דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת ראייה ממוחשבת בענף המזון המעובד 

מאת    [ 03/12/2011 ]

מילים במאמר: 334   [ נצפה 2561 פעמים ]

חברה קנדית פיתחה מערכת המבצעת בקרת איכות אוטומטית בענף המזון המעובד. המערכת יכולה לזהות ויזואלית פגמים בפס הייצור, היא ממיינת את המוצרים על הקו בזמן אמת ומעבירה התרעות על פגמים למפעיל המכונה.

חברת מונטרוז הקנדית, פיתחה מערכת בטכנולוגיית ראייה ממוחשבת (Computer Vision) בתחום תכנון ויישום פתרונות בדיקה ויזואלית ובקרת איכות אוטומטית, בתעשיית המזון המעובד. על ידי שילוב של עיצובים חדשניים וטכנולוגיות ראייה מתקדמות, נעשה עיבוד תמונה וטיפול יעיל בכלל מוצרי ענף המזון המעובד.

החברה מספקת פתרונות בקרת איכות אוטומטית בתעשיית המזון המעובד, בייחוד בייצור מוצרים כגון טורטיות, בצק קפוא, פיצה, לחם, עוגות פאי, לחמניות, בייגלס, עוגיות ודונאטס.

מערכת הבדיקה הויזואלית מבצעת בקרת איכות אוטומטית אשר מורכבת ממנוע הדמיה ייחודי המספק מידע מדויק לגבי גודל, אורך, רוחב, צורה וצבעם של המוצרים הנעים במהירות על פסי הייצור. המערכת מבצעת "ראיית מכונה" וכך מנתחת כל פריט העובר על הפס. לכשמזוהה פריט פגום- מיד היא מתריעה על כך לבקרה.

מונטרוז מציעה שיטה חדשנית BCIS למדידת צבע המשטח התחתון של המוצרים הנעים ומערכת  אוטומטית "AutoLaner"לאיזון מסלולי הייצור. על ידי שימוש בטכנולוגיית ראייה ממוחשבת, המערכת ממיינת מוצרים רנדומאליים הנעים במהירות על גבי פס הייצור למספר מסלולים ומשם נעים המוצרים היישר לאריזתם הסופית. באופן זה נחסכות אלפי ידיים עובדות והעבודה נעשית ממוכנת ומדויקת ביותר.

בנוסף לפעולת הזיהוי והמיון, מערכת הויז'ן מותאמת אישית לכל מפעל ומתריעה על מוצר בעל איכות פגומה ובעל תכונות חריגות שאינן רצויות. כל התרעה כזו מוצגת על גבי מסך מגע הניתן לידי מפעילי המערכת. ההתרעה יכולה להתחבר גם כן לאזעקה קולית או ויזואלית אחרת על מנת למקסם את המודעות למוצרים הפגומים, ולמזער את זמן התגובה לכך.

כאמור, בקרת האיכות האוטומטית מציעה פתרון יעיל וזמין לכלל מפעלי ייצור המזון השונים, מסייעת בצמצום זמן הטיפול במוצרים הנעים על פסי הייצור, משפרת משמעותית את איכות המוצרים ומפחיתה את עלויות הייצור למפעל. בישראל נותנת פתרון דומה למפעלים תעשייתיים, חברת וייב טכנולוגיות. החברה מפתחת פתרונות ראייה ממוחשבת לענפים השונים בתעשייה בארץ. החל מתחום המזון, החקלאות, ענף התרופות, הפלסטיקה ועוד. לחברה פתרונות של מיון מוצרי חקלאות, איתור וזיהוי פגמים על מוצרים הנעים בקצב גבוה על פסי הייצור ועוד.

וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבת
פתרונות עיבוד תמונה מותאמי לקוח לתעשייה ולעסקים
 בקרת איכות אוטומטית, זיהוי תוצרת פגומה, מיון אוטומטי, זיהוי ויזואלי של פגמים או פיגמנטים, זיהוי טקסט וניתוח תמונה, מדידת רכיבים סטטיים ונעים, ועוד..




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב