דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שטיח בחדר הילדים- לא רק קישוט 

מאת    [ 07/12/2011 ]

מילים במאמר: 323   [ נצפה 2459 פעמים ]

עיצוב חדרו של התינוק החדש או של ילד שקצת צמח ורוצה מקום פחות תינוקי הוא תמיד חגיגה, בעיקר של ההורים. לכולנו יש תחושת סיפוק גדולה המעלה חיוך על פנינו, כשמדובר בפעולות נעימות הקשורות לצאצאינו. בכל זמן נשמח לקנות להם עוד משחקים או בגדים מיוחדים ובוודאי לשפר להם את הסביבה המיידית אליה הם נחשפים. תמונה של הקטנים שלנו שוכבים בהנאה על שטיחון בחדרם, תמיד תגרום לנו נחת.

ובינינו, אנו יודעים היטב שמעבר לשמחה שהשינוי יעורר אצל המלאכים, במידה וחדרם יהיה מספיק אטרקטיבי, גם אנחנו נזכה לשעות של שקט. תכנון חדרי ילדים, בכל גיל, יכלול בחירת רהיטים, צבעי קירות, וילון , קישוטים וכמובן הפריט הנצחי, עליו אין ויכוח- השטיח. צריך רק לבחור את גודלו, סוגו וגווניו, אבל אין ספק שהוא שותף פעיל במאמץ להעניק לצעיר תחושה חמימה וביתית במתחם הפרטי שלו.

שטיח יתאים לחדר תינוקות, שבמשך חודשים ארוכים זוחלים. גם ילדים בשנותיהם הראשונות, מעדיפים לשחק ולקרוא על הרצפה. אפילו בני נוער ישמחו להתמזג עם השטיח ואף להציב עליו את מזרון השינה. בכל המקרים יהיה השטיח גורם מבודד מצויין ומשטח נעים יותר מהמרצפות הקרות והקשיחות. ועלינו כהורים (או יותר נכון כאימהות) לדאוג לניקוי שטיחים יסודי בכדי לוודא שהעיצוב המחודש לא פוגע בבריאותם של יקירנו.

רוצים חדר רגוע? סוער? – שטיח נכון יעצב את האווירה

מעבר לחשיבותו של השטיח כפריט פונקציונלי מגונן, הוא גם אלמנט דומיננטי בעיצוב האווירה בחדר. כשהילד צעיר, נבחר אנחנו את השטיח בהתאם לסגנון הכללי בחדר- פסטלי, צבעוני סוער או רגוע. עם השנים אפשר לשתף את הדייר הצעיר בבחירת המרבד. רצוי להקדים ולבחור כמה אפשרויות ולצרף אותו אל השלב האחרון, זאת כדי למנוע ממנו גודש ובלבול בין אין- ספור אפשרויות.

לסיכום, שטיח בחדר ילדים הוא בהחלט עניין אינדיבידואלי. יש מי שיאהב אותו שעיר וצבעוני, יש מי שיעדיף אותו דק ובהיר, ואחרים יבחרו אותו מאוייר בדמויות אהובות. בכל מקרה חשוב לקחת בחשבון את הצורך הקבוע לניקוי השטיח ולכן אולי כדאי לבחור במרבד קל וקטן ולהניחו על כל רצפה או פרקט, העיקר שמיקומו יהיה ידידותי לשואב האבק.

אמא במשרה מלאה לשני ילדים מדהימים, חובבת לייפסטייל, חידושים לבית ולגן ותזונה נכונה. מנצלת את מעט זמני הפנוי בכדי לכתוב ולתעד את תחומי העניין וחוויות היומיום העוברות עליי ועל סובביי. באהבה :)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב