דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבדלים בין ביטוח חיים לשכירים, עצמאים ותושבי חוץ לארץ 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 3578 פעמים ]

הבדלים בין ביטוח חיים לשכירים, עצמאים ותושבי חו"ל

אנחנו משתדלים לחשוב חיובי, משתדלים לחשוב שנגיע לגיל מאה ועשרים (או לפחות למאה) וניפרד מהעולם בשיבה טובה. אך המציאות היא אחרת לצערנו, ולעיתים קורים דברים לא צפויים ואסונות, ועם כל המחשבות הטובות מסתננות גם מחשבות כמו - מי ידאג ליקירנו?

יש מי שחשב על זה קודם ודאג לאחד הביטוחים החשובים – ביטוח חיים. ביטוח חיים מאפשר לנו לחיות בשקט נפשי בנושא הזה, יהיה מי שידאג ליקירנו בשעת הצורך - יהיה מי שידאג למצבם הכלכלי. ישנם כמה סוגי ביטוח חיים הכוללים גם סוגי ביטוחים שונים כמו ביטוח אובדן כושר עבודה למקרה שהמפרנס הראשי מאבד את יכולת עבודתו, ביטוח בריאות ועוד.

לכל אחד יש סוג אחר של ביטוח חיים אותו כדאי שירכוש. ביטוח חיים זה תלוי במקום עבודתו, במשכורת אותה הוא מרוויח כיום, בסוג עבודתו ובאופייה. את פוליסת הביטוח ניתן לרכוש דרך סוכן ביטוח או חברת ביטוח.

סוגי ביטוח חיים

ביטוח חיים דרך ביטוח מנהלים או ביטוח פנסיוני – ביטוח מנהלים וביטוח פנסיוני נרכשים דרך מקום עבודתו של השכיר, ביטוח פנסיוני וביטוח מנהלים כוללים בתוכם ביטוח חיים. בכל חודש מפריש העובד אחוז מסוים ממשכורתו לביטוח ובנוסף לכך מפריש המעביד סכום נוסף לביטוח של העובד. בביטוח מנהלים וביטוח פנסיוני מקבל העובד את הכסף שחסך כאשר הוא מגיע לתקופת הפרישה. אם העובד נפטר לפני תקופת הפרישה מקבלים שאריו את הכספים שחסך. ביטוח פנסיוני וביטוח מנהלים כולל עוד ביטוחים בנוסף לביטוח החיים.

ביטוח חיים ריסק – ביטוח המכסה במקרה של אובדן כושר עבודה או מוות. ביטוח אובדן כושר עבודה מפצה את המבוטח במקרה ואיבד את יכולת עבודתו (בעקבות פציעה או מחלה) והוא לא יכול להמשיך לעבוד בה. בשונה מביטוח המנהלים בו מקבלים את כספי הביטוח בכל מקרה (מוות או פרישה), ביטוח חיים ריסק לא מפצה את המבוטח בתקופת הפנסיה.

ביטוח חיים מעורב – ביטוח חיים זה כולל גם ביטוח מנהלים וגם ביטוח ריסק. הכוונה היא שהעובד מקבל את הכסף שחסך בביטוח מנהלים בתקופת הפרישה אך מבוטח גם בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה וגם ביטוח חיים.

ביטוח חיים לשכירים ועצמאים

בעוד שכירים מבוטחים דרך מקום העבודה, ומקום העבודה הוא זה שמחליט איזה סכום להפקיד בכל חודש, העצמאים מחליטים לבד איזה סכום להפקיד. הסכום אותו יכול העצמאי להפקיד כפוף לתקנות מס הכנסה.

לכל סוג עובד יש ביטוח חיים שונה, את ביטוח חיים של השכיר קובע מקום עבודתו ועושה את רוב העבודה בשבילו בכל הנוגע לביטוח. העצמאי צריך לדאוג לכל הפרטים לבד ולמצוא ביטוח חיים ותוכנית פנסיונית שתתאים לו באופן אישי.

ביטוח חיים לתושבי חו"ל

תושבי חו"ל ישראלים העובדים מטעם חברות בישראל מקבלים את תנאי ביטוח מנהלים וביטוח פנסיוני כמו העובדים בארץ. לעומת זאת תושבי חו"ל ישראלים שעובדים שם באופן עצמאי צריכים לדאוג לבדם לביטוח בריאות וביטוח חיים, ועליהם לשלם על כך מחיר גבוה יותר עקב שהותם במדינה אחרת.

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב