דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפעת 

מאת    [ 07/12/2011 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 4056 פעמים ]

כולנו מכירים את מחלות החורף צינון,שיעול,נזלת,במקרים החריפים יותר שפעת .

לפניכם מדריך מקיף למחלת שפעת מהי שפעת?מה ניתן לעשות עם התסמינים הראשונים?כיצד  יש להתנהג בכדי למנוע את מחלת השפעת ?כיצד לחזק את מערכת החיסון? משבר החלמה כמה זמן רצוי כדי להחלים ממחלת השפעת?ואיך זה שאני נדבק בשפעת ואילו קרוביי לא ?כיצד משפיעים שמנים אתריים בזמן שפעת על הגוף ?

ניר חוכיימה מעסה בכיר מומחה לצמחי מרפא במאמר מקיף על מחלת שפעת.

לעיתים מכנים הצטננות קשה ודלקות ויראליות שונות שפעת ויהיו כאלה שיטענו שזוהי טעות כי שפעת חמורה בהרבה,המופיעה כמגפה,בדרך כלל במרווחים של עשר שנים.אולם אני אשמש בהגדרה הראשונה ,משום שדלקות מהסוג הזה נפוצות כל כך ושמנים אתריים יכולים לסייע כאן  מאוד.למעשה ברור וידוע כי אנשים שמשתמשים באופן סדיר בשמנים אתריים,אם בעיסוי,אם  בהרחה או אם  בטיפול באמבטיות מחלימים מהר יותר מאנשים שגופם אינו  מכיר שמנים אתריים.

תסמיני שפעת 

ברצוני להבהיר שאין הכוונה לדכא את תסמיני המחלה בלבד.להבנת הדבר,כדאי להסביר כיצד הדלקת פועלת.

בזמן שעובר מאז חדירת החיידק לגוף  ועד שהאדם מתחיל להרגיש חולה ,החיידק מתרבה במהירות(החיידקים מסוגלים להתרבות רק בגוף  אליו הם פולשים)האדם אינו חש דבר עד שמספר החיידקים  מגיע לרמה מסוימת.אם מערכת החיסון פועלת ביעילות,החיידק עשוי להיות מנוטרל לפני שיצליח להתרבות במידה כזו שתגרום להופעת המחלה .אדם כזה מסוגל להתנגד לדלקת ,דבר שמסביר מדוע אנשים מסוימים "נדבקים"בשפעת בתקופת מגפה ואחרים לא.

 תסמיני מחלת השפעת

עם הופעת תסמיני המחלה הראשונים ,פועלים כל מנגנוני ההגנה של הגוף  במלוא הקיטור ושמן  אתרי קוטל חיידקים יסייע במאמץ הזה .

דלקות משניות הן  הסכנה העיקרית בשפעת שימוש באנטיביוטיקה הקטין באורח דרמתי את מקרי המוות בשפעת אם כי ילדים  קטנים  וקשישים נמצאים עדיין בסיכון,ודלקת חמורה היא אחד המצבים שבהם מן הראוי להשתמש באנטיביוטיקה .

טיפול בשפעת

הדבר הראשון שיש לזכור הוא שיעילות הטיפול גדלה ככל שמתחילים מוקדם יותר .אמבטיה חמה עם כמה טיפות שמן אתרי קוטל חיידקים תגרום  בדרך כלל להזעה מוגברת שבעקבותיה תבוא שינה עמוקה.אציין ואומר שחשוב מאוד שעל אדם החולה להיכנס למיטה אחרי האמבטיה למיטה.תכופות יהא בכך די כדי למנוע התקף  שפעת רציני ,אם כי רצוי להמשיך ולעשות אמבטיות ביומיים שלושה הבאים.

שמנים אתריים היעילים לטיפול בשפעת

לשמנים האתריים יכולות אדירות אשר יפתיעו גם אותכם בהחלמה משפעת השמנים היעילים ביותר הם רבנסרה,עץ התה,לבנדר אם הם  אינם מצויים בהישג ידיכם נסו קוקטיל של 3 טיפות לבנדר,3 טיפות אקליפטוס.

אך אני אישית מעדיף את הרברנסה ועץ התה בשילוב לבנדר

כיצד פועלים  שמנים אתריים  בזמן  שפעת

שמני אקליפטוס,לבנדר,רבנסרה ,עץ התה, פועלים בשתי דרכים :

הם תוקפים את החיידקים עצמם ובאותה עת ממריצים את המערכת החיסונית .הדבר עשוי להספיק למניעת המשך התרבותו של החיידק בגוף ושיכוך המחלה .

אם  טיפול זה לא ימנע את התפתחות השפעת אמבטיות עם שמנים אתריים על ידי שאיפת אדים,או לבצע אותה במקרים שבהם לא ניתן לעשות אמבטיות.השתמשו בשמנים שהצעתי בכדי להוסיף  לאמבטיה.

אם טיפול זה לא ימנע את התפתחות השפעת,כמעט בטוח שהוא יקצר את משך הזמן ויגרום  לכך שהיא תהיה קלה יותר.אדם  שהרגשתו השתפרה יכול לעשות אמבטיה עם שמנים אתריים מדי יום ולשאוף אדים שלוש פעמים ביום.הדבר יסייע במניעת התפתחות דלקות משניות .הבערת שמנים אתריים או הפצתם בחדר החולה באמצעות מבער יסייעו גם כן .גם כאן השמנים המתאימים ביותר,לבנדר , רבנסרה,עץ התה,וכאן אני ממליץ להוסיף ברגמוט,וציפורן(ציפורן  הוא שמן הנלחם בדלקות והשתמשו בו במשך מאות שנים אולם יש לזכור שהוא מגרה את העור ואין להוסיפו למי אמבט השימוש בו מעולה להפצת שמנים במבער)

משבר החלמה

ההחלמה משפעת הנה תכופות איטית והאדם  החולה עשוי לחוש חלש יותר וחסר חיות.שמן ברגמוט עשוי להועיל מאוד בשלב זה,אם  אפשר בעיסוי ואם לא אז באמבטיה.שמן רוזמרין מחזק וממריץ ויסייעו לאדם לחזור לאיתנו אפשר גם  ליטול פלורידקס או גיננסנג לחיזוק.

ניר חוכיימה  מעסה ומטפל הוליסטי רב תחומי מטפל בארומתרפיה,שיאצו,פרחי באך,עיסוי שוודי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי ספורטאים,רפלקסולוגיה,מומחה לכאבי גב לעמוד שדרה שלד ושרירים .


http://www.artist-massage.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב