דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גשם של פיתויים 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 4048 פעמים ]

אנחנו מכירות את התופעה: יוצאים מהבית לסבוב תמים של קניות בסופר. בדרך עוברים ליד חנות הנעלה ובחלון הראווה זוג נעלים שמוצאות חן בעיני: לא תכננתי לקנות נעלים, אבל קניה ספונטנית קורצת לי מהחלון: ועוד במבצע – אם אקנה אקבל עוד זוג בחצי מחיר. והפיתוי גדול, והרבה פעמים נכנסים וקונים שני זוגות. אם זה בתקציב בסעיף הנעלה זה בסדר. אם זה לא היה בתקציב זה כבר פיתוי שגורם לחריגה ולהגדלה של המינוס.

אני כבר בסופר, קונה לפי הרשימה. אבל הילדים איתי, מבקשים שאקנה להם רק חטיף אחד, ועוד אחד ועוד אחד... וגם יש מבצע: שני חטיפים והשלישי בחינם! ואני קונה כי אני לא רוצה לאכזב את הילדים, כי אני לא רוצה להיראות בעינהם קמצנית, כי אני רוצה שקט תעשייתי. לא חשוב איך תקראו לזה – זה פיתוי שלא עמדתי בפניו שגורם שוב לחריגה מהתקציב שעולה בסוף ביוקר.

משוחחים עם חברים, וחלק מחליטים להפגש במסעדה ולנגב חומוס. מגיעים למסעדה וכמובן החומוס זה רק הפתיח ואחריו יש גם מנה עקרית וגם קינוח והוצאתם סכום גדול בהרבה ממה שתכננתם בתקציב. ואיך אפשר אחרת? הרי זה ממש בושה לספר לחברים שאני לא יכולה להרשות לעצמי בילוי במסעדה! שוב, חריגה בתקציב.

תקשורת. למי אין היום טלפונים ניידים? לכולם, גם לילדים הצעירים שבמשפחה. ולמרות ההחלטה להוריד עלויות תקשורת, הילדים מדברים עם החברים בלי חשבון וחורגים מהתקציב. כן, הטלםון הנייד מאוד נוח והשימוש בו מאוד מפתה.

"סופר סייז מי" לפני שנים מועטות היה סרט דוקומנטרי על אדם שהחליט לעשות נסיון ולחיות במשך חודש רק על מסעדות במקדונלדס. והוא החליט לבקש רק את המנה הרגילה, אבל במידה ויציעו לו הגדלה של המנה, הוא ייקח את ההגדלה. וההגדלה היא הפיתוי שקשה לעמוד בפניו. ומה קרה לאותו אדם? תוך תקופה קצרה הוא הרגיש לא טוב, היה לו קשה לסיים לאכול את הכל ועד סוף החודש הוא היה ממש חולה!

וזה מה שקורה לחשבון הבנק שלנו, אנחנו מגדילים קניות לא מתוכננות, רק בגלל שמישהו או משהו מפתה אותנו, ובסוף חשבון הבנק שלנו חולה מאוד. ולא רק החשבון חולה, גם אנחנו חולים. כי הדאגות והלחץ בגלל המינוס משפיעים על הבריאות שלנו.

אחד המפתים הגדולים ביותר הוא הלוואות בכרטיסי אשראי. כן, קל מאוד לקנות בתשלומים בכרטיסי אשראי, וכמספר התשלומים גדל ומכביד על החשבון, פורסים את התשלומים או לוקחים עוד הלוואה בקלי קלות, דרך חברת האשראי. רק מה שלא מספרים לכם, זה שכאן לוקחים את הריביות הכי יקרות בשוק ההון וגם ההסתבכות כאן יכולה להיות מהירה וקשה. הפתרון הוא ידע! ידע זה כוח. אם תדעו כמה זה יקר וכמה זה מסוכן, יהיה לכם קל לעמוד בפיתוי!

אז מה לעשות? להכין מראש תקציב "בא לי" ולא לחרוג ממנו, כמו שלא חורגים משום סעיף אחר בתקציב!

בהצלחה בדרך שלך לניהול נבון של הכסף שלך וליציאה מהמינוס לתמיד! לטיפים בחינם לניהול נבון של כלכלת המשפחה ללחוץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב