-כבידה או במערכת מסוג משאבה/רסס מכני. המכשיר מתוכנן ללוות את תהליך הלמינציה הדרוש לתדפיסי דיו מבוסס-ממס בפורמט גדול וענק, אולם ניתן להשתמש בו גם בדיו מבוסס-מים.

מרבית דרישות מכשירי למינציית-הסרט יכולות להיות מיושמות גם בנוגע ללמינטור הנוזלי, דוגמת תכונות הבטיחות, גודל ו/או רוחב ותכונות לצורך תפעול בידי אדם יחיד. ההבדלים שבין המכשירים מביאים להשמת דגש על הדברים הבאים:

כיוונון הגדרת עובי מריחת הנוזלים

החומרים יכולים לשנות את אופן היישום של חומרי הלמינציה שבשימוש. למשל, כיסוי ויניל מודבק המשמש בגרפיקת כלי רכב עשוי לדרוש שכבת ציפוי עבה יותר מכפי שתידרש עבור סרט ויניל. גרפיקת כלי הרכב תעבור תנאים קשים יותר מסרט הויניל, ולכן נדרשת שכבת הציפוי העבה יותר. עובדה זו חשובה מאוד בבחינת תכונה זו.

מערכת הזנה

בשל טבעו של מכשיר זה, לרוב משתמשים במערכת הזנת גליל. התדפיס(ים) על פי רוב מגולגלים לליבה/ צינורית וממוקמים על גבי מתקן החזקת הליבה של מכשיר הלמינציה. לאחר מכן, חומר הלמינציה מוזן לתוך מערך של גלילי צביטה אשר יכולים להנחות אותו לתוך מכשיר הלמינציה.

מערכת ייבוש

מערכת הייבוש הינה לרוב תכונת מוספת, שהפכה לפריט חובה לאנשים המבקשים להפיק הספק למינציה גדול עבור תדפיסים. ככל שהתדפיסים מתייבשים מהר יותר, כן ניתן לשלוח אותם החוצה מהר יותר! לאחר שחומר הלמינציה הושם, התדפיס יועבר דרך מערכת הייבוש ואז יעבור הלאה לשלב הבא.

מערכת קליטה

מערכת הקליטה הינה תכונה מוספת נפוצה גם כן. במקום שהחומרים יישפכו להם על גבי הרצפה מהמכשיר, ניתן להשתמש במערכת גליל-קליטה. מערכת זו מוסיפה מערך גליל-אל-גליל ומונעת מהחומרים לצבור לכלוך/ אבק בעודם יוצאים, כך היא עוזרת למנוע עקמימויות ו/או קפלים בחומר. כמו כן היא מוסיפה לנוחות שלכם בעת שינוע המוצר לאיזור הגימור, לצורך חיתוך ו/או תפירה.

מערכת מיחזור

הפסולת בהחלט עשויה להוות גורם מכריע בהחלטתכם בעת הבחירה של מכשירי למינציה נוזלית. מאחר ולא כל הנוזלים יימרחו על גבי החומרים, מומלץ לשאול האם ניתן להשתמש בהם בשנית. האיסוף והשימוש-מחדש עשויים להיעשות בשיטה ידנית או בשיטה אוטומטית; אם לא ניתן להשתמש בחומר מחדש, כדאי לברר מהם ההליכים הנדרשים בעת פינויו.

עלויות החלפה ותחזוקה

תחזוקה שוטפת תשמור על מצבו התקין של המכשיר בעת פעולתו, אולם בסופו של דבר כל החלקים מיועדים להישחק. עליכם לקבוע את הליכי התחזוקה ומסגרת הזמנים הנדרשת לצורך התחזוקה. זיכרו כי זמן הוא כסף! עליכם לקבוע מהם החלקים הנמצאים בשימוש לעיתים קרובות ולכן יזדקקו להחלפה, וכן מהן העלויות שלהם. האם ההחלפה יכולה להיות מבוצעת על ידיכם או שמא נדרשת הזמנת טכנאי מורשה? מהן העלויות הכרוכות בתשובה לשאלה זו?

החלפת חומר הלמינציה הנוזלי

בין אם אתם משתמשים בחומר למינציה נוזלי לגימור אטום או בוהק, ובין אם אתם מתכוונים לעבור בין חומרי למינציה נוזליים לדיו על בסיס-ממס לחומרי למינציה נוזליים לדיו על בסיס-מים, יהיה עליכם לברר מידע בנוגע להליכים הנדרשים לצורך ההחלפה, מסגרות הזמנים המעורבות וכל שינוי אחר שיהיה עליכם לבצע במכשיר על מנת לעשות זאת.

הדברים הידועים לנו

מה שכן ידוע לנו בנוגע למכשירי למינציה נוזלית, הינו שהם פחות יקרים ממרבית מכשירי למינציית הסרטים, וכן שלא כל החומרים יכולים לשאת את הנוזל. חומר למינציה נוזלי, על פי רוב, מכיל יחס קרינה אולטרא-סגולה (UV) גבוה יותר ממרבית סרטי הלמינציה. עובדה זו עשויה לשחק תפקיד חשוב כשאתם מקבלים את ההחלטה בנוגע לתדפיסים המיועדים להימצא בתנאי שימוש חיצוניים. עליכם לשאול את עצמכם מה עדיף – למינציית סרטים או למינציה נוזלית? המטרות שלכם ו/או התפעול של המכשיר עשויים להשפיע על החלטתכם בנוגע למכשיר העדיף ביותר לשימוש היום, אולם זיכרו כי אין זה נדיר להשתמש בשניהם יחד!

המלצות:

לפני שתרכשו מכשיר למינציה, אתם צריכים לבקש לראות הדגמה של פעולת המכשיר ובמידת האפשר לנסות להפעיל אותו בעצמכם, מכיוון שאין טוב מאשר קצת נסיון מעשי. השתמשו בתדפיסים משלכם, אם ניתן; הדיו והחומרים עשויים להיות שונים מאשר אלו בתדפיסים עליהם מבוצעת ההדגמה. במידה ולא ניתן לעשות זאת, בקשו לקבל את שמו ומספר הטלפון של לקוח מקומי אחר שיש לו את אותו מכשיר בדיוק, כך שתוכלו לדבר איתם ו/או לקבל הדגמה. אחד הדברים החשובים ביותר הינו עריכת רשימת שאלות שתרצו לשאול, ואל תסכימו לקבל תשובות כמו "אני לא יודע" או "אינני בטוח".

 

אלינור בן חמו

מנהלת שיווק ומכירה

1599-597-779

050-4332232

www.ar-go.net

-? heaP?? X? align:justify; text-indent:-18.0pt;mso-list:l1 level1 lfo1;direction:rtl;unicode-bidi:embed'>·         מותאם מראש

 


    • גלגול על סלילים

מראה


    • שקוף
    • צבעוני

סוגי אטמי חום


    • אטמי דחף חום לאיטום ניילון ופוליטילן: קלים לשימוש. מקמו את השקית בין שני מוטות האיטום, לחצו מטה בעדינות ושחררו.
    • אטמי דחף חום עם סכין חיתוך: איטמו וחתכו את קצוות השקית בפעולה אחת. לחצו מטה בעדינות לאיטום ומשכו את סכין החיתוך לרוחב השקית בכדי להיפתר מן השארית.
    • אטם חום המופעל באמצעות דוושה: המכשיר האידיאלי לתעשיות בעלות נפח עבודה גדול. אפשרות כיוון זמן איטום מאפשר לכם לאטום מגוון רחב של מוצרי פלסטיק עד לרוחב של כ-24’’ ו-16 מילימטר עובי כולל. אוטם וחותך את שאריות השקית בפעולה אחת.
    • מכשירו איטום בחום עם וואקום:  המכשיר האידיאלי לאריזת שקית בוואקום עם חותם איטום אמיד, שקיות בעלות מגן אוויר או שקיות בעלות ציפוי מתכת.
    • אטם שקיות פוליפרופילן ידני: אטם כיווץ לשקיות פוליפרופילן.
    • אטמי דחף חום עם סכין חיתוך ושולחן ארוך במיוחד: אטם חום המופעל באמצעות דוושה לאטימת שקיות ברוחב של עד 30”. לשימוש עם שקיות פוליטילן ושקיות מטאליות. לאיטום וחיתוך שקיות גדולות יותר בפעולה אחת. לחצו בעדינות בכדי לאטום ומשכו את סכין החיתוך לרוחב השקית בכדי להיפתר מן השארית.
    • אטם צוואר שקית: אטם צוואר מיועד לאטימת צוואר שקיות וניתן למצוא אותו במיוחד ברשתות מזון גדולות, במאפיות ובחנויות ממתקים.

רכשו סוגרים ואוטמי שקיות


    • סוגרי שקיות מנייר ופלסטיק
    • מהדקי שקיות מפלסטיק
    • מכשירי איטום בחום לשקיות פוליטילן
    • אטמי צוואר שקית
    • ערכות כיווץ ואקדחי כיווץ

חדשות

סוגרי פלסטיק נסגרים ונפתחים- 14 אוגוסט 2002

חברת Qosina שמחה להציג את סוגרי הפלסטיק החדשים שלנו הניתנים לסגירה ולפתיחה חוזרת. סוגרים אלו עשויים לשמש לארגון חוטים וכבלים. הם ניתנים לשחרור, להתאמה ולשימוש חוזר והופכים את השימוש בהם ליותר רב תכליתי ומשתלם כלכלית מאשר סוגרים חד פעמיים אשר חייבים להיחתך לאחר כל שינוי.

הסוגר בעל משטח מצולע אשר מוזן דרך חריץ כך ששני הצדדים מתחברים ונצמדים. לאחר נעילתו, ניתן לשחררו בקלות על ידי משיכת טבעת הנעילה בכיוון ההפוך. הסוגר עשוי מפוליטילן והינו באורך 18 ס"מ ("7). ניתן להשיג את הסוגר בלבן (999991) ובאדום (999992), ניתן לשלב את האטמים כחלק מערכת זיהוי על פי צבעים.

היכנסו לקישור המופיע מתחת בכדי לבקש דוגמית חינם:

999991 Sample - Re-opening Plastic Bag Tie, Ratchet with Ring, White

999992 Sample - Re-opening Plastic Bag Tie, Ratchet with Ring, Red

חברת Qosina מבטיחה לשווק קו שלם של שקיות ואזיקוני כבלים במגוון רחב של חומרים, צורות וגדלים לשימוש תעשייתי, חשמלי ורפואי.

קישור: www.qosina.com/newsletter/issue_23.asp 

 

 

נכתב ע"י אלינור בן חמו מנהלת שיווק ומכירה אורגניקס פתרונות מתקדמים http://www.ar-go.net 1599-597-779 0504332232




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב