דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירה נכונה של כיסאות גלגלים 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 4458 פעמים ]

בחירה נכונה של כיסאות גלגלים

כאשר אנו ניצבים בפני הצורך לרכוש כיסא גלגלים, אנו עומדים בפני שאלת השאלות – איך לבחור מתוך ההיצע הרב כל כך בתחום כיסא גלגלים שיתאים בצורה הטובה ביותר לצרכינו. במאמר זה נסקור סוגים שונים של כסאות גלגלים הקיימים היום בשוק, על יתרונותיהם וחסרונותיהם, וננסה לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה לגבי הכיסא המתאים ביותר לצרכים האישיים שלכם.

כיסאות גלגלים – למה חשוב לבחור נכון?

ישנה חשיבות גדולה מאוד לבחירה נכונה של כיסאות גלגלים, וזאת משום שבחירה לא נכונה יכולה להחמיר את מצבו של המשתמש בו בצורה משמעותית. כך למשל, ישיבה על כיסא לא מתאים יכולה לגרום לבעיות חמורות בגב ובצוואר ואפילו לבעיות כמו חסימת עורקים.

בחירת כיסאות גלגלים – על מה לשים דגש?

בגלל הסיבות שהוזכרו לעיל, יש, כאמור, חשיבות מכרעת לבחירת כיסא גלגלים שיהיה גם נוח וגם פונקציונאלי ויספק מענה לכל צורכי המשתמש.


    • נוחות – חשוב לוודא שנוח למשתמש לשבת על הכיסא ושהוא יוכל לשבת בו גם לאורך זמן. בנוסף למושב עצמו חשוב לבדוק גם את נוחות גובה המשענת, את הזווית בין המשענת למושב כולל יכולת השינוי של הזוויות הללו, את סוג הבד העוטף את המושב, את סוג הגלגלים ואיכותם ועוד.
    • פונקציונאליות – יש לוודא כי הכיסא הנבחר מאפשר למשתמש בו יכולת ניידות מקסימאלית, בין אם הוא מפעיל את הכיסא בעצמו ובין אם הוא נזקק לעזרתו של אדם אחר שיוביל אותו. במידה שמדובר באדם שמסוגל להפעיל את הכיסא עצמאית חשוב לוודא שאופן ההפעלה ברור ואינטואיטיבי עבורו ושגודל הכיסא מתאים למידותיו הפיזיות; במידה שמדובר בכיסא שיוביל מטפל, חשוב שהוא יתאים במידותיו לגובהו של המטפל העיקרי ושהמטפל יוכל לניידו כמה שיותר בקלות.

כיסאות גלגלים – הסוגים השונים

לפני בחירת כיסא גלגלים חשוב להכיר את סוגי הכיסאות השונים הקיימים היום:


    • כיסא גלגלים ידני – כיסא המונע באופן מכני. המשתמש היושב על הכיסא דוחף בידיו את הגלגלים וכך מסיע את הכיסא ממקום למקום. הפעלת כיסא שכזה דורשת, אמנם, כוח רב בידיים, אולם אין ספק שמידת העצמאות שהוא מאפשר היא גדולה ושיכולת התמרון שלו היא הגבוהה ביותר מכל הסוגים של כיסאות גלגלים הקיימים היום.
    • קלנועית – כיסא גלגלים המונע באמצעות מנוע ואינו מצריך הפעלה ידנית של הנכה. מתאים מאוד לאנשים שמוגבלים גם בפלג גופם העליון ולבעלי ניידות מאוד מוגבלת, אולם יש לקחת בחשבון את החיסרון הבולט של כיסא שכזה – יכולת התמרון הנמוכה במקומות הומי אדם.
    • כיסא גלגלים ממונע – כיסא גלגלים בעל מנוע, המופעל על ידי המשתמש באמצעות מוט היגוי. אין ספק כי כיסא שכזה דורש תרגול רב, אולם ברגע שמסתגלים אליו ולומדים את מהירות התגובה שלו להזזת מוט ההיגוי, הוא מאפשר יכולת תמרון גבוהה מאוד ומספק למשתמש בו תחושת שליטה מרבית.
    • כיסא המנויד על ידי מטפל – כיסאות גלגלים שאין להם יכולת הנעה עצמית משום שהם מיועדים לנכים שאין באפשרותם לנייד את הכיסא בעצמם. כיסאות אלה הם בדרך כלל כבדים יותר מהכיסאות האחרים ולכן גם אינם קלים לניוד, אולם הם בדרך כלל בעלי מנגנון קיפול שמאפשר לנייד אותם ממקום למקום ברכב וגם לאחסן אותם בעת הצורך.

לאור ריבוי הסוגים של כיסאות גלגלים הקיימים היום, מומלץ להיעזר באיש מקצוע על מנת לבחור נכון. באתר "העיקר הבריאות" תוכלו להתרשם ממגוון סוגי כיסאות, ביניהם כיסאות גלגלים אקטיביים, כיסאות גלגלים מתקפלים, כיסאות גלגלים לילדים ועוד, ולקבל מידע רב שיסייע לכם בבחירת הכיסא המתאים לצורכיכם או לצורכי יקיריכם.

לקבלת מידע נוסף – צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

נכתב על ידי –שיר שמולביץ.

הקניון הוירטואלי www.bari-p2.co.il "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאותhttp:www.bari-p2.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב