דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנפט נוגע שוב ב-100 דולר לחבית - האם יצליח לחצות אותו? 

מאת    [ 30/11/2011 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 1842 פעמים ]

חבית הנפט שוב רושמת עליות: בבורסת הסחורות של ניו-יורק אמש, רשם מחיר הנפט עלייה של דולר ו-58 סנט, או 1.6%, בדרך למחיר נעילה של 99 דולר ו-79 סנט לחבית. במהלך יום המסחר הצליח הזהב השחור אפילו לגעת למספר רגעים ברף ה-100 דולר  לחבית, אך עד סיום המסחר שב מחיר הנפט וירד אל מתחת לרף הפסיכולוגי החשוב.

 מה דחף את הנפט כלפי מעלה? קודם כל היתה זו הפתעת המאקרו בארה"ב, עלייה דרמטית ובלתי צפויה במדד אמון הצרכנים, המתבסס על סקר של 5,000 משקי בית ברחבי ארצות הברית. בעוד האנליסטים ציפו לעלייה מתונה של המדד, מ-40.9 נקודות ל-42.5 נקודות, בפועל זינק אמון הצרכנים בארה"ב לרמה של לא פחות מ-56 נקודות. הנתון המעודד, שנחשב למנבא של מגמות כלכליות בעתיד הקרוב, שלח את הנפט לעליות  וסייע גם לחלק מהמדדים המובילים בוול סטריט, דוגמת הדאו ג'ונס וה-S&P 500, לסיים את היום בעליות של 0.3% ו-0.2%.

 אלא שמדד אמון הצרכנים לא היה הסיבה היחידה לעלייה במחיר הנפט: הנפט הרי ידוע בתור הסחורה הכי "פוליטית" בשוקי הסחורות, זו שמגיבה בצורה הכי חריפה לטלטלות הגיאו-פוליטיות בעולם, זו שמזנקת לעליות בכל פעם שרק נדמה כי רוחות מלחמה מתחילות לנשב, ובמיוחד עם כל סימן של אי-יציבות כאן אצלנו במזרח התיכון. ביום אמש היו אלה המהומות בשגרירות בריטניה בטהרן שסייעו לנפט לסיים את היום בעליות.

 מה הקשר בין מחירו הכלל עולמי של חומר הגלם החשוב ביותר לתעשייה המודרנית, לבין כמה מאות סטודנטים איראנים מתלהמים? קשר הדוק.

 ראשית, יש לזכור את הנסיבות שהובילו לפרוץ המהומות בטהרן – החלטתן של ארה"ב ובריטניה להוביל סנקציות חריפות על איראן, הממשיכה להתקדם בתוכנית הגרעין שלה. עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות של הסנקציות על האפשרות לייצא את הנפט האיראני למדינות אחרות, אך שוק הנפט רגיש מאוד לכל חשש מבעיות אספקה. המהומות החריפות, במהלכן השתלטו המפגינים לשעות ארוכות על בניין השגרירות, זרעו הרס ואף לקחו לזמן קצר 6 בני ערובה, רק הזכירו לסוחרי הנפט בעולם עד כמה יחסי איראן והעולם תלויים על חבל דק. עוד ועוד סוחרים כבר מכניסים לתוך החישובים שלהם את הסיכון להידרדרות מהירה, וליציאה של היצע הנפט האיראני מן השוק העולמי.

 אלא שהשפעת המהומות בטהרן הייתה גם פסיכולוגית, ולאו דווקא רציונלית: ההשתלטות על שגרירות בריטניה אמש בטהרן הזכירה לרבים וטובים אירוע טראומטי מהעבר, שהשפיע מאוד בזמנו על המחירים בשוק הנפט: מדובר כמובן, בהשתלטות על שגרירות ארה"ב בידי סטודנטים איראנים במהלך המהפכה בשנת 1979, אז החזיקו הסטודנטים לא פחות מ-52 אזרחים אמריקניים כבני ערובה, למשך תקופה של לא פחות מ-444 יום. המהפכה האיראנית בסוף שנות ה-70 אכן הובילה לירידה דרמטית בהיצע הנפט, ומכאן לעלייה לא מועטה במחיר. האם אנו רואים כעת התפתחות דומה?

 מעבר לזהירות הקבועה שכל סוחר ראוי לסגל לעצמו, בכל הקשור למחירי הנפט חשוב לזכור תמיד שקיים נימוק אחד חשוב ורציני לפיו מחירי הנפט עלולים דווקא לרדת. מי שישקיע באופציות בינאריות

יוכל לרכוש אופציות גם על ירידות וגם על עליות של הנפט מערכת מסחר אונליין. אילו כלכלת העולם אכן תגלוש למיתון, כפי שהשווקים חוששים בשבועות האחרונים, גם מלחמה חדשה לא תעזור להשאיר את מחירי הנפט ברמות הללו, ואנחנו צפויים לראות הצטננות בשוק הנפט, במוקדם או במאוחר.

 ואם כבר מדברים על סימנים להידרדרות למיתון, שווה להזכיר את הודעת חברת הדירוג S&P מיום אתמול, לפי היא חותכת בדירוג האשראי של שורה של מוסדות פיננסים בינלאומיים חשובים, בהם בנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס וסיטיגרופ. אגב, הורדת הדירוג כבר השפיעה על שוקי ההון, כאשר גרמה לירידה דרמטית במסחר בחוזים עתידיים על הפתיחה החדשה בוול-סטריט, היום אחרי הצהרים. משקיע נבון במסחר באופציות דיגיטליות ובכלל, יידע להישאר עם היד על הדופק, ולחפש את ההשפעות של ההתפתחויות השונות גם על מחיר הנפט.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב