דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה באוסטרליה, מול עבודה בארהב הבדלים - יתרונות וחסרונות - ריקרוט מספקים הסברים 

מאת    [ 30/11/2011 ]

מילים במאמר: 806   [ נצפה 4366 פעמים ]

הרבה קורה בתעשיית המכירות בחו"ל, ישנם לבטים בקרב הצעירים לאן כדאי לנסוע? מהם הסיכונים ומה חשוב לדעת?
כמה כסף צריך להתחלה?, היכן מרוויחים יותר? היכן ניתן לחסוך יותר? האם יש אפשרות לעבודה חוקית בארה"ב?
במאמר הזה נספר על ההבדל בין עבודה בארה"ב לבין עבודה באוסטרליה.

ההבדל הראשון שניתן לציין הינו תהליך לקבלת ויזת תייר לשני היעדים. לארה"ב התהליך כולל הרשמה באתר השגרירות, ראיון בשגרירות ארה"ב בו עליך להוכיח שלושה קריטריונים עיקריים:
1. תלושי שכר ב6 חודשים אחורה במוצע של 4000 ש"ח לתלוש.
2. סיבת חזרה טובה ואמיתית לארץ.
3. בין 20,000 ל50,000 ש"ח בחשבון בנק שלך או של הוריך.


במידה והינך עומד בכל הקריטריונים הנ"ל זה נותן סיכוי טוב יותר לקבל את ויזת התייר לארה"ב, זה לא מבטיח קבלת הויזה כי קיים מצב שהפקיד גם על הצד הלא נכון בבוקר הראיון ומחליט שרירותית שאינך ראוי לקבל ויזה לארה"ב. חשוב לציין גם שגילאי 20 -25 מתקשים יותר להוציא את הויזה. כמובן שגם לאחר קבלת הויזה המיוחלת אין זה נותן את האפשרות לעבוד באופן חוקי בארה"ב. ובכלל בזמן האחרון רשויות ההגריה בארה"ב מקשיחים עם הישראלים על מנת למגר את התופעה של עבודה בארה"ב. ריקרוט כמשרד השמה מאוד ממליצים כיום להיצמד לאפשרויות החוקיות ולא לקחת סיכון מיותר ביעדים כמו ארה"ב.

לעומת זאת להוציא ויזה לאוסטרליה נחשב פשוט יותר מפני שאין צורך בראיון בשגרירות אלא רק הגשת בקשה לרוב דרך סוכנות נסיעות. גם כאן מומלץ לספק את מירב הקריטריונים על מנת להעלות את הסיכוי לקבל ויזה, חשוב לציין בעת בקשת הויזה שברצונך לשהות יותר משלושה חודשים על מנת שתקבל מולטי ויזה מה שיאפשר לך מספר יציאות וכניסות בתקופה של חצי שנה מיום הוצאת הויזה. גם כאן לגיל יש משמעות ולמרות שהינך עומד בכל הקריטריונים אאין ממשלת אוסטרליה מתחייבת לתת לך ויזה.
גם כאן במידה וקיבלת ויזת תייר אין זה מאשר לך לעבוד באופן חוקי באוסטרליה. עבודה באוסטרליה באופן חוקי אפשרית בעיקר לבעלי דרכון אירופאי אך ניתן לבעלי דרכון ישראלי להוציא ויזת סטודנט אשר תאפשר עבודה חוקית באוסטרליה

במידה וקיבלנו ויזת תייר לאחד מיעדים אלו ניתן עכשיו לחשב הסיכון מול הסכוי בין היעדים
כרטיס טיסה לארה"ב בממוצע עולה כ1200$ לעומת כרטיס טיסה אוסטרליה שעולה כ1800$ במקרה הטוב
בכניסה לארה"ב יש מצב שיתנו לנו אישור שהייה של עד חצי שנה, בכניסה לאוסטרליה בכניסה ראשונה יתנו הגבלה ל3 חודשים בלבד, מה שיגרום לנו לצאת מאוסטרליה ליעד כמו ניו זילנד ואז לחזור, מה עלול לייצר עוד הוצאות.

עלויות המחייה בשני היעדים דומים כך שביום יום לא באמת נבדיל אם אנו קמים בארה"ב או באוסטרליה, מה שיזכיר לנו את ההבדל יהיה שעות העבודה. בעוד שבארה"ב עובדים בין 12 ל16 שעות עבודה, באוסטרליה נעבוד בממוצע 8.5 שעות פרט לימי חמישי שהם לרוב מתארכים עד כ12 שעות. בארה"ב נוהגים בצד ימין כשבאוסטרליה נוהגים בצד שמאל.

בארה"ב ניתן להרגיש את הכריסמס מגיע ביריית פתיחה של "יום שישי השחור" לעומת שבאוסטרליה עליית המכירות נחשבת ליותר מתונה ועדינה ובזמן שבינואר בארה"ב בחלק מהאזורים, המכירות יורדות בצורה דרסטית כשבאוסטרליה בינואר פבואר יש עלייה במכירות עקב מזג אויר נעים, (קיץ) תיירות והקירבה לשמש מה שמייצר לקוחות שבאמת צורכים את המוצר מסיבות בריאות.

האם כדאי לנסוע לאוסטרליה לעשות כסף - בגדול כן אבל לרוב עדיף מלחתחילה לשלב את התוכנית עם טיול ולא רק עבודה , לעמות ארה"ב לשם ניתן לנסוע רק במטרה לעשות כסף ולא נדרש לשלב זאת עם טיול.

מה הם הסיכונים כשנוסעים לעבוד בארה"ב באופן לא חוקי ?
לבעלי דרכון ישראלי אין כיום אפשרות חוקית לעבודה מסודרת בקניונים. במידה ובחרת לעשות כן האחריות הינה שלך וכל הכתוב במאמר זה לא מאשר או נותן לגיטמציה בעבודה בארה"ב.
כיום במידה והחלטת לנסוע לעבוד בארה"ב מומלץ להתיחס לזה ברצינות ולדעת לשמור את הקלפים קרוב. יש לציין שפחות מומלץ להשאיר פרטים בפורטלים של עבודה בחו"ל, וחשוב לוודא שהפייסבוק נקי מרמזים על תוכניותיך בארה"ב. כבר בתהליך הוצאת הויזה יש מצב שיזהו את כוונותיך ועל כן תקבל סי, במידה וקיבלת ויזה לארה"ב בכניסה לארה"ב יהיה עליך לעבור תשאול בהגירה כשתשובות לא מספקות יעלו ספק לגבי תוכניותיך. במידה וניכנסת ארה"ב מומלץ לשמור על פרופיל נמוך ולא להשתקע בערים מרכזיות כגון לוס אנג'לס, ניו יורק וכדומה, אלא לחיעדים יותר פרבריים כך שרמת הסיכון תרד. גם בזמן שהייתך בארה"ב יהיה עליך לפקוח עניניים ולקוות שקצין ההגירה לא יגיע. (תחושה לא נעימה שלא עוזרת במכירות בחו"ל).

תחום ההגירה בארה:ב הינו חם ופחות ישראלים נוסעים כיום ולוקחים סיכון בעבודה בארה"ב, במידה ונתפסת עובד לא חוקי או שבכניסה ההגירה הטילה ספק בתוכניותיך לגבי ארה"ב קיים מצב שתקבל חתימה שחורה ותוחזר לישראל.

לעומת זאת לבעלי דרכון ישראלי בעבודה באוסטרליה ניתן להוציא ויזת סטודנט אבל יהיה עליך באמת ללכת ללמוד. התהליך להוצאת ויזת סטודנט יחסית פשוט אך נחשב ליקר ומשתלם למי שמתכנן  נסיעה לפחות לחצי שנה.
במידה ובחרת לנסוע לאוסטרליה על ויזת תייר יהיה עליך לצאת כל שלושה חודשים להארכת הויזה ולקוות שקציני ההגירה  לך לחזור לאוסטרליה.הסיכון העיקרי הינו שתיתפס במהלך העבודה ויחזירו אותך הביתה עם חותמת שחורה.
כיום כשיש את האפשרות לעבוד באופן חוקי מומלץ להיצמד לאופציה הזאת.
פרטים נוספים ניתן למצוא באתר ריקרוט

כל הזכויות שמורות (C)יהודה אלמוג ריקרוט, עבודה בחו"ל מרכז גיוס ארצי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב