חלום ואמונה - קודים מנצחים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חלום ואמונה - קודים מנצחים 

מאת    [ 04/12/2011 ]
מילים במאמר: 1574   [ נצפה 2715 פעמים ]

 
 

          ד"ר יחיאל שרמן

                                                                                                            מוקדש לדלילה אשכנזי

מנהלת מנהיגה מצויינת 
 
 
 

בכניסה לבית הספר התיכון "אורה-מודיעים"  ברמת-גן בניהול המנהיגה דלילה אשכנזי כתובים המשפטים דלעיל.

ברור לי באופן חד משמעי חשיבותם של החלום והאמונה בהצלחה.

ככל שהמנהל – המנהיג חולם ואף מעודד מורים נוספים לחלום – והוא נותן "במה" לכל "חולם" להביע אותו ליישם החלום. הוא זוכה לשפע יוזמות, חדשנות ויצירתיות, כפי שנאמר במסכת חגיגה: "אין בית מדרש ללא חידוש", מוסד חינוכי יעפיל למרומו כל הר, יגיע לכל פסגה אם המנהל – המנהיג יוביל המורים לחלום ולהאמין, היינו חובה לשלב בכל יישום חלום, אמונה שאני המורה יכול ומסוגל ליישם החלום, להאמין בכוחי, ביכולתי , בכישורי להפעיל החלום הלכה למעשה.

בקור קורס המנהלים:- מאוניברסיטת בר-אילן בבית הספר "אורה-מודיעים" ברמת גן בניהולה המרשים של דלילה אשכנזי הבחין במהלך כל הביקור, בכלים ורעיונות חינוכיים, ערכיים, הישגיים וחברתיים המיושמים היטב בזכות שיתופיות כל המורים והתלמידים בהצלחה.

המנהלת דלילה המנהיגה למופת מפתחת מורים מנהיגים מצויינים, והמה המורים – המנהיגים מפתחים מנהיגות נוער מדהימה. במהלך כל הביקור – כולל הכיבוד, נציגי מועצת התלמידים – מנהיגות נוער השתתפו עמנו, הקשיבו לכל הסיור הנהדר, אף השמיעו דבריהם בכבוד, איכות ובראש מורם.

המנהלת – מאפשרת למנהיגות הנוער כבר בצעירותם "לחלום ולהאמין"  בניסיוני הרב במערכת החינוך למדתי – שככל שהמנהיג – המנהל מפתח ומטפח מנהיגות נוער – ההישגים פורחים והאקלים המיטבי מעולה. "כיף" להם לבוא לבית הספר, הלימודים והאתגרים אף הקשים נעשים בעוצמה בשמחה ובאושר ככל שהמנהל וכמובן המורים משלבים למידה והוראה מתוך "שמחה" – הכל.. הכל.. פורח. משיגים כל היעדים, כך הגיע תיכון "אור-מודיעים" מ-49% זכאות לבגרות ל-87%.

התלמידים – משלבים בכל הלמידה גם "נתינה", עזרה לאחרים, פעילויות התנדבותיות מרתקות.

היהדות מבוססת על פיתוח ה"אני", פיתוח ייחודיותו של כל אדם מקטנותו,אך הכל מתוך יחס כבוד ונתינה לאחר כפי שכתוב בתורה "ואהבת לרעך כמוך"

שאלתי את נציגי מועצת תלמידים – מנהיגות הנוער – מהו בי"ס טוב?

להלן תשובותיהם:


    • מקשיב לכל אחד ומתייחס לכל אחד.
    • עוזר ומסייע לכל תלמיד.
    • מקשיב לכל דעה וללב.
    • "המורים" עושים בי"ס טוב – מורה מקשיב גם אחה"צ.
    • יש עם מי "לדבר", לפנות, לומר, מקשיבים.
    • עוזרים לחלשים ולחזקים.
    • הלב – חברתי ולימודי.
    • נותנים מעבר ללימודים – חיי חברה.
    • מוסד לא מתביישים לתת.
    • עוזרים לי בכל.

המנהלת – דלילה הבהירה לנו בביקורנו את הכלים שגורמים להצלחה בחינוך והוראה – להלן כמה משפטי מפתח בדברי המנהלת:


    • "במה" לכל ילד ומתן הזדמנות לפריחתו
    • מתן דרור ליצירתיות.
    • מיפוי של כל תלמיד ע"פ כישוריו הטמונים בו.
    • לכל אדם דמות וצל.
    • הציר העיקרי = המורים.
    • לכל מורה מחשב.
    • קשרים אקדמיים עם מוסדות אקדמיים.
    • פרוייקט לתלמידים מצטיינים.
    • הקוד: כל אחד יכול.
    • 95% מתגייסים לצה"ל
    • מכירים היטב כל ילד.
    • מעודדים ומפתחים כל אחד בהתאם לטמון בו.
    • הקירות נקיים ומדהימים!!
    • חדר המנהלת לתפארת – גדוש ב"פרסים".
    • חשוב – סדר ונקיון.
    • יחס אישי – מוקד בהצלחה.
    • רמת לימודים גדולה ומגוונת.
    • שפע מגמות = 10.
    • לא הולכים לאיבוד בביה"ס.
    • ההורים אתנו בהחלטות – שותפים אמיתיים.
    • המנהלת זמינה כל הזמן.
    • מעבדה למדעים מרתקת.
    • תיק מקצוע – אתר נפלא... חוברות מגוונות...
    • 

      

    אמון  העצמה   בונה    הצלחה


      • פיתוח יוזמות צעירות.
      • שפע תפקידים למורים המצויינים.
      • מצוינות עם נשמה.
      • "מקצועיות" המורים – קוד חשוב בהצלחה.
      • אחריות אישית של כל מורה.
      • דוגמא אישית – קוד חשוב.
      • פרויקטים לתלמידים מצטיינים.
      • הקוד: כל אחד יכול.
      • 95% מתגייסים לצה"ל – פרי עמלם של המורים והמנהלת.
      • העמקת החינוך הערכי.
      • קשר עם תנועות נוער.
      • פיתוח מיטבי של מנהיגות נוער.
      • מוקד הצלחה = אהבת התלמיד.
      • מורים ותלמידים מאושרים ימריאו לפסגות.

     

    במהלך הסיור – נתבקשו הסטודנטים – פרחי הניהול לציין תכונות מנהיגותיות של המנהלת


      • "השמים הם גבול" – מאפשרת.
      • יורדת לפרטים.
      • ראש גדול ופתוח.
      • איכפתיות למורים והשקעה רבה.
      • מיפוי תלמידים מבחינת כישורים.
      • העצמת הסגנית.
      • "חוברות" המתעדות עשייה חינוכית פדגוגית.
      • מאפשרת יוזמות של תלמידים.
      • יוצרת מנהיגות צעירה.
      • חיזוקים חיובים לתלמידים.
      • דאגה לחזות בית הספר – כמו לתכנים.
      • מנהיגה ברמ"ח איבריה.
      • סמכותית, מובילה, לוקחת אחריות, שואפת למצוינות.
      • מודל לחיקוי.
      • אמון בתלמידים, העצמת התלמידים, העצמת מורים.
      • אסרטיבית, אנושית, מובילה הצוות, אוירה נעימה.
      • מפרגנת וחולקת שבחים למורים.
      • מעודת יוזמות מאפשרת ויוצרת הזדמנויות.
      • מטפחת מנהיגות נוער.
      • .מחייכת ואנושית
      • הובלה... מנהיגות... נחישות... איכפתיות, מעורבות, נועם הליכות.
      • "במה" גם לגופים חיצוניים, "במה" ליוזמות.
      • הקשבה ופתיחות.
      • סמכותיות... פרגון... פתיחות... יוזמה... אסתטיות... יצירתיות...
      • תשומת לב לחיצוניות, למבנה, לציוד, לאווירה.

     


      • "במה" ליכולות תלמידים ומורים.
      • ארגון מידע ותיעוד.
      • חדשנות.
      • מדיניות "דלת פתוחה".
      • קשר אישי עם תלמידים וצוות.
      • ניהול מבוסס מיפוי.
      • קשובה לתלמידים ומורים.
      • יודעת לשווק את ביה"ס.
      • מתלהבת, מקדמת מצטיינים.
      • מאפשרת מתן ביטוי אישי לכל תלמיד.
      • כריזמטית, מפרגנת, פרפקציוניסטית, מוטיבציה גבוהה, פרקטית.
      • שמחת עשייה, חייכנית, מעצימה תלמידים ומורים.
      • יכולת ורבלית מצוינת.
      • סוחפת, אוירה טובה, עודדת רעיונית, קשר טוב עם מורים ותלמידים.
      • התחדשות וקידמה, העצמת תלמידים בנקודת החוזק שלהם, איזון, רישות.
      • ירידה לפרטים, מעניקה תחושת גאווה ושייכות.
      • יצירתיות ויוזמות.
      • העצמה, נחישות, אמונה, יצירתית, מערכתית, פרגון, גאווה.
      • שליטה מלאה בביה"ס, סמכותית, מקום לכל מורה, פרגון.
      • האצלת תפקידים, מכבדת.
      • שיווק, מיתוג, סמכותיות, סדר ואסתטיקה, שילוב למידה וחיי חברה.
      • דמוקרטיה במועצת התלמידים.
      • לכל מורה תפקיד, שותפות המורים בכל, כל בעל תפקיד יוצר שובל משפיע.
      • ביזור סמכות, שיווק, מקצועיות, אתר בית ספרי פעיל, העצמה.
      • יודעת כל המתרחש בביה"ס, מגלה יחס חם למורים.

     


      • מאפשרת לתלמידים למצות את עצמם, קבלת מענה אישי.
      • מחבקת את המורים, צועדת בבטחון ובחיוך מסדרונות.
      • מלאת בטחון, נותנת לאחרים לדר.
      • התלהבות, מקצועית, כריזמטית, ממוקדת מטרה, סמכותית.
      • ראיה מערכתית, ארגון מעולה, יודעת להציג, לשווק, לכבד אורחים.
      • הקשבה, יצירתיות, העצמה, מעורבות, יוזמות, רגישה.

     
     

    פרחי הניהול נתבקשו לכתוב שאלות על הביקור:


      • האם כל הפרויקטים המדהימים, התיעוד המופלא, תוצאה של רעיונות של דלילה?
      • יש לדלילה דרישות אקדמאיות לקבלת מורים? (תואר שני)
      • כיצד מאפשרים תקציבית כל כך הרבה פרוייקטים ומגמות?
      • איך שומרים על בי"ס כל כך נקי במהלך היום?
      • מתי תרגישי מיצוי בתפקיד?
      • אילו  גופי קהילה נכנסים לתוך בי"ס?
      • ניהול תקציבי – כיצד מתנהל, מאילו מקורות?
      • מי מאפשר את כל קורסים הייחודים?
      • איך מספיקים לעשות הכל?
      • כיצד רותמים צוות לעשייה מעבר למקובל?
      • כיצד מחשבים כל העלויות והמשאבים?
      • מהן שאיפותיך להמשך כמנהלת ביה"ס?
      • מה מידת מעורבות ההורים בבי"ס?
      • מה היוזמה שאת לוקחת כפרויקט לשיפור בשנה הקרובה?
      • איך משלבים כל כך הרבה תחומי פעילות?
      • מה המחיר האישי שגובה תפקיד כה מאתגר?

     


      • עד מתי מחדשים ולאילו כיוונים?
      • אילו גורמים חיצוניים מסיעים להצלחה?
      • מהיכן התקציב?
      • מי שותף בקבלת החלטות בהיבט ארגוני, הפדגוגי?
      • כיצד ומי שותף לתליך המיתוג של ביה"ס?
      • כיצד הרשות מעורבת?
      • איך מכירים אישית כל אח ואחת?
      • האפשר לנהל ביה"ס בלי לדעת שיווק?
      • מנהל יכול להכיר כל אחד ממאות התלמידים?
      • איך מגייסים מורים שלא עושים חשבון שעות?
      • איך עושים שכל המורים ירו ת התמונה הוללת של ביה"ס?
      • מהו סדר קבלת החלטות בביה"ס?
      • כיצד הצלחתם ליצור דימוי טוב ושיפור הישגים?
      • האם יש מעורבות של גורמי חוץ?
      • כיצד מרחיבים מעגל בעלי  תפקידים ויוצרים חזון התקדמות עבור המורים הצעירים?
      • מי הם הצוותים שכותבים את החוברת?
      • כיצד המנהלת סוחפת תלמידים לעשייה?
      • כיצד גורמים לשמירה על רכוש וטיפוח ביה"ס?
      • מה נעשה למען תלמידים חלשים?
      • כיצד מנהלת מתגמלת מורים בעלי תפקידים?
      • היש למועצת תלמידים אוזן קשבת הכל תהליך?
      • מה הקריטריונים לבחירת בעלי תפקידים בביה"ס?
      • מי אחראי לכתיבת החוברות השונות?
      • אילו דרכים סוחפת המנהלת את מוריה לעשייה?

     


      • כיצד שומרים על רמת אסתטיקה כל כך גבוהה?
      • כיצד מוצאים הזמן / המקום לשילוב הפן הלימודי עם החברתי?
      • איך עוקבים אחרי כל הנעשה בביה"ס?
      • כיצד יוצרים קשר עם הורים וקהילה?
      • אם נעשות שיחות אישיות עם מחנך/מורים – עם תלמידים האם מוקצה לכך זמן מובנה?
      • מה הקריטריונים לקבלת תלמידים לביה"ס?
      • מדוע תלמידים רוצים לבוא ללמוד בבי"ס ,אורה-מודיעים"?
      • מה מעורבות ההורים?
      • כיצד יתכן שהכל בביה"ס מושלם?
      • איך מגיעים כל יום עם כזאת התלהבות?
      • איך גורמים לכל מורה להרגיש כיף?
      • האם כל המורים עומדים בקצב?
      • איך ביה"ס מעודד כל מה שהוצג פאנל – התלמידים?
      • כמה זמן המנהלת משקיעה ביחצנות?
      • איך מחולק זמנה של המנהלת (פדגוגיה, מינהל, למוטיבציה , להשקיע ולהצליח)?
      • כמה המנהלת משתפת מורים בקבלת החלטות?
      • מה המטרות הנוספות של המנהלת?
      • מה הדבר שהכי קודם צלחה?
      • מה דבר שהכשיל והיווה חסם בדרך להצלחה?
      • תארי את חיי החברה (המגוונים) בביה"ס?
      • מה תפקיד מבקר המועצה הבית ספרית?
      • כיצד הסביבה הלימודית תומכת להישגים, לאווירה, למוטיבציה, להשקיע ולהצליח?
      • מהו בי"ס טוב?
      • כיצד מנהלת יכולה להיות פנויה לכל?
      • כיצד נוצרת גאוות יחידה?
      • באיזה מסגרת ניתנים שיעורי העזר והסיוע לתלמידים?
      • כיצד מתוגמלים המורים על שעות נוספות אחה"צ?
      • אם ניתן לנהל בי"ס בלי לדעת שיווק?
      • איך מגייסים מורים שלא עושים חשבון שעות?
      • איך לומדים להכיר כל ילד?
      • איך גורמים לכך שכל המורים יראו תמונה כוללת של ביה"ס?

     

    פרחי הניהול נתבקשו בתום הביקור לסכם במשפט קצר – מה קנו?


      • מקצועיות, חום אנושי, אהבה וניצוצות של הצוות.
      • קיבלנו המון כלים ותפיסות עולם.
      • מורגש: חום ואהבה.
      • הקירות – נקיים למופת – כי אוהבים את בית הספר.
      • השיווק חשוב, הצגה בלתי פוסקת כל הזמן.
      • מקנא בבית הספר, הכל בחיוך וכבוד.
      • ראוי לשים לב לפרטים הקטנים, הכיבוד כשר למהדרין – מכובד.
      • מקום מאוד חם.
      • הפאזל הגדול והמנצח – ראש ולב.
      • יש שווק מדהים עם קבלות, מגיעים בימי שישי טלפונים מהמורים והכל תוך רצון – מוטיבציה.
      • פיתוח המצויינות – חשוב ועקרוני.
      • גאוות יחידה, פרגון, אהבת התלמידים, התחרות חשובה, כל הכבוד לייחודיות, אסתטיות נפלאה.
      • מודיעין ... זועק.. נפלא... החזון בא לידי ביטוי.
      • כל מה שקורה בגלל אישיות המנהלת, עימה, זוכרת.
      • הכל נקי גם השולחנות.
      • מקצועיות ומוסר עבודה – דוגמה אישית.
      • מהתיאוריה למעשה, השמים הם הגבול, רואים
      • הרף גבוה, חדשנות, מרשים מאוד.
      • שפע תוכניות – השיווק סוחף את כולם, הקשר עם הילדים מרגש, אלופה.
      • מקצועיות מדהימה, בחזות, בקבלת הפנים, בסדר, הכל מטוקטק, מסודר כל אחד יודע תפקידו.
      • הכל נפלא, קראתי הכתוב על הקירות וכל הכתוב בקירות חדר המנהלת – נפלא. יחס אישי.. העשייה אמיתית ועמוקה.
      • ילדים שמחים... צומחים.. הכל אפשרי. הרמה גבוהה.
      • מקנאים ביה"ס, נפלא, יש קבלות.
      • השמים הם הגבול, מודל לעשייה חינוכית, המישור האישי מקסים, הכל רציני, מפורט אמיתי ונהר. אין מילים...
      • אני רוצה ללמוד כאן, אין בינוניות בשום תחום, היחס האישי – מקסים.

     
     
     
     

     


- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב