דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בפחדים וחרדות 

מאת    [ 08/12/2011 ]

מילים במאמר: 1790   [ נצפה 2867 פעמים ]

פחד וחרדה הן תחושות בלתי רצוניות, בלתי ניתנות לשליטה טוטאלית, המטרידות ומפריעות למהלך חיי היומיום. שיטת הטיפול הקונוונציונאלית היא טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי ונטילת תרופות אנטידיכאוניות ומשכחות חרדה. אין ריפוי אמיתי, ישנה הקלה כוון שהתרופות מנטרלות את התחושות הללו ואנו חיים במצב מלאכותי, לא אמיתי. עם הפסקת נטילתן תהיה חזרה למצב חרדתי קודם ואף החמרה בו. מי רוצה לחיות כל חייו תלוי בכדורים פסיכיאטריים? מצד אחד אנו חשים הקלה גדולה וחזרה לחיים נורמאליים, מצד שני תרופות אלו במהלך הזמן גורמות לתופעות לוואי ולנזק בלתי הפיך לבריאותינו! לאחרונה אני נתקלת בתופעה בה אנשים מתחילים לקחת תרופות פסיכיאטריות על דעת עצמם, בהמלצת קרוב שמטופל או כי הקוסמטיקאית המליצה...יש להבין, כי לעיתים תופעות הלוואי והתחלואים שבאים עלינו "לפתע" הם בעקבות השימוש בתרופות הללו. חומרים כימיים בשימוש ממושך יוצרים פתולוגיות ודגנרציות גופניות ונפשיות קשות לריפוי.

פחדים וחרדות הם חלק מהאישיות שלנו או שנגרמו בשל טראומה שחווינו. מודעות להם וניסיונות לשלוט עליהם הם קשים מאד ולמעשה מוגדרים מבחינת ההומאופתיה כניסיון לדיכוי התחושות, עצירה ואצירה שלהן ולא ריפויין, כפיית דפוסי מחשבה שנוגדים את הגוף והתחושה מהווים נסיון השתקה ולא טיפול שורשי בגורם להן.

תרופות פסיכיאטריות מורכבות מחומרים כימיים אשר משפיעים על אזורים מסויימים במוח האחראים על תחושות החרדה, הפחדים, מצבי רוח ו/או הדיכאון. תחושות אלו ואחרות נובעות כתוצאה מחסר או עודף בחומרים מסויימים המופרשים לדם. לכן הפתרון הריפויי הטוב ביותר יהיה זה שיוכל להביא לאיזון ויציבות בהפרשת חומרים אלו. כתוצאה יחול שיפור עד לריפוי בתפקוד הגופני וכתוצאה ברגשי/תחושתי. טיפול הומאופתי יודע לתת פתרון זה. כיצד? הטיפול ההומאופתי מכוון אל שורש הבעיה, מקורה (זאת עושים באיבחון הומאופתי) "מתקן", מחזק ומביא לאיזון יציב לאורך זמן. פונים אלי אנשים רבים שהחלו לחוות סממנים של פחדים וחרדות בפעם הראשונה בחייהם. הם אינם יודעים שמדובר בבעיה זו, הם בפאניקה כוון שחשים שמהו השתבש בגופם והם אינם יודעים מה בדיוק. להלן כמה סימנים שיעזרו באיבחון ראשוני:

סימנים רווחים להתקף חרדה

# תופעות פיזיות פתאומיות - ללא כל התרעה מתחילות לפתע דפיקות לב מואצות, הזעה מוגברת, התייבשות הפה ועוד תופעות שאינן נתנות להסבר הגיוני (לדוגמא שריפה בקוקוד הראש, דופק באיברים שונים, הרדמות איברים, חוסר פוקוס, סחרחורות ועוד).

# הליכה תכופה לשירותים - נטייה להשתנה מרובה, או דחף פתאומי לעשיית צרכים המלווה בתופעה של דפיקות לב ופאניקה.

# קשיי נשימה - רבים מהסובלים מהתקפי חרדה מדווחים על קשיי נשימה פתאומיים ותחושת מחנק.

# המנעות - רבים מהלוקים בהתקף חרדה מייחסים את ההתקף למקום בו הוא ארע, ומתחילים להימנע מלהגיע אליו. אם זה אוטובוס, יימנעו הסובלים מהתופעה להתשמש בתחבורה ציבורית, אם ההתקף ארע ברחוב בין המוני אנשים, יימנעו הסובלים מהתופעה להיקלע למקומות הומים וכו'.

# פחד מהשתגעות - הלוקים בתופעה לא יודעים מהיכן מגיעות אליהן התחושות הגופניות והנפשיות הקשות, ועל כן הם חשים כי הם משתגעים. רבים מהם מפחדים מפני אפשרות אישפוז.

# פחד מוות - פחדים רווחים נוספים הם פחד ממוות ו/או ממחלה קשה, ללא עוגן מציאותי כלשהו.

# הפרעות בשינה ובאכילה - שני סוגים של חרדים: "אלו שהחרדה קרובה יותר לדיכאון יסבלו על פי רוב משינה מוגברת ומירידה בתיאבון. אלו שהחרדה שלהם קרובה יותר להיפראקטיביות, יתקלו בקשיים להירדם וייטו לאכילת יתר".

# קשיי התמודדות - החרד אינו מבין מה קורה לו, ומאבד ביטחון ביכולת שלו להתמודד אפילו עם מצבים פשוטים. פעולות אלמנטאריות כמו יציאה לקניות, סידורים בבנק, התעמתות עם לקוח ועוד.

# קרוב לבית - תחושה של רצון לא להתרחק מהבית ותחושה שככל שהמרחק גדל יכולת המילוט בהתקף פחד מתמעטת.

# פחד מאיבוד שליטה - רוב הסובלים מהתקף חרדה חשים פחד מתמשך שהם מאבדים שליטה על חייהם. החרד מוצא עצמו חושב אותן מחשבות שוב ושוב, בלחץ למצוא פיתרון למצב, לקונפליקט, ואינו מסוגל לעצור את שטף המחשבות הבא כמו בשרשרת אינסופית. מטרת המחשבות היא לחזור למצב של שליטה על אירועי החיים.

# פחד מהחרדה - אחד מהסממנים הקלאסיים הוא הציפייה לחרדה. למעשה פחד מהתקף חרדה. הסובלים מהתקף חרדה, ולמדו לחיות לצדו, והם יכולים לשאת איתם בתיק תרופות פסיכיאטריות בהן לא ישתמשו לעולם, או נוזלים הומיאופתיים, רק כדי להיות מוכנים למקרה שהחרדה תתקוף אותם בהפתעה.

# ירידה בחשק המיני - רבים מהסובלים מתופעות חרדה מרבים לזהות מחלות וכאבים שאין להם הסברים רפואיים (פסיכוסומטיים). כמו כן מדווחים רבים מהם על ירידה חדה בחשק המיני. אם אתם מזהים חלק מהסממנים הללו, הרי שמדובר בהתקפי חרדה ויש לטפל.

ההומאופתיה יודעת לתת פתרון גם במקרים של פחדים (ראה רשימה מטה) כגון: פחד שמשהו יקרה, חרדה למשפחה, פחד מכלבים, מחושך, מרוחות, מגנבים ומכל דבר שנשמע שטותי אבל קיים. האדם צריך לסבול ולחפש פתרונות בדמות "טיפות טבעיות" עד שהדבר מגיע למצב בו לעיתים הפחדים מתגברים עד לחרדות בלתי נשלטות. האדם החרד לוקח כדורים ונרגע, גופו מתרגל למינון וכעבור תקופת שימוש הוא נזקק להעלאת המינון ואף לתוספות של כדורים חזקים יותר. עם הזמן מתווספים סימפטומים נפשיים או גופניים שהם חלק מתופעות הלוואי של התרופות הללו. הוא מתחיל לפתח בהם תלות גופנית ופסיכולוגית ואף אם רוצה להפסיק נטילתן ישנה הבעיה של חזרה למצב ההתחלתי שהחיים בו אינם חיים כוון שתסמיניו לא רופאו באמת ובנוסף, הוא יחווה תופעות גמילה. בראייה לטווח הרחוק הנושא בעייתי כוון שאין מתן פתרון אמיתי לבעיה כלומר אין אלמנט ריפויי, רק פיתוח תלות בחומרים כימיים.

מה ההבדל בין טיפות 'רסקיו', תמציות באך, שגם הן טבעיות, להכנה הומאופתית?

טיפות רסקיו ניתנות לקנייה ללא מרשם, הן אמנם טבעיות, אך אינן מותאמות אישית לחרדות ולפחדים הספציפיים של האדם ולכן הן יוצרות את אותו אפקט של תרופות הרגעה (אלחוש במקום פתרון הבעיה). ברגע שההשפעה תפוג תהיה חזרה למצב קודם. תמציות באך אמנם טבעיות ומופקות באותו תהליך הומאופתי של דילול ודינמיזציה, אך מספרן מצומצם ולכן גם במקרה זה בסה"כ ההתאמה אינה הוליסטית ולכן יש פספוס של פוטנציאל הריפוי. לעומת זאת, הכנה הומאופתית אינה ניתנת לקנייה חופשית (OTC (Over The Counter אלא בבתי מרקחת הומאופתיים עם מרשם. ההכנה מותאמת ספציפית לאדם, פחדיו, אופיו, צרכיו, בעיותיו הרפואיות והתפקודיות (במידה וקיימות) וככזו גורמת לעוררות תהליך ריפוי אמיתי ויציב לאורך זמן.

יתרונותיה הבולטים של ההומאופתיה:

© מהווה את הפתרון הטבעי הטוב ביותר. ניתן לחסוך שעות של פסיכותרפיה וכדורים.

© אין צורך להתאמץ ולאמץ דפוסי חשיבה והתנהגות שאינם טבעיים לנו. הטיפול גורם לתהליך חזרה לאיזון נפשי.

© טיפול הומאופתי גורם במקביל גם לריפוי וחיזוק של בריאות הגוף. עם הזמן לא רק שיחלפו הפחדים, תהיה תחושה כללית של חיוניות ושיפור בכל תחומי החיים.

© ללא תופעות לוואי או פיתוח תלות בחומרים כימיים

© יעילה ומחזיקה זמן רב

© מבערת את הבעיה מהשורש לבל תשנה

© טבעית ועדינה ולכן מצוינת גם בטיפול בילדים עם פחדים וחרדות ובעיות נלוות כגון: סיוטים, בעיות התנהגות, קשב וריכוז, קשיי התפתחות, חולניות, אלרגיות, עצבנות, בכיינות, דלקות אוזניים וגרון חוזרות ועוד.

דוגמאות לפחדים וחרדות שלהומאופתיה היכולת לסלק:

פחד לבריאות / חרדה היפוכונדרית

פחד או חרדה להיות לבד, לבד בחושך / מחושך

פחד לאבד שליטה

פחד למות

פחד ממקומות צרים (קלסטרופוביה)

פחד ממקומות פתוחים (אגורפוביה)

פחד גבהים

חרדה בקרב המון

פחד מכאב / מזריקות / מחטים

"פחד במה" (לדבר בפני אנשים)

פחד להתחייב

פחד לפני בחינות (שלשולים, black-out וכו')

חרדת ציפייה (שילשולים, שתן תכוף, תחושת חרדה לפני ארוע/פגישה/מבחן)

פחד מכישלון, רפות ידיים

פחד מתמיד מכל דבר

חרדה לגבי העתיד (מה יקרה, מה יהיה, ו/או מחשבות רק על עסקים/עבודה)

חרדה לגבי אחרים / משפחה / ילדים

פחד מגברים או מנשים או מאנשים (Antropophobia)

פחד או חרדה מזרים (בילדים ומבוגרים)

פחד מטיסות

פחד מנהיגה

פחד מגנבים / שודדים

פחד ממעליות

פחד מחיות (שחורות)

פחד מתאונות

פחד להתעלף

פחד לאבד שפיות או שליטה

פחדים לפני/בזמן/אחרי וסת

פחד מרוחות רפאים

פחד מעוני

חרדה לגבי זוטות (דברים לא חשובים)

דוגמאות מהקליניקה:

ד. סטודנט בן 24 החל חווה התקפי חרדה מאז מות אביו מהתקף לב. התקפי החרדה באו לידי ביטוי בכאבי ראש כ"כ חזקים שהוא חש שראשו גדל למימדים ועומד להתפוצץ פיסית. לא יכל לחיות בלי משכחי כאבים. כמו כן חש מספר פעמים ביום דפיקות לב כ"כ חזקות שהוא חש שהולך לקבל התקף לב כל רגע. בנוסף, היה פחד גדול מאד ממוות ואובססיה עם שמיעת חדשות כל הזמן וכן חוסר בטחון עצמי ובמוצאו המזרחי שגרם לו להסתיר את האני האמיתי שלו כל חייו ו"לשחק אותה" כאילו היה מישהו אחר. ד. ניסה דיקור סיני, אך זה רק החמיר את כאבי הראש ולכן חיפש אלטרנטיבה אחרת. ד. קיבל הכנה הומאופתית צמחית. כאשר נפגשנו לפגישת מעקב שנייה (חודשיים) הוא דווח על 60% שיפור בכל התסמינים. כעבור חמישה חודשים דווח על 90% ריפוי.

א. תכשיטנית בת 32 הגיעה בעקבות הפלה יזומה בשל התפתחות עובר לא תקין. בעקבות הגרדה היו דימומים ומצבה הנפשי הדרדר לכדי 3 התקפי חרדה יומיים. טיפול פסיכולוגי לא הועיל ולכן הפסיכיאטר המליץ על כדורים. א. הייתה כ"כ מיואשת שהחליטה לנסות כל דבר וכך הגיעה אלי. א. תארה פחד להתעלף או לאבד הכרה, פחד להשאר לבד, אפילו להתרחץ (להיות לבד באמבטיה) היה לה קשה, פחד לצאת מהבית שמא יקרה לה משהו, היא הפסיקה לייצר תכשיטים והייתה יושבת כל היום במרפסת ומסתכלת כיצד אנשים אחרים חיים ולה אין חיים. א. קבלה הכנה הומאופתית מינרלית. תוך 3 שבועות בלבד חל ריפוי של 70%! היא קבלה את חייה חזרה.

ע. בן 24 חזר מהודו עם התקפי חרדה יומיומיים בעקבות טראומה שחווה שם כאשר ראה את אחד המטיילים נופל מצוק אל מותו. זאת לא הייתה הפעם הראשונה, בצבא היה לוחם ובמלחמה האחרונה איבד את חברו הטוב ביותר בבינת' גבייל. בנוסף סבל ע. ממחלת הקרוהנס (דלקות חוזרות במעיים ובעיות עיכול). ע. התחיל חווה את החיים בצורה חזקה מאד, כל הרשמים הקלים ביותר היו נחווים לעומק, חש לא מוגן ודברים רבים גרמו לו לדפיקות לב קשות, תחושת צמא גדול, איבוד פוקוס ואי יכולת לחשוב ותחושת שריפה בראש. הוא "איבד את עצמו" כבר לא יכל להיות בקרב חבריו שראו שמשהו השתבש אצלו, התבודד וישן שעות רבות ביום. הפך מדוכא והפסיק לעבוד וללמוד לפסיכומטרי. ע. קבל הכנה מינרלית. כעבור 3 חודשים, ריפוי של 80%! היום הוא לומד באוניברסיטה, עובד כמדריך לנוער והחיים חזרו למסלולם.

מכתב תודה....

הגעתי אלייך, לפני 3 חודשים, שבורה לגמרי, אחרי הפלה של הריון ראשון.

מלאה בפחדים, חרדות נוראיות שתקפו אותי יום יום וכאבים נוראים בגוף, אשר ממש שיבשו לי את השיגרה

ואת החיים בכלל..

אחרי שניסיתי כמעט הכל ומתוך ייאוש חשבתי לעצמי שרק כדורים פסיכיאטרים יוכלו להציל אותי...

הגעתי אלייך במקרה, בלי יותר מדי ציפיות, מתוך רצון שמישהו כבר יעזור לי לצאת מהמקום שאני נמצאת...

לתדהמתי אחרי יומיים מהטיפול הראשון, נעלמו לי כל הכאבים בפרקים שהיו ממש סיוט בשבילי,

נעלמו לי הנפילות סוכר הנוראיות שפקדו אותי יום יום ולאט לאט חזרתי למוטב ומיום ליום פחתו הפחדים,

ההתקפי חרדה נעלמו לגמרי והמחשבה על עוד הריון כבר לא נראית לי כל כך מפחידה...

אחרי שלושה חודשים של טיפול ממש חזרתי להיות כמו שהייתי לפני ההפלה, אופטימית ושמחה...

התודה מגיעה רק לך....לא האמנתי שמשהו יוכל לעזור לי אבל את פתחת לי עולם חדש של רפואה ואין ספק שזה עובד בגדול!!!

המון תודה לך.

אורית

שרית שיינבלום RCHom, הומאופתית קלאסית מוסמכת,בוגרת המכון הישראלי הגבוה להומאופתיה קלאסית, חברה באגודה הישראלית להומאופתיה, מנהלת פורום הומאופתיה באתר רפואה אינפו, B.Aבמדעי ההתנהגות, לימודי רפואה. נייד. 050-8624314, www.metaplim.co.il/sarithome


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב