דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מסנן ביולוגי תורם לסביבה? 

מאת    [ 05/12/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2047 פעמים ]

כל בריכת נוי וכל בריכת דגים זקוקה להרכבה של סנן ביולוגי בגודל המתאים. לא מדובר רק בבריכות גדולות. אפילו האקווריום הביתי שלכם או בריכת הנוי בחצר הבית זקוקות למסנן ביולוגי שישמר את המים עצמם ויגן על איכות הסביבה. לגבי הדרך בה הוא תורם לאיכות הסביבה עוד נדון בהמשך המאמר.

 

ראשית, חשוב להבין שבגדול, תפקידו של הסנן הביולוגי הוא לטהר את המים ולשמור עליהם נקיים. לפרוטרוט, תקפיד הסנן הביולוגי הוא לייצר איזון קבוע בין כמות החומר האורגני שמייצר רעלים מסוכנים לבין בקטריות מיוחדות שמנטרות את החומרים הרעילים.

האקווריום הביתי שלכם אמור להיות מאוזן מבחינת החומרים והמסנן הביולוגי כאמור, הוא זה שאמור לשמור על האיזון הזה. האקווריום הבריא הוא זה שמייצר בקטריות, פטריות ושאר מאצות חשובות שמאפשרות לו לתפקד בצורה תקינה. אותן בקטריות טבעיות הן אלו שמחסלות את הרעלים המסוכנים שנוצרים כתוצאה מפירוק של החומר האורגני.

 

אז איך זה קשור לאיכות הסביבה?

 

תאמינו או לא אבל אפילו האקווריום הקטן הביתי שלכם מייצר חומרים רעילים שמסוכנים מאוד לסביבה. אם אין איזון בין הבקטריות הטבעיות לבין החומר האורגני, עשוי להיווצר מצב בו הרעלים שנוצרים מפירוק החומר האורגני יספגו בצורה טבעית בסביבה. מדובר ברעלים של ממש כדוגמת אמוניה, ניטריט ואמונים. נשמע מפחיד? זה אכן מרתיע ובהחלט מייצר נזק משמעותי לסביבה.

 

הרעיון שעומד מאחורי הרכבתו של סנן ביולוגי בכל בריכת נוי או בריכת דגים הוא בעצם לייצר איזון קבוע כך שהמולקולות הטבעיות תוכלנה לחסל ולזלול את הרעלים המסוכנים שנוצרים עוד בטרם אלו יספגו לסביבה החיצונית.

 

סנן ביולוגי הוא רק אחד מיני מסננים לתעשייה רבים המוצעים בשוק. מרבית מתחומי התעשייה עושים שימוש באי אלו מסננים כדי לשמר את הביטחון של משתמשי הטכנולוגיה, מפתחיה ומיצריה וכמובן של הסביבה הטבעית.

 

סינון ביו תהליכי זוהי דוגמא נוספת לשימוש בשיטות סינון לטובת התעשייה. ייצור תרופות, פיתוח חומרים מיוחדים, והפרדת תאי אב לטובת המדע והתעשייה הם תהליכים יקרים מאוד שיש להקפיד גם על רמת האיכות של המוצר הסופי המוגמר וגם של תהליך הייצור והפיתוח עצמו. כדי לשמר חומרים ומוצרים אלו ברמת טיהור גבוהה יש צורך לעשות שימוש באותו תהליך סינון ביו תהליכי בו מעורבים מסננים מיוחדים מהקטגוריה של מסננים לתעשייה והם אלו שאמונים להרחיק מזהמים, להפריד חומרים ולשמר רמת זיקוק גבוהה בחומרים מסוימים.

 

הדוגמאות במאמר זה מראות כמה השימוש במסננים חשוב למטרות שונות ומגוונות. אם גם אתם סבורים שייתכן ואתם זקוקים למסנן מסוג כלשהוא חשוב שתתייעצו עם איש מקצוע אשר יבחן את הצרכים הספציפיים שלכם ויציג בפניכם את מכלול האפשרויות שיכולות לתת מענה הולם לצרכים אלו. שימו לב שעצה נכונה ומתאימה יכולה להיות שווה הון כשאר מדובר בתחום של ייצור ותעשייה

 

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב