העצמת האושר-תשתית ההצלחה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

העצמת האושר-תשתית ההצלחה 

מאת    [ 04/12/2011 ]
מילים במאמר: 1051   [ נצפה 1593 פעמים ]

 
 

אחד היעדים החשובים ביותר בחייו של כל אדם,מילדותו ועד בגרותו היא הצלחה.

כמובן,כל אחד בתחומו,ביכולתו וכישוריו האישיים.אך כדיי לנוע קדימה בזקיפות קומה,לעורר מוטיבציה פנימית לעשייה ולהצלחה,אדם צריך  לחוש: "אושר ושמחה".

ככל שאדם מאושר הוא ימצא את הנתיבים היעילים והחכמים כדי להגיע להצלחה-שתעורר בו אושר נוסף ורצון עז ליזום ולהיות יצירתי במגוון תחומים.

מחקרים רבים מאד מדגישים את חשיבות תחושת האושר-המביאה הצלחה.

ראוי שכל הורה וכמובן כל מורה יבינו שמירב השפעתם על חינוך הילדים תהא איכותית ומעולה ככל שהם יקנו לילד בכל גיל-אושר ושמחה.

האושר מביא להצלחה.....וההצלחה מביאה לאושר.

מנהל בי'ס תיכון בת"א השוכן ב"שכונה דרומית" הבהיר לנו כי תלמידיו מגיעים להישגים גבוהים ומעולים בזכות כלי פדגוגי איתן אותו הוא מנחיל לכל המורים בעוצמה וביעילות "חוויות של הצלחה",כל תלמיד יעפיל לראש כל פסגה רק אם בכל שלבי העלייה הוא יחוש חוויות של הצלחה,ההצלחה בכל עשייה ובכל למידה גורמת לגוף האדם להיות שמח ומאושר.

מחקרים ביולוגים הראו כי לאדם שמח ומאושר קיימים הורמונים שונים מאדם עצוב ומדוכא.היהדות  מבוססת על חיי חברה,על מצוות ביקור חולים,המבקר חולה-לוקח  1/60 מהדיכאון ומהעצב ההופך אדם להיות שמח.

היהדות מדגישה עזרה לעניים,סיוע לנזקקים-כדי שכולם יהיו שמחים ומאושרים.

מצוות קבלת אורחים מהווה מוקד חשוב בעולמנו,אורחים וחברים מגבירים באדם את האושר.ראוי שבכל משפחה ובכל מוסד חינוכי יבנו "תרבות" של חוויות, "שמחה ואושר".תרבות זו תצעיד כל יחיד לרום הפסגה בתחומים החזקים שבו.

חובה עלינו לאתר בכל אדם בקטנותו את נקודות החוזק שבו,את התחומים בהם הוא חזק ,איתן-וכישרונו ואותם בעיקר לפתח ולטפח.

ילד כישרוני במוסיקה,באומנות,בדרמה,בספורט-צריך לחוש שהסביבה האופפת אותו מגבירה בו המוטיבציה להתחזק עוד ועוד בתחומים אלו,או אז הופך התלמיד לשמח ומאושר-המביא הצלחה.

כאשר ילד וכל אדם מבוגר חש שהוא מצליח ומאושר הרי יש בו בטחון ורצון להתמודד עם תחומים נוספים בהם הוא מתקשה.

נמצא במחקרים כי אנשים מאושרים מפגינים יותר גמישות,מקוריות,פוריות בעבודה,מגבירים יוזמות ויצירתיות להפליא.

אדם מאושר-הינו מנהיג נפלא ,מדהים ומצליח ותמיד תמיד אדם חברותי.

המאושר-משכיל להתגבר על קשיים,שהרי בכל חיי האדם קיימים עליות וירידות,המאושר רואה תמיד את נקודות האור בכל אירוע ובכל תופעה.למאושר-אופי אופטימי-ונמצא כי האופטימי חיי יותר שנים.

אדם נולד בחלקו אופטימי- היינו עם אופי של מאושר. אך ורק בחלקו,עליו לעמול כל חייו ללמוד להיות אופטימי-שמח ומאושר,אחוז גבוהה מהאושר תלוי באדם עצמו.

האושר מושפע מאד ממהות הקשרים של הסובבים אותנו,החדרת גורם דומיננטי באושר.

עשיית אושר תלויה בנו-ניתן להגביר את האושר באמצעות עשייה ואופן חשיבה.

ניתן לשמור על אושר אישי  שנים רבות וכך לחיות היטב בשמחה ובאושר ולהאריך ימים.

צריך לבחור אסטרטגיה נכונה וחכמה ליצירת אושר ולשמר אותה לזמן ארוך.

כאמור קשרים חברתיים הדוקים-יוצרים  מצב רוח מרומם,מותר גם לחשוף את עצמך-לחברים,כדי למנוע סכסוכים.

ברור לנו שילדים הגדלים כשהם מאושרים הם מצליחים לנוע קדימה בלימודיהם ולהתגבר על קשיים.

עובדים במקומות עיסוקם יהיו יותר יצירתיים עם מוח פורה אם הם יהיו שמחים ומאושרים.

חלק מהשמחה והאושר נגרמים ע'י מנהיג-המפעל או ביה'ס הדואג לשלב בכל התעסוקה

חיי חברה,עידוד,אהבה,כבוד,יחס,פרגון,הערכה חיובית ותמיד מילה טובה.......

המאושרים מצליחים יותר,משתפים חברים,עוזרים לאחרים ומקבלים תגמול בהתאם.

כך העבודה  משתפרת כל הזמן כפי שמצוין במסכת הגיגה:"אין בית מדרש ללא חידוש",החדשנות יכולה לפרוץ כל הזמן רק בקרב אנשים מאושרים.

מניסיוני  הרב במערכת החינוך-למדתי שככל שהשתמשתי  באמירות חיוביות,בדברי עידוד,בכתיבה על ביקורים ברוח מעודדת ואיתנה כך זכה מחוזי להישגים טובים יותר,כאשר מנהל-מנהיג ומורים מאושרים יש בהם המון מוטיבציה להפוך תוצרים מצוינים ומועילים מעבודתם החינוכית.

ברור ע'פ מחקרים שלכל אדם יש תחומים המסבים לו אושר,חשוב על כן לזהות תחומים אלו ולהתמקד בעשייתם.

תענוג לראות את פניהם והתנהגותם של חברים האוהבים לצייר-הם מאושרים ושמחים.

כך אוהבי המוסיקה,האומנות והספורט.

עשרות חברים הלומדים עימי מידי בוקר "דף יומי" אוהבים מאד מאד ללמוד תורה ולהאדירה,המוח מתפתח-אך פניהם מעידים על חכמתם ואושרם וכפי שמציין שלמה המלך "חכמת אדם תאיר פניו",

חיי האדם וכן חיי הילד מגוונים כל הזמן,צריך  לאתר כמה תחומים בהם כל אחד אוהב ,להתמקד בהם ,לפרגן וכך להפוך שמח ומאושר.

ברור לנו שהצלחה גורמת לאושר,לכן חשוב מאד מאד ללמד וללמוד מתוך "חוויות של הצלחה",להטמיע בתוכנו "שהצלחה גוררת הצלחה".

חייב כל אחד לבנות לעצמו "ארגז כלים" בו הוא ישתמש לסירוגין כדי להופכו למאושר.כמובן שארגז הכלים חייב להיות מגוון,יעיל ומתאים לכל אחד בהתאם לאהבתו.

ככל שאדם יגרום לאהבת עמלו –עבודתו המאפשרת לו להיות גמיש ויצירתי-הוא יהא שמח ומאושר ותפוקתו בעבודה רק תגבר ותנוע מעל לראש כל הר. 
 

פרופ' סוניה ליובומירסקי מאוני' קליפורניה תארה במאמר עשר אסטרטגיות להעצמת האושר.

הכל כדי לגרום להרגל של גירוי לפעילויות אושר.

1.הכרת תודה-

לא להיות קמצן במחמאות,אמירת "תודה" היא סוג של תשובה חיובית,ראוי להרבות בהערכה חיובית,לפרגן להחמיא,לטפח בכל ילד את נקודות החוזק שבו ועליהם להחמיא לו כל הזמן. ראוי שמורים והורים יתרגלו עם ילדיהם ראיה חיובית ותודה על כל הנעשה.

2. חשיבה אופטימית-

 על פי מחקרים רבים נמצא שהאופטימי מצליח בחיים,מצטיין בלימודיו,מתגבר על קשיים,רואה בכל טעות אתגר,בעל חוש הומור,חברותי מאד מאד וחי יותר שנים.האופטימי מאד מאד שמח ומאושר. 
 

3.לברוח מקשיים 

 לא להתמקד רק בתחום מכאוב או קושי,או בעייתי.להשתדל לחלוף ע'פ קשיים ולא להתעמק בהם.תמיד למצוא,לאתר,לנתב מסלולים עוקפים בעיות כדיי לגרום להצלחה המביאה לאושר.

4.חיי חברה-

 לבנות את עצמך ע'פ כישוריך,לא להשוות כל הזמן את עצמך לאחרים.הקב'ה ברא כל אחד מאיתנו שונה,ובהתנהגותנו וחכמתנו שלנו עלינו להתקדם ולהצליח מתוך אושר.מותר ללמוד מאחרים,כפי שמציינים חז'ל,אך אין צורך לערוך השוואה תמידית,היא גורמת לקנאה.

ראוי לחיות חיי חברה-המוסיפים המון שמחה ואושר ,אך להתמקד בעצמך ולאהוב אחרים ככתוב בתורתנו "ואהבת לרעך כמוך".

5.נדיבות-נתינה

  האושר פורח כשהאדם מילדותו מפתח את עצמו מתוך חברות ,עזרה לזולת ונתינה.כמחצית מתרי"ג המצוות עוסקות במצוות שבין אדם לחברו,אדם ע'פ היהדות יכול להיות עשיר אך עליו לתת צדקה,תרומה,מעשר ועזרה כל הזמן לזולת.

מחקרים רבים מראים לנו כי העוסקים בנתינה מאושרים."המתנדבים" בשפע המקומות שמחים ומאושרים.

6.רכישת חברים-

אכן לוקח זמן לרכוש חברים,אין זה כלל וכלל לא בזבוז זמן.החברות יוצרת שמחה ואושר.ביהדות קיימת מצווה חשובה ביותר-ללמוד תורה,לקבוע עיתים ללמוד תורה.

מותר להפסיק ללמוד אם מגיעים אליך אורחים כפי שנאמר :"גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה".

7.להיות בעל אופי סלחני-

לסלוח לאנשים על טעויות אף על רשעות מותר וראוי,"הסליחה" מפחיתה רמת עוינות כלפי חברים,האדם הסולח לחברו מטפח הערכה עצמית חיובית הגורמת לאושר.

8.חיים מתוך זרימה-

זרימה גורמת למנוע מצבי לחץ ומצוקה.לעגן את עצמך כל הזמן בחוויות של הצלחה ולא להתמקד בקשיים ובמצוקות.לשאוב הנאה מכל עשייה הגורמת לאושר.

8.קביעת מטרות והגשמתן

  כשאין מטרות מאבדים כיוון,כך בכל מפעל,בכל ביה'ס,וכך בכל אדם,בכל פרט.קביעת מטרות והתחייבות אישית ליישומן גורמת לתחושה נפלאה ולשליטה בחיים. אדם ההופך למאושר כשהמטרות מיועדות לו על כישוריו ויכולתו למטרות אותנטיות.

10-חשיבות טיפוח הגוף והנפש 

  האמונה מילת מפתח באושר,להאמין לבורא עולם,להאמין ביכולתך ובכישורייך שלך,להאמין שמוחך פורה ומאפשר לך ללמוד ולהשכיל.

הרוחניות הנדרשת מעניקה משמעות לחיים וחשובה מאד.אך ראוי לשלב פעילות גופנית כדיי לשמור על גוף בריא ואיתן המאפשר פעילות נפלאה של רוחניות.

הפעילות הגופנית מטפחת בריאות המהווה גורם לאושר.גוף בריא מטפח מסלול איכותי של רכישת רוחניות המפתחת שמחה ואושר

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:


שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2015
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב