דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי החולשה הגברית, הצורך הגברי והמגבלה של גברים? 

מאת    [ 30/11/2011 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3456 פעמים ]

מהי החולשה הגברית, הצורך הגברי והמגבלה של גברים?  

 

 

מדוע נשים מתקשות להבין גברים?

 

נשים מתקשות להבין גברים משום שהן מאמינות שגברים ונשים דומים, ולכן מה שנראה הגיוני ונכון לאישה יהיה בהכרח נכון ומתאים לגבר. במציאות הדברים רחוקים מאוד מתפיסה זאת.

 

במציאות, גברים כל כך שונים מנשים שמה שנראה לאישה כדבר הנכון ביותר הוא לעיתים קרובות הדבר הגרוע ביותר בעינייים של גברים. מה שנתפס בעיני נשים כגילוי של אכפתיות ומעורבות מפורש על ידי גברים כביקורת וכשתלטנות.

 

 

 

הצורך של גבר

 

גברים לא אוהבים שמבקרים אותם, מתערבים להם בשיקול הדעת, מחליטים במקומם או מפקחים עליהם. הם רוצים לעשות את הדברים לבד, בכוחות עצמם, על פי שיקול דעתם, בצורה חופשית ומשוחררת ובלי יותר מדי "קשקושי שכל" ודיונים.

 

צריך להבין, הצורך של גברים הוא די דומה בכל העולם כי הוא אוניברסלי. גברים מתקשים להתמודד עם נשים שמגלות מעורבות גדולה מדי בחייהם, מעירות, מבקרות, שואלות, "חופרות" ומנסות להתערב - גם אם הדבר בא מכוונה טובה ומרצון לעזור.     

 

 

 

המרחב הפרטי

 

המרחב הפרטי של הגבר הוא המעוז האחרון שלו. זהו המקום שבו הוא יכול להגיד "מכאן אני מתחיל" וגם "אני יודע מי אני כי יש לי גם קיום עצמאי ואישי ולא רק קיום קבוצתי".

 

ללא מרחב פרטי - גבר הולך לאיבוד והזהות שלו מתמוססת. הוא מרגיש שרמסו את זכותו הבסיסית להיות אינדיבידואל. הוא מרגיש שלקחו לו את המקום שלו, את הכבוד שלו, את הזכות שלו לפעול ולחשוב באופן עצמאי מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד. הוא חש שנטלו ממנו את הזכות לחופש ולביטוי עצמאי.

 

 

 

קרבה או שליטה?

 

נשים מטבען רוצות להתקרב לגבר שהן אוהבות. אבל לעיתים קרובות נוצר בלבול בין הרצון לקרבה לבין הרצון לשליטה. גברים חוששים מנשים ומאויימים על ידי נשים שבתהליך ההתקרבות מגלות מעורבות יתר, שואלות שאלות, מנסות להשפיע, לכוןן את הגבר או אפילו "לשפר" אותו.

 

וכך יוצא לא פעם, שבגלל רצון האישה להתקרב לגבר - הקשר הזוגי דווקא הולך ומתרחק. האישה רוצה להתקרב לבעלה אבל הגבר מפרש התקרבות זאת כשתלטנות כהתערבות בסלתי פוסקת בענייניו והוא דווקא בוחר להתרחק ממנה, לשים לה גבולות ולנסות לעצור את הנטייה שלה להתפשט לכיוונו ולצמצם את המרחב הפרטי שלו.

 

 

וטיפ לסיום: התקרבות של אישה לגבר שלה אינה חייבת להיות בוטה ומפורשת אלא דווקא עדינה ולעיתים בלתי מורגשת - שקט, פאסיביות, מבט עיניים או סתם חיוך מקרב עשרות מונים את הגבר מאשר נסיונות לתחקר אותו, לשפץ אותו, לתקן אותו או להתערב לו בחיים מתוך דאגה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב