דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המומחים לתכנון מכני 

מאת    [ 05/12/2011 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2526 פעמים ]

במגוון רחב מאוד של תחומים נדרש לא אחת תהליך של תכנון מכני. עבור מרבית העסקים הללו תכנון מכני אינו דבר בו הם מתעסקים ביום יום והם זקוקים רק למוצר המוגמר לטובת עבודתם השוטפת.

 תכנון מכני הוא תהליך שדורש הבנה בחומרים, הבנה בתהליכי ייצור, הבנה מעמיקה של העולם המכני, ידע בעיצוב, פיתוח, תכנון ויצור. מדובר בתהליך מורכב שדורש מעורבות של אנשי מקצוע מנוסים שמכירים ובקיאים בשיטות השונות שמאפשרות הגעה אל מוצר מוגמר מסוים.

 שלבי התכנון המכני הם מדורגים ודורשים שיתוף פעולה מלא בין הלקוח לבין החברה המפתחת. השלב הראשוני הוא קריטי מאוד להמשך תהליך מוצלח. זהו שלב בו נעשה זיהוי צרכים ורצונות של הלקוח.

החברה אמורה לזהות את הצרכים של הלקוח ואת מטרות השימוש במוצר המוגמר, הבריף שיוצא משלב זה הוא זה שיהיה בעל ההשפעה הגדולה ביותר על הצלחת התהליך. זיהוי נכון ויסודי של הצרכים יוביל לפיתוח מוצר מתאים שיאפשר ללקוח לעבוד איתו בצורה האידאלית ביותר.

 תכנון מכני של מוצר איתו עתיד הלקוח לעבוד בעסק הפרטי שלו שונה שנות אור מתכנון מכני של מוצר שעתיד להיכנס לתהליך של ייצור המוני ולצאת לשיווק בשוק הרחב.

 ייצור המוני

 מוצר שעתיד להיות משווק בשוק הרחב ולהיכנס לתהליך של ייצור המוני זהו מוצר שמרבית ערכיו הם ערכים שצריכים להתאים ללקוח הסופי ולתת מענה לצרכיו מהצד האחד ומהצד השני עליו לעמוד בתקציב הנדרש ובחומרים הנדרשים מבחינת כל תהליך הייצור, האישורים והתקנים הנדרשים לו.

 ייצור המוני של מוצר מיועד בדרך כלל לשיווק מאסיבי לקהל הרחב. במצב כזה יש בעיקר צורך לעשות שיקולים כלכליים ולתכנן את המוצר בהתאם לתכנית העסקית ולמחיר המכירה הסופי המתוכנן לו.

 המומחים לתכנון מכני מלווים את הלקוח החל מהרעיון ועד למוצר המוגמר. משפט זה אמנם מסתכם במספר מילים אך הוא בעל משמעות רחבה מאוד. מדובר על תהליך שכולל בתוכו שלבי תכנון ופיתוח שצריכים להיעשות ביסודיות, בשלב זה יש לקחת בחשבון תקנים בינלאומיים ודרישות מחייבות, בהתאם למוצר הספציפי עצמו ולאילוצים שיגיעו בעת היצור עצמו.

 לאחר מכן עוברים לשלב של יצירת סקיצות ראשונות, בסקיצות אלו יכול הלקוח לראות את המוצר בדו ממד וכן בתרשימי תלת ממד וממש להבין כיצד הוא יראה בתום התהליך וכאן נכנס שלב בחירת החומרים. עניין בחירת החומרים הוא מהותי מאוד לאיכות המוצר שייצא וכן לעלות ייצור המוצר עצמו ולכן בשלב זה נבחנים חומרים שונים ומועלות אפשרויות שונות הנבחנות אל מול צורכי הלקוח וצורכי השוק.

 התהליך של תכנון מכני מסתיים ברגע שהלקוח מאשר את המוצר המוגמר ומוכן להוציא להוצאת אב טיפוס, במידה והאב טיפוס מתאים לו הוא פונה בדרך כלל לייצור המוני במפעלים המתאימים.

 

 

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב