דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גבירותיי ורבותי - המסופון! 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2420 פעמים ]

מסופונים הם פתרון ניהול מידע אידיאלי עבור כל עסק. עם פונקציות כגון קריאת ברקוד, חיבור אינטרנטי אלחוטי, מערכות הפעלה מתקדמות, קומפקטיות ועמידות בתנאי שטח קשים, אין פלא שהוא הבחירה המועדפת על עסקים רבים כשזה מגיע לארגון וניטור מידע.

למסופון הברקוד יכולות ואפשרויות מגוונות: קריאה ופענוח ברקודים, קישור לתחנת מחשוב נייחת דרך חיבורי אינטרנט אל חוטיים או בלוטות', וקבלת מידע בזמן אמת עבור המתפעל שלו. בימינו לא נדיר למצוא גם מסופונים עם מסכי מגע.

המסופון בא לתת לעובד את האפשרות להתעדכן בנעשה בעסק, בין עם מדובר בהזמנה חדשה, או שינוי באחת קיימת, מבלי להיות בקרבה למחשב נייח. בכדי להתאים את המסופון לסוג עבודה שכזה, מסופונים נבנו כך שהם יהיו קטנים וקלים מחד, ועמידים ובעלי כוח מחשוב רב, מאידך. כמו כן – היות ומתפעל המסופון נמצא בתנועה מתמדת, הוענקה למסופון סוללה חזקה שיכולה להזין את המסופון במשך יום עבודה שלם. בכדי לוודא כי מסופונים אכן עומדים בדרישות הללו, הם עוברים סדרה של מבחנים לבחון את עמידותם. מבחנים כגון: מבחני נפילה מגובה של עד 1.5 מטרים, חשיפה לטמפרטורות גבוהות ונמוכות ביותר והתזה במים וחול. רק מסופונים שעוברים את הביקורת הקפדנית הזאת יכולים לשרת את בעסק כיאות.

העבודה עם המסופון

חלקם הארי של המסופונים מותאמים לעבודה ביד אחת – כך עבודה עם מסופונים אינה גורעת, או מפריעה, לעבודה הסדירה של מתפעל המסופון. בכדי שהמסופון לא יעכב את המתפעל שלו, אצל רוב המסופונים מותקנים מעבדים מהירים, כך שהעובד לא נאלץ לחכות לפלט מהמסופון, אלא מקבל את המידע באופן מידי ובזמן אמת.

עבודה עם מסופונים אינה שונה במיוחד מעבודה עם מחשבים. ולכן, עבור רוב האנשים, הכרות עם מסופון לא אמורה לארוך זמן רב. ניתן ליעד את המסופון לאיסוף נתונים. כמעט לכל מסופון יכולת ללכוד ולתרגם ברקוד חד מימדי (1D) או דו מימדי (2D). בנוסף ליכולתם לתרגם ברקודים, מסופונים רבים מסוגלים לאתר תגיות RFID. איתור תגיות RFID מבוסס על גלי רדיו. אם לפריט מבוקש מוצמדת תגית RFID, המסופון הזה יכול לאתר אותה, ולכוון את המתפעל שלו לפריט. זהו כמובן יתרון עצום באזורי אכסון גדולים, נמלים או ארכיבים מסחריים.

מסופון הוא כלי עבודה רב-גוני

מסופונים יכולים להקל על בתי עסק רבים בעת ספירת מלאי. על ידי הפחתת הגורם האנושי בספירה, נחסכות טעויות רבות והעברת מידע שגוי. מכיוון שנעשה שימוש בקריאת ברקודים בספירת מלאי מתווכת מסופון, אין צורך להעביר ידנית את המידע המצטבר למחשב לצורך עיבוד והשוואה. המסופון כבר יעביר את המידע  ישירות למחשב. גם פה נחסכת טעות אנוש. ספירת מלאי אורכת הרבה זמן, לעיתים יותר מיום עבודה שלם. ספירת מלאי בעזרת מסופון מקצרת את הליך ספירת המלאי משמעותית.

בזכות מסופונים אלה ניתן היום להוציא חומרים ופריטים מתוך מחסנים ולמצוא את מקומם בגמר העבודה בקלות ובמהירות. כמו כן, הסיכוי שעובד יחזיר בשוגג פריט חזרה למדף הלא נכון יורד משמעותית, כשבידו מסופון שדואג ליידע את העובד איזהו המדף המתאים. יתרון זה יכול להיות לעזר בתחומי הרפואה, ארכיב, מעבדות והתנהלות משרדים רבים.

למסופונים שמיועדים לתחום הרפואה, או לתחומים שדורשים רמה גבוהה של סטריליות, יש ציפויים אנטי בקטריאליים, והם בעלי יכולות הצלבות מידע מתקדמות. כך ניתן לקבל תמונה רחבה יותר של התקדמות העבודה בזמן אמת. כפי שניתן לראות המסופון הוא כלי שמסוגל להתאים את עצמו לתחומים רבים, ובקלות רבה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב