דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית שוק ההון 4.12.2011 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 806   [ נצפה 1937 פעמים ]

תל-אביב: האם העליות יימשכו?

שבוע חדש נפתח הבוקר בבורסה שברחוב אחד-העם, והמשקיעים מייחלים שיהיה חיובי כמו השבוע שקדם לו. כזכור, השבוע החולף היה ירוק במיוחד, גם בת"א וגם בבורסות העולם, אך הוא הסתיים בקול ענות חלושה, עם עליות מינוריות בלבד בת"א ביום חמישי, ונעילה מעורבת בוול-סטריט ביום שישי.

לאחר עלייה של 0.3% ביום חמישי ו-6.6% בסיכום שבועי, ננעל מדד ת"א 25 על 1,085.2 נקודות. מדד ת"א 100 ננעל על 989.55 נקודות, ושני המדדים עדיין לא התאוששו מספיק על מנת לעבור את קווי ההתנגדות שלהם, ברמות של 1,100 ו-1,000 נקודות, נקודות ציון פסיכולוגיות חשובות שהמדדים התרסקו אל מתחתיהן רק שבוע אחד קודם לכן.

עונת הדו"חות בת"א הגיעה לסיומה ביום רביעי האחרון, עת חלפו בדיוק חודשיים מהיום שבו נגמר הרבעון השלישי של השנה. מסיכום עונת הדו"חות עולה, שהרווח הנקי המצרפי של החברות השותפות במדד ת"א 25 ירד ב-16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שני הבנקים הגדולים בישראל, הפועלים ולאומי, פרסמו את הדו"ח הרבעוני ביום האחרון להגשת הדו"חות. הפועלים דיווח על ירידה מינורית של 9.1% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל – בעוד בבנק לאומי קרס הרווח הנקי ב-74.4%. עם זאת, בשוק ציפו לדו"חות קודרים בהרבה, ומניות שני הבנקים רשמו באותו היום זינוקים של 7.8% ו-7.7%, בהתאמה, והובילו את הבורסה כולה לעלייה יומית של 4%. ביום חמישי ביצעה מניית הפועלים תיקון של 0.9%, בעוד מניית לאומי המשיכה לעלות 1.4% נוספים. מעניין יהיה לעקוב אחרי מניות הבנקים היום, עם פתיחת המסחר בת"א.

גורמים נוספים שריכזו עניין בשבוע החולף היו החלטת הריבית של הנגיד פישר, שכצפוי הכריז על הורדת ריבית של 0.25% על מנת להתמודד עם המשבר הממשמש ובא מכיוון אירופה; וגל הסדרי החוב בשוק ההון הישראלי. הכרזתו של איש העסקים יצחק תשובה כי בכוונתו להשקיע מכספו האישי על מנת לכסות ולו חלק מהחוב של דלק נדל"ן לבעלי האג"ח, שלחה את המניה החבוטה של דלק נדל"ן לזינוק של 18% ביום חמישי. תשובה, שספג עד כה ביקורת ציבורית רבה על התנהלותו בנושא, לא ציין כמה כסף בכוונתו להשקיע.

הדולר, שבתחילת השבוע המשיך להיסחר ברמות שיא שנתיות, נפל בימים חמישי ושישי בחזרה לשער חליפין של 3.732 שקל.

בעולם: האבטלה בארה"ב בירידה מפתיעה

האם הגל הירוק, ממנו נהנו בורסות העולם בשבוע שעבר, מיצה את עצמו? אם לשפוט לפי הנעילה בוול-סטריט ביום שישי, ייתכן וזה המצב. אם לשפוט לפי הנעילה באירופה, בהשפעת נאומה של אנגלה מרקל שהבטיחה כי גוש היורו "קרוב מאי-פעם" לאיחוד פיסקלי ולא רק מונטרי, יש עדיין מקום לעליות נוספות.

וול-סטריט נעמדה במקום ביום שישי, עם ירידות של פחות מנקודה ופחות מעשירית האחוז במדד הדאו-ג'ונס וב-S&P 500, ועלייה של פחות מנקודה ופחות מעשירית האחוז במדד הנאסד"ק, מה שלא הפריע לבורסה האמריקנית לרשום את השבוע הטוב ביותר שלה מאז מארס 2009. מדד ה-S&P 500 טיפס השבוע במצטבר 7.4%. הבורסות באירופה רשמו את השבוע הטוב ביותר שלהן מאז שנת 2008, וכאמור הוסיפו לרשום עליות גם ביום שישי, הפוטסי הבריטי והקאק הצרפתי טיפסו באותו יום 1.1%, בעוד הדאקס הגרמני מסתפק בעלייה של 0.7%. מי משעוניין להשקיע באופציות מכל העולם יוכל לעשות זאת באמצעות מסחר באופציות דיגיטליות מכל מקום.

ברקע לעליות השבוע הקודם, ידיעות אודות התערבות רצינית לקראת פתרון של משבר החוב באירופה, בין היתר דרך מנגנון קרן המטבע הבינלאומית. מאידך, אנליסטים רבים כבר מתחילים להתייחס בסקירות שלהם לאפשרות של התפרקות גוש היורו, או לפחות לעזיבה של מדינות בודדות את האיחוד המוניטרי, ומה שהיה תרחיש בהלה, הולך והופך לאופציה ריאלית המונחת על סדר היום.

שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, יבקר השבוע באירופה, על מנת לדחוק במנהיגי היבשת להאיץ את מעורבותם לסיום משבר החוב. כזכור, ארצות הברית התמודדה עם המשבר הפיננסי שלה באמצעות התערבות מאסיבית של הממשל, בכלים פיסקליים ומוניטריים, ובין היתר חילוץ כמעט גורף של מוסדות פיננסיים שעמדו על סף התמוטטות. ההשתהות של מנהיגי אירופה במגעים לחילוץ מדינות שעומדות על סף פשיטת רגל, נדמית לרבים בארה"ב כסכנה ליציבות הכלכלית העולמית.

מעבר לאוקיאנוס האטלנטי נרשמה בסוף השבוע הפתעה לטובה בכל הקשור לנתוני המאקרו, עם ירידה מפתיעה בשיעור האבטלה בארה"ב. אחוז המובטלים בכלכלה הגדולה בתבל ירד ל-8.6%, בעוד הכלכלנים ציפו כי יישאר 9%. בזירת המט"ח התחזק השבוע היורו לאחר חמישה שבועות של ירידות, ויורו אחד נסחר כעת בתמורה ל-1.3391 דולר. ניתן לקבל תשואה גבוהה במט"ח במסחר אונליין באופציות בינאריות.

כדאי לשים לב השבוע: האם הנפט יישאר מעל 100 דולר?

בשבועות האחרונים עקבנו כאן אחר מחיר הנפט, אשר איים שוב ושוב לפרוץ את תקרת ה-100 דולר לחבית. השבוע נפרץ הסכר: לאחר עלייה של 4.3% בשבוע החולף, סיים הנפט את השבוע במחיר של 100.96 דולר לחבית, במסחר בבורסת הסחורות של ניו-יורק.

העליות בנפט התחזקו הן בשל גורמים מצד הביקוש,  כמו הירידה המפתיעה באבטלה בארה"ב, בעיקר בשל גורם פוליטי הקשור לצד ההיצע, המתיחות בין מדינות המערב לאיראן, יצרנית הנפט השנייה בגודלו בקרטל OPEC, המאגד את רוב מפיקות הנפט הגדולות בעולם. במידה ונראה סנקציות שיאיימו לחסום את גישת הנפט האיראני לשוקי המערב, צפוי מחירו של הנפט לנסוק עוד יותר.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב