דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באילו תיקים מטפל עורך דין רשלנות רפואית? 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 747   [ נצפה 4035 פעמים ]

חלק מעורכי הדין בישראל, עוסקים בתחום הרשלנות הרפואית. מגוון התיקים בהם מטפל עורך דין שזוהי התמחותו, הוא רחב מאוד.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בנסיבות שונות ובכל סוג של טיפול רפואי. ישנם מקרים חמורים מאוד, כמו רשלנות רפואית בלידה, כאשר נגרם לילד נזק פיזי חמור, כמו מום, בשל הטיפול הרשלני שניתן לאם בזמן הלידה.

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, מטפל גם במקרים קלים יותר של רשלנות, בהם נגרם למטופל נזק פיזי, אך אין המדובר בנזק אשר משפיע בצורה דרסטית כל כך, על חייו.

בחירת עורך הדין לטיפול בתביעה, צריכה להתבסס על פרמטרים רלוונטיים והחשוב מכולם, הוא ההתמחות של עורך הדין ברשלנות רפואית.

בתי המשפט הדנים בתביעות רשלנות רפואית, פוסקים פיצויים בגין הנזק העתידי שייגרם לתובע עקב הפגיעה (הוא הנזק הכללי) וכן בגין הנזק שנגרם לתובע עד להגשת התביעה (הוא הנזק המיוחד).

באלו תיקים מטפל עורך הדין?

משרדי עורכי דין, העוסקים ברשלנות רפואית, מטפלים בסוגים שונים של תביעות בגין רשלנות רפואית ובין השאר באלו:

1. תביעות רשלנות בניתוח : רופא מחויב לתת למטופל, לפני ניתוח, את כל המידע, על מנת שהמטופל יוכל לתת הסכמה מדעת לניתוח. על הרופא להסביר על מטרת הניתוח וכן לפרט האם ישנן חלופות אחרות, מהם סיכויי ההצלחה של הניתוח, זמן החלמה וכיו"ב.

ביצע הרופא את הניתוח, ללא שנתן למטופל את כל האינפורמציה, ביצע את הניתוח ללא הסכמה מדעת.

נגרם נזק למטופל, יגיש באמצעות עורך הדין תביעה ויקבל פיצוי כספי.

2. רשלנות רפואית בהיריון : הנזקים הנגרמים בשל רשלנות רפואית בהיריון, הם קשים וחמורים. רופא אשר התרשל בטיפול בתקופת ההיריון, עלול לגרום לפגיעה פיזית קשה ובלתי ניתנת לתיקון באם ובעובר.

אחד המקרים של רשלנות רפואית בהיריון, הוא אבחון מאוחר של בעיה רפואית, אשר לו הייתה מאובחנת במועד, לא הייתה גורמת לנזק שנגרם. אבחון מאוחר יכול לקרות מסיבות שונות, למשל, כאשר הרופא לא דאג בזמן לביצוען של בדיקות חיוניות וכך, לא אובחנה הבעיה בזמן.

3. רשלנות רפואית בלידה : עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית, מטפלים בתיקים רבים של נפגעי רשלנות רפואית בלידה. מדובר במצבים בהם טופלה האם ברשלנות, בזמן הלידה. אחת הדוגמאות השכיחות לכך היא התייחסות שגויה לממצאי בדיקות, דבר אשר מנע טיפול מתאים וכך נגרם נזק חמור לאם או לעובר.

4. תביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים : ביצוע טיפול שיניים בהעדר הכשרה מתאימה לסוג הטיפול הספציפי, ביצוע הטיפול ללא הסכמה מדעת של המטופל, הם שניים מן המקרים השכיחים של רשלנות רפואית בטיפול שיניים.

כיצד בוחרים את עורך הדין?

כל אדם אשר נגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, למשל, רשלנות רפואית בטיפול שיניים, רשאי להגיש תביעה לבית המשפט ולקבל פיצוי כספי. לשם הגשת התביעה, יש לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

כיצד בוחרים את עורך הדין? האם על פי הצעת שכר הטרחה? האם על פי גודלו של המשרד?

הפרמטר החשוב ביותר הוא ההתמחות של המשרד בתיקי רשלנות רפואית בכלל ובתחום הרפואי הספציפי, בפרט. מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית בהיריון? רשלנות רפואית בלידה? פנו למשרד, המתמחה בסוג תביעות זה.

נפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח? רשלנות רפואית בטיפול שיניים? בדקו כי המשרד אליו פניתם, הוא בעל ניסיון בתביעות אלו.

שכר הטרחה הממוצע בתביעות רשלנות רפואית, הוא 25% מסכום הפיצוי. וודאו כי הצעת שכר הטרחה, של עורך הדין, היא סבירה ומתאימה לסטנדרט המקובל בתחום.

אם תוכלו לקבל המלצה על עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, הסיכוי לטיפול מוצלח בתביעה, גדול יותר. בהעדר המלצה טובה ורלוונטית, כדאי לפנות לעורכי דין המנהלים פורומים משפטיים בתחום. אלו הם עורכי דין מקצועיים, המעניקים מענה משפטי און ליין, מדי יום.

על הפיצוי הכספי בתביעות רשלנות רפואית

בתי המשפט פוסקים סכומי פיצוי לתובעים בגין רשלנות רפואית, המשקפים את חומרת הטיפול הרשלני ואת היקף הנזקים שנגרמו לתובע.

במקרים של רשלנות רפואית בהיריון או רשלנות רפואית בלידה, סכומי הפיצויים גבוהים במיוחד, משום שהנזקים שנגרמו עקב הטיפול, מלווים את הילד לאורך כל חייו.

תביעות של רשלנות רפואית בטיפול שיניים ותביעות בגין רשלנות בניתוחים, עניינן בדרך כלל, בנזקים חמורים פחות מאשר בתביעות רשלנות בזמן היריון או לידה.

החלק הארי של הפיצוי, ניתן בדרך כלל עבור הנזק הכללי, הוא הנזק העתידי, אך הפיצוי כולל גם את הנזק המיוחד, הוא הנזק שנגרם לתובע עד להגשת התביעה.

חשוב לציין כי בתי המשפט מכירים גם בנזק הנפשי של התובעים ולא רק בנזק הפיזי. טיפול רפואי רשלני, אשר גרם לנזקים פיזיים קשים, משפיע באופן ישיר גם על מצבו הנפשי של התובע. בתי המשפט מתייחסים לפגיעה באיכות חייו של התובע, הן מבחינה מקצועית של קריירה והן מבחינה חברתית, של יחסים בינאישיים.

עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית, מטפלים בתביעות רשלנות מסוגים שונים. ישנן תביעות בהן סכומי הפיצוי הנפסקים לתובעים, הוא גבוה במיוחד, לאור חומרת הנזק, למשל, תביעות בגין רשלנות רפואית בהיריון או רשלנות רפואית בלידה. בתי המשפט פוסקים פיצויים בגין הנזק הפיזי וכן בגין הנזק הנפשי שנגרם לתובע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב