דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתן לדעת כמעט מראש מתי אדם יצליח ומתי לא - הכיצד? 

מאת    [ 07/12/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2566 פעמים ]

ניתן לדעת כמעט מראש מתי אדם יצליח ומתי לא - הכיצד? 

 

 

העולם מחולק לענפים

 

העולם המעשי והכלכלי מחולק לענפי מקצוע רבים ושונים. כל ענף מקצועי הוא סוג של מקצוע והוא כפוף למגבלות מסויימות, לשיטת תגמול, לצורת עבודה ולסיכויי הצלחה.

 

למשל, ענף השירה הוא ענף שמאוד קשה להצליח בו, מעטים זוכים לבלוט ולהיות כוכבים, כל היתר נידונים להרבה מאוד מאמצים וכישרון אבל לתגמול מועט ולמאבק יומיומי על הפרנסה. 

 

 

 

יש ענפים פוריים מאוד ויש ענפים דלים יותר

 

לעומת זאת, יש ענפים משגשגים ופוריים מאוד שהעיסוק בהם מאפשר להגיע בקלות יחסית להצלחה ולרווחה כלכלית. למשל, ייבוא רכב הוא ענף בעל מרווחי רווח גדולים מאוד עבור האנשים שעוסקים בו.

 

חשוב להבין, הצלחה אינה רק עניין של כישרון אלא היא קשורה יותר בשאלה "היכן אתה שם את הכישרון שלך?". אפילו האדם המוכשר ביותר בתחום מסויים, עלול לגלות שהיכולת שלו להצליח היא מוגבלת כי לענף המקצועי בו הוא עוסק יש מגבלות תעסוקתיות מובנות שאינן מאפשרות לו להיות חופשי באמת ולהגיע לשיאים שהוא רוצה להגיע אליהם.     

 

 

 

הצלחה מחייבת מעבר מענף דל לענף משגשג

 

לכן, לאנשים שרוצים להצליח בצורה משמעותית בחייהם לא תהיה ברירה אלא לעבור במהלך חייהם מענף לענף, ממסלול מקצועי אחד למסלול מקצועי אחר - במטרה להגיע לענפים הפוריים ביותר, המשגשגים ביותר, בעלי פוטנציאל ההצלחה המשמעותי ביותר.

 

למה הדבר דומה? לקוף הנמצא על העץ ומחפש לאכול פירות. הוא עומד על ענף שהוא דל בפירות ואין בו כמעט כלום. אם הוא ימשיך לעמוד עליו - מצבו יהיה רע ומר. אבל מספר ענפים לידו ישנו ענף עמוס בפירות היכול לכלכל את הקוף למשך תקופה ארוכה. רק אם הקוף יעבור מהענף עליו הוא נמצא לענף הפורה - מצבו יוכל להשתפר ומציאות חייו תשתנה פלאים. 

 

 

 

זה נדיר להצליח מאוד בענף דל ומוגבל

 

יש אנשים שמנסים בכל כוחם להצליח בענף מקצועי שהוא מטיבו מוגבל, דל, עמוס בתחרות או פשוט ענף שמיצה את עצמו ולא ניתן להתפרנס ממנו בכבוד.

 

ההתעקשות שלהם נובעת או מהרגל ונוחיות או מהמחשבה - המוטעית - שהם מוכשרים רק בתחום המקצועי המסויים של הענף אליו הם שייכים והם אינם מסוגלים לעשות משהו אחר בענף מקצועי אחר.

 

 

וטיפ לסיום: החכמה בחיים והדרך להצלחה בחיים היא לא להיתקע במקום אחד, בענף אחד, בתחום מקצועי אחד - במידה ומתברר שהענף הזה אינו פורה אלא דל, מוגבל וחסום מקצועית - אלא לנוע מענפים דלים לענפים משגשגים. לכן, אל תשאלו את עצמכם רק את השאלה "במה אני מוכשר?" אלא תשאלו את עצמכם גם את השאלה "היכן יהיה הכי טוב שאשקיע את הכישרון שלי?".

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב