דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילוף כלבים 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2226 פעמים ]

אילוף כלבים הוא חשוב וזאת על מנת שנוכל לסגל לכלב שלנו הצבת גבולות ברורים ומניעת התנהגויות לא רצויות, תוך התווית דרך התנהגות רצויה למצבים שונים. חשוב לציין שאילוף כלבים הוא שונה מאילוף בני אדם. למרות הנטייה לייחס לכלב תכונות אנושיות, הצרכים שלו הם שונים ולכן גם האילוף שלו צריך להיות שונה. כך שאילוף הכלבים צריך להתבצע על ידי תקשורת והתווית התנהגות בין הכלב לבין בעליו. ובאמצעות אילוף זה הכלב ינהג בהתאם לתוצאות רצויות למצבים שונים שהוא נתקל בהם. כך נוכל לסגל לכלב שלנו הרגלים כיצד להתנהג .

כאשר מאלפים כלבים חשוב מאוד לעשות זאת על-פי בצורה מקצועית. שכן אם לא ננהג כך, סביר להניח שלא נקבל תוצאה רצויה. וכן הכלב שלנו לא יהיה מאולף.

כך לדוגמא, לא רצוי לתת לזרים לתגמל את הכלב שלך.וזאת משום שכאשר נותנים לאנשים זרים לתגמל את הכלב שלך באוכל, אנחנו בעצם מסיחים את הדעת שלו. כך שבעצם אנחנו מאלפים את הכלב להתעלם מאיתנו – הבעלים שלנו, וזאת בפני אנשים זרים, בפני מקומות שונים ועוד. לכן אין בכך הגיון וזאת משום שמטרתנו היא לאלף את הכלב שלנו לא להיות מוסח מגורמים אחרים וכן להיות מרוכז במאמנים שלו.

גם כאשר הכלב שלך פוחד מאנשים זרים, ואנחנו רוצים לאלף אותו כך שלא יפחד מהם, רצוי לא לתת לאיש זר לתגמל אותו באוכל, וזאת משום שהכלב יתגבר על פחדו מזרים על מנת לקבל את תגמול האוכל. אך ברגע שיסיים את האוכל, הוא יישאר מפוחד מאנשים מזרים. יתר על כן, לכלבים כאלו יש נטייה גם לנשוך, וזאת כדי להרחיק מפניהם את הזרים מהם הם מפחדים.
קיימים מקרים בהם רוצים לאלף כלבים תוקפניים. הסיבות לכך שהכלב תוקפני יכולות להיות משום שהוא נתקף על ידי כלב אחר. יש לציין שמספיק שהכלב היה מעורב רק בתקרית אחת כזו, כדי לגרום לו להיות כלב תוקפני. לאור זאת, על מנת לאף את הכלב לא להיות תוקפני, רצוי להרחיק את הכלב מסביבה של כלבים זרים. וזאת משום שלעיתים אין יכולים לזהות תוקפנות אצל כלבים אחרים.יש לציין שאין זה אסור לחלוטין שכלבך ישחק עם כלב זר. אך על הכלב להיות מאולף.

אילוף כלבים רצוי להתחיל בביתך. וזאת על מנת לאלף את כלבך ביעילות לנימוסים וכן להתוות לו את הדרך בה אתה מצפה ממנו לנהוג בביתך. בנוסף לכך, יש לאלף את הכלב לכך שהוא לא ירגיש שהוא המוביל בבית. על מנת לקבל תוצאות אלו רצוי להשתמש ברצועה, כמו כן לתגמל את הכלב שלך בתגמול מסוג אוכל כאשר הוא מציית לפעולה מסוימת שאותה אילפת אותו לבצע. בנוסף לכך, יש לתת לכלב שלך הרגשה שכייף לו להיות בסביבתך, לכן יש לתת לכלב תשומת לב. כך הכלב שלך יהיה מרוכז בך ולא מהסחות חיצוניות מהסביבה.

 

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב