דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה - האם אתם טיפוסים רגשיים או הגיוניים? 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 3217 פעמים ]

האם חשבתם פעם מה יותר דומיננטי אצלכם ?  הרגש ?  ההיגיון - אדם הגיוני מקבל החלטות בצורה חדה, ישירה וחד משמעית ואילו אדם רגשני מקבל החלטות על פי מה שהוא מרגיש ברגע נתון.

התבוננתם במראה היום, כמו בכל יום, וגיליתם "חצ'קון" או קמט חדש, האם וכיצד תגיבו -  איזה פן דומיננטי אצלכם יותר, הרגש או ההיגיון?  הגרפולוגיה מגלה לנו רבות על אישיותכם. כדאי לדעת שניתן ללמוד ולהבין, על פי אבחון גרפולוגי של כתב ידכם, האם אתם טיפוסים רגשיים או הגיוניים. בסופה של הכתבה תוכלו גם לבחון את עצמכם.

כל אחד מאיתנו מקבל החלטות באופן שונה, אולם ישנה משמעות גם לניסיון החיים של כל אחד מאיתנו. אדם שהרגש שולט בחייו יהיה מאופיין בדרך כלל בכתב יד עגול, גדול וחזק. זאת אומרת, שהרגש הוא זה שמוביל אותו ואף עוצר אותו באותו האופן.

אדם הגיוני מקבל החלטות בצורה חדה, ישירה וחד משמעית ולכן בכתב ידו נוכל להבחין בכתב יד זוויתי, פשוט וחלש.

השילוב שבין רגש להגיון בחיינו הוא תופעה שקשה לנו לאזן וכל אחד מאיתנו בוחר בין הרגש להגיון. כתב ידנו מראה לנו באופן שקוף את תכונות האופי שלנו, לדוגמא: עקשנות לעומת וותרנות. הניגודים בחיינו הם אלה שמובילים אותנו לאתגרים ולכן ישנו משפט שטוען: "החיים הם במה ואנחנו שחקנים".

היכולת שלנו לקבל תשובה חד משמעית קשורה לעובדה שכל אחד מאיתנו נפגע לפחות פעם אחת מבחינה רגשית. ככל שמספר הפעמים גדול יותר כך נוכל לראות שאדם עובר מהפן הרגשי לפן ההגיוני. הקנאה והשנאה הן אחיות תאומות ומהוות בסיס והתחברות לפן הרגשי. כל אחד מאיתנו משתמש בתכונות הללו.

היכולת שלנו להתחבר לפן ההגיוני, מראה לנו שכתב ידו של האדם יהיה צר וגבוה ואילו הטיפוס הרגיש יהיה בעל כתב יד  רחב יותר ונמוך, כאשר בכתב ידו תהיינה אותיות העולות כלפי מעלה. על ידי כך נוכל להבין שהחלק שפועל בצורה הכי טובה, הוא הראש .

בכל תחומי החיים שלנו ישנם המון פיתויים וכל אחד מאיתנו מתמודד עימם בצורה שונה. ישנה חשיבות לפן הרגשי למול הפן הלוגי. בכתב ידנו נוכל לראות באופן ברור האם אנחנו עומדים בפיתויים? האם אנחנו מזהים  את הפיתוי ויש לנו יכולת לעמוד מולו?

כמו ביתר התחומים בהם ניתן לגלות הגיון מול רגש, כך גם בתחום הזוגיות. האם אתם טיפוסים רגשיים או שמא לוגיים?  כיצד נוכל לבדוק זאת?  הנה לכם משימה: קחו דף חלק וציירו עליו שמיים, ים וכוכבים, אל תעתיקו אחד מהשני. לאחר מכן בדקו:

איך הים שלכם נראה?

הים מלמד אותנו על הפנימיות שלנו ועל הרגשות הממלאים אותנו, כמו כן מורה לנו הים כיצד אנחנו יכולים לגבור על הרגש ולהפעיל את ההיגיון.

אם ציירתם ים סוער עם גלים גבוהים - אתם אנשים שקשה להם לשמור דברים בבטן. אתם חייבים להוציא החוצה הכול, כאן ועכשיו, אתם אנשים מאוד רגשיים וחשוב לכם מאוד שיכבדו אתכם.

ים עם גלים מופרדים -  אתם אנשים שקשה להם לפתור בעיות ולקבל החלטות אישיות ורגשיות. אתם נוטים לדחות כל דבר ולא להתמודד איתו. קשה לכם להיות ישירים ולהגיד את אשר על לבכם.

ים רגוע בעל קווים ישרים -  אתם אנשים הנוטים למסתוריות והפן הלוגי שולט בכל תחום בחייכם. כל דבר בו אתם מתעסקים, אתם מתרגמים למספרים, וכאשר אתם טועים, אתם תמיד יודעים איך להצדיק את עצמכם.

גלים גבוהים -  מורים לנו על רגישות גבוהה. ככל שהגלים גבוהים יותר כך גם רמת הרגישות שלכם. אתם משחקים אותה בעלי ביטחון עצמי רב, אך בפועל אתם מאוד פגיעים.

ים עם סירה, דגים או מדוזות -  לא התבקשתם לצייר את הדברים הנ"ל ובכול זאת ציירתם?  כנראה שאתם אנשים מאוד יצירתיים, אך עם זאת גם נוטים לעקשנות, קטנוניות, ביקורתיות וילדותיות. ההיגיון מכם והלאה.

איך הכוכבים שלכם נראים?

כוכבים מורים לנו על מידת ההיגיון. ככל שיש לנו יותר כוכבים, כך אנו יותר הגיוניים ולא נותנים לרגש להכתיב לנו את החיים.

עד 4 כוכבים -  אתכם מנחה בבירור הרגש ולא ההיגיון. נסו לשלב קצת היגיון ותגיעו יותר רחוק.

למעלה מ- 5 כוכבים ? אתם אנשים שההיגיון הוא זה שמנחה אותם. יש לכם יכולות טובות ללימודים גבוהים ואתם מנתחים דברים באופן בהיר וצלול.

כוכבים שפיציים -  קיימת אצלכם הפרדה מוחלטת בין ההיגיון לרגש, כמו כן, אתם יכולים ללכת ללמוד לימודים גבוהים ולהצליח בהם ללא צל של ספק.

כוכבים מעוגלים מעורבים עם כוכבים שפיציים -  אתם נוטים לבלבול בחייכם האישיים, לא יודעים במאה אחוז מה להחליט לעיתים ההיגיון גובר ולעיתים הרגש. נסו להיות יותר ממוקדים

כוכבים מצוירים כנקודות -  אתם לא נותנים לרגש להתערבב לכם עם ההיגיון. אתם יודעים להתבונן על העצים הנמצאים בתוך היער ואתם לא נותנים לרגש לשלוט לכם בחיים. אחת הבעיות שלכם היא, הקושי לקבל ביקורת.

ירח -  אם ציירתם ירח (גם אם לא התבקשתם כאמור לצייר אותו) ? מובטח לכם שבקרוב תצאו לחו"ל בנסיעה מפתיעה... אל תשכחו לשתף אותי !!

 

מרדכי שרם הוא גרפולוג מומחה. בעל טור באתר MAKO ו- YNET, עורך סדנאות גיבוש לעובדים, חברות ואנשים פרטיים, ערבי גיבוש, ערבי נשים, ימי גיבוש וחוגי בית. מרצה בכיר במכללת וושינגטון והשתתף בתוכניות טלוויזיה פופולאריות. מרדכי משמש כעד מומחה בבתי משפט בנושא זיופי חתימות. מומחה פענוח ציורי ילדים, ניתוח גרפולוגי, ייעוץ ארגוני ותעסוקתי ואף עורך ניתוחים וייעוצים אישיים, זוגיים ומשפחתיים.


http://shrem-graphology.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב