דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אסור לעשות בהליכי גירושין 

מאת    [ 01/12/2011 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 2671 פעמים ]

לפי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, החל משנות ה- 70 חלה עלייה מתמדת בשיעור המתגרשים בישראל. החל משנת 2006 ישנם למעלה מ- 13,000 מקרי גירושין בישראל כל שנה. כך שאם אתם מוצאים לנכון לפתוח בהליכי גירושין, או שהצד השני פתח נגדכם בהליכי גירושין, אתם ממש לא לבד.

אז מאילו טעויות תרצו להימנע בעת ניהול הליכי גירושין? במאמר זה נסקור שלוש טעויות שאסור לעשות בהליכי גירושין.

טעות ראשונה: היגררות לפרובוקציות ואלימות

תגובה טבעית של הצד נגדו נפתחו הליכי גירושין, היא דיבור בטונים גבוהים ואמירת דברים לא נחמדים, בלשון המעטה, לצד שפתח בהליכי הגירושין. מדובר בטעות חמורה, בייחוד אם הגבר הוא שמשתמש באלימות – גם מילולית וכל שכן פיזית – ונגרר לפרובוקציות של האשה.

להתנהגות באלימות יכולות להיות מספר השלכות חמורות:

1. צו הרחקה עקב שימוש באלימות- במקרה של שימוש באלימות, פיזית או מילולית, יכולה האשה לפנות למשטרה ולבקש צו הרחקה לבעל מהבית. הדבר נכון גם במקרה שהאשה היא שמתנהגת באלימות מילולית, אולם מטבע הדברים הרשויות מתייחסות לאלימות של גבר כלפי אשה בחומרה רבה יותר מאשר אלימות של אשה כלפי גבר.

2. הפללה עצמית- כאמור, ובהמשך לאמור לעיל, יש להימנע גם מלהיגרר לפרובקציות של הצד השני. אם צד אחד אומר לצד האחר דברים בכוונה לנסות ל"הוציא אותו מכליו", על הצד השני להימנע מלתת לבן זוגו את מבוקשו. אילו ייגרר לפרובקציות, הוא עלול למצוא את עצמו מתנהג באלימות, או אומר דברים שהוא עלול להצטער עליהם בהמשך. ייתכן גם שירים את קולו כך שהשכנים ישמעו, או אם נרחיב את הדמיון – כפי שצריך לעשות בעת הליכי גירושין – הצד המקניט עלול "לשתול" מאזינים מהצד שיעידו שראו את בן זוגו מתעצבן ואומר כלפיו דברים חמורים.

במקרה שהצד השני עושה פרובוקציות, רצוי מאוד להתייעץ עם עו"ד דיני משפחה מה ניתן לעשות כדי להשתמש בפרובוקציות אלו נגדו.

3. חשיפת פרטים- זאת ועוד, הצד שייגרר לפרובוקציות עלול למצוא את עצמו חושף פרטים שיפעלו לרעתו בעת ניהול התביעה בבית הדין או בבית המשפט.

טעות שניה: אי שמירה על דיסקרטיות

טעות נפוצה של מתגרשים היא אי שמירה נכונה על דיסקרטיות, בין אם מתוך זלזול ובין אם מחוסר תשומת לב.

יש להחביא מסמכים אישיים, גם אם מדובר בכאלה שנראים לכם לא רלוונטיים להליכי הגירושין – לעולם אין לדעת מה יכול לשמש נגדכם בעת ניהול התביעה, להסתיר חפצים יקרי ערך (אבל לא להבריח רכוש!) ובעיקר לא לדבר על כך יותר מידי עם אחרים, אפילו מדובר במשפחה וחברים. ייתכן שאפילו שלא במתכוון פרטים שאינכם רוצים לחשוף יגיעו לצד השני. זכרו: "עוף השמים יוליך את הקול" ו"אוזניים לכותל".

בנוסף, כאשר מספרים על הליכי גירושין למשפחה וחברים, הנטייה הראשונית שלהם תהיה לייעץ לכם מה כדאי לכם לעשות. פתאום כל אחד נהיה עו"ד דיני משפחה מקצוען. היזהרו מכך, ושמעו רק לעצות של עו"ד דיני משפחה מנוסה ומקצועי. 

טעות שלישית: לא לשכור את שירותיו של עו"ד דיני משפחה מנוסה ומקצועי

הטעות החמורה ביותר לטעמי, היא לא לשכור את שירותיו של עו"ד דיני משפחה מן השורה הראשונה בתחום. לא רק מקרה בו אדם הנמצא בהליכי גירושין מנסה להסתדר לבד, ללא כל עו"ד דיני משפחה, מהווה טעות, אלא גם מקרה בו שוכרים את שירותיו של עו"ד דיני משפחה פחות מנוסה ומקצועי לאור שיקולי חיסכון בכסף.

לקריאה נוספת: עורכי דין בישראל >>

בתביעות גירושין כסף ורכוש רב של כל צד עומד על הכף, כמו גם שאלת החזקתם של הילדים שנולדו במהלך הנישואים. לכן, חשוב לשכור את שירותיו של עו"ד דיני משפחה ורצוי מאוד להשקיע כסף בעו"ד דיני משפחה מן השורה הראשונה בתחום.

סיכום

אם אתם חושבים על פתיחה בהליכי גירושין, או שאתם נמצאים בהליכים כאלו, הימנעו מהטעויות עליהם עמדנו במאמר זה. מובן, כי ישנן טעויות נוספות מהן רצוי להימנע בעת הליכי גירושין, ולכן יש להתייעץ עם משרד עורכי דין דיני משפחה מומחה בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב