דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיני נזיקין - האם אתה זכאי לפיצויים? 

מאת    [ 07/12/2011 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2459 פעמים ]

אם אתה אדם שנפגע, חלילה, במקרה כזה או אחר, אתה בוודאי בטוח שמגיעים לך פיצויים על הסבל שעברת. אך עורכי דין נזיקין יספרו לך שזה לא כל כך פשוט: החוק ובתי המשפט לא מעניקים פיצוי סתם כך, אלא רק בהתאם לסייגים שונים והוראות שונות. רוצה לדעת אם מגיעים לך פיצויים על המקרה שעברת? המשך לקרוא כאן. 

פציעה במהלך פעילות שגרתית 

דיני נזיקין אינם כוללים התייחסות לפציעות שנגרמו במהלך פעילות תמימה כמו אימון אישי, פעילות גופנית, תיקון שמתבצע בבית וכדומה – אלא אם מדובר בעיסוק המקצועי שלך. כך, אם שברת את הרגל בזמן ששיחקת כדורגל בשכונה, אינך זכאי לפיצוי. אך ספורטאי לו נגרמה פציעה במהלך אימון מקצועי – זכאי לפיצויים מהמדינה. 

כאן חשוב לציין גם מקרים של פציעות ממפגעים שונים: אם נפלת לבור ביוב פתוח ונפצעת – תהיה זכאי לפיצוי. לעיתים, אפילו אם מעדת בגלל מהמורה במדרכה, מה שגרם לך לפציעה לא פשוטה – תהיה זכאי לפיצוי, כשלרוב זו תהיה הרשות המקומית שתשלם את הפיצויים. עורכי דין נזיקין טובים יוכלו להשיג פיצוי (שמגיע לך) גם במקרים שלאחרים נראים כזניחים. 

פיצויי תאונות עבודה 

נגענו בכך מעט קודם לכן, וכאן נרחיב: אדם אשר נפצע או נפגע נפשית במהלך עבודתו – וכן בדרך לעבודה או ממנה – זכאי לפיצויים. הפיצויים מגיעים לו בשל הנזק כמובן, אך גם בשל הימים שיפסיד בעבודה (אובדן השתכרות) ובשל חוסר יכולתו לתפקד עוד באותו תפקיד, אם וכאשר (מה שמוגדר כאובדן כושר עבודה). 

נזק במהלך טיפול רפואי 

רשלנות רפואית נכנסת גם היא תחת דיני הנזיקין, וזהו נושא בו עורכי דין נזיקין מתעסקים המון. אם הגעת לטיפול בבית החולים ונגרם לך נזק, ייתכן שאתה זכאי לפיצוי – אך זה נכון רק אם הצוות הרפואי באמת התרשל בתפקידו. 

כאן חייבים להתקיים שני דברים: ראשית, עליך להוכיח שמדובר בהתרשלות, שהצוות הרפואי לא פעל כמו שצריך ולא עשה כל מה שהיה יכול כדי למנוע את המצב אליו נקלעת. שנית, עליך להוכיח שלא מדובר בנזק בלתי נמנע, בהתחשב בטיפול שעברת. 

פיצויים בגין תאונת דרכים 

על פי חוק, כל אדם שמעורב בתאונת דרכים ונפגע בה, זכאי לפיצוי – בלי קשר לגורם התאונה. אך האם זה נכון תמיד? לא ממש. עורכי דין נזיקין יספרו לך כי ישנם מקרים בהם גם אם נפצעת בתאונה, לא תזכה לפיצויים. באילו מקרים מדובר? 

במקרים הבאים: כאשר הנפגע גרם לתאונה בכוונה; כאשר הוא נסע ברכב ללא רשות; כאשר נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף המתאים לסוג הרכב; כאשר נהג ללא ביטוח מתאים; כאשר נעשה פשע בעזרת הרכב; כאשר נפגע בעל רכב, שהתיר לאדם ללא ביטוח לנהוג ברכבו. 

פיצויים בגין לשון הרע 

גם הוצאת לשון הרע, דיבה והפצת שקרים אודות אדם נכנסים תחת דיני נזיקין. הרי הכתמת שמו של אדם או דימויה של חברה הם נזק לכל דבר, ואדם אשר נפגע מהם זכאי לקבל פיצוי על שאירע לו מהאדם שביצע את המעשה. 

כאן, חוקי המשחק מעט שונים: עורכי דין נזיקין לרוב יציעו לך להגיש תביעה כזו במקרה בו אתה מרגיש כי שמך הטוב נפגע על ידי אדם כלשהו, משום שלא חלה עליך חובת ההוכחה – היא חלה על הנתבע בלבד. אם זה לא יצליח להוכיח כי לא התכוון לפגוע, הוא יצטרך לשלם לך פיצויים רבים.

דניאל זוהר כתיבת מאמרים, תוכן איכותי ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב