דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיטה מתכווננת - לא רק לבתי חולים 

מאת    [ 29/11/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2729 פעמים ]

למרות שמיטות מתכווננות מוצבות בבתי חולים כבר שנים רבות, רק בשנים האחרונות החלו אנשים ברכישה של מיטות מתכווננות לחדר השינה הפרטי שלהם.

כשחושבים על מיטה מתכווננת בבית, עדיין עשויה לעלות אסוציאציה של סיעוד וחולי, אך מי שייתן הצצה לקטלוגים של מיטות כאלה בחברות השונות, יופתע לגלות מיטות שמשדרות יוקרה, פינוק ונוחות מרבית.

צרכנים כבר לא מוכנים להתפשר על שינה שאינה מפנקת ואיכותית, והיו רוצים להיות מסוגלים לבצע פעולות אחרות במיטה בנוחות כמו לצפות בטלוויזיה או לקרוא. אנשים אחרים כבר גילו שמיטות מתכווננות יכולות לסייע להם רבות בכאבי הגב הכרוניים שהם חשים או בכאבים במקומות אחרים בגוף.

אז מהי בכלל מיטה מתכווננת?

מיטה מתכווננת היא מיטה שיש לה מנגנון חשמלי שמאפשר להזיז את זווית המזרן למגוון תנוחות ומצבים, זאת כדי למצוא את התנוחה הנוחה ביותר לשינה, או לסייע במצבים רפואיים שונים. בדרך כלל, במיטות מתכווננות ניתן להעלות את אזור הגב והצוואר, וגם את אזור הרגליים. במיטות משוכללות יותר ישנה לעתים אפשרות לשנות את זווית הברכיים או הכתפיים.

מיטה מתכווננת מגיעה בגדלים שונים, וישנם סוגים שונים של מזרנים שמותאמים למיטה. למיטה מתכווננת חייב להיות מזרן רך שיכול להתקפל לכיוונים שונים. הוא עשוי מחומרים כמו ויסקו ג'ל, לייטקס או גומי-אוויר. לרוב המיטות המתכווננות המודרניות ישנו שלט הפעלה, באמצעותו ניתן לשנות את התנוחות. במיטות מסוימות אף ניתן להשתמש בזיכרון של השלט ולתכנת אותו כך שיזכור כמה תנוחות מועדפות, ללא צורך לשוב ולכוון בכל פעם מחדש.

במיטות יוקרתיות כל צד של המיטה מתכוונן בפני עצמו. כך יכולים שני בני הזוג הישנים במיטה לשנות את הזווית על פי העדפותיהם האישיות, מבלי ההכרח לישון בתנוחה שבן הזוג מעדיף. מיטות רבות מכילות שכלולים נוספים כמו מנגנון מובנה לעיסוי השרירים עם מהירויות שונות, שמכבה את עצמו אוטומטית. ישנן מיטות שמגיעות עם ארגז מצעים גדול. קיימות גם מיטות רגילות שאפשר להפוך למיטות מתכווננות על ידי הכנסת מנגנון חשמלי ומזרן מיוחד אל המיטה.

למיטה מתכווננת יתרונות רבים:

-          מבנה הגוף של כל אחד מאיתנו שונה ולכל אחד התנוחה הנוחה לו ביותר לשינה והמיטיבה עמו ביותר. מיטות רבות לא מאפשרות גמישות כה רבה כמו המיטה המתכווננת. במיטות מתכווננות אפשר לעצב את המיטה על פי מבנה גופו של כל אחד, מה שמספק נוחות מרבית ורגיעה מוחלטת.

-          כשאדם מרותק מסיבה כלשהי למיטה לטווח ארוך הוא ימצא את המיטה המתכווננת מאד יעילה. כך הוא יוכל לשנות פוזיציות, לקרוא ולצפות טלוויזיה בנוחות, לאכול ארוחות בתנוחה זקופה מבלי להיזקק למלאי כריות, ולמצוא את התנוחה המתאימה לו לשינה עקב מצבו הבריאותי. הוא יוכל גם לקום בקלות ולחזור למיטה בקלות מבלי להיזקק לסיוע רב.
  -

-          הסובלים מכאבי כאב ימצאו שהמיטה המתכווננת מקלה מאד על כאבים בזמן מנוחה. באמצעות המיטה הם יוכלו להרים את המזרן ולמצוא את התנוחה האופטימלית למצבם.

 

-          מיטות מתכווננות מפחיתות הסתובבויות והתהפכויות במשך הלילה, ותורמות להארכת שלב בשינה הקרוי REM - שלב חיוני וחשוב לגוף. אחרי לילה במיטה כזו, מתעוררים בבוקר רעננים ומוכנים להתחיל את היום בנחת.  

 

-          מיטות מתכווננות עשויות להועיל למי שסובלים מצרבות או למי שנוחר באופן קבוע, כיוון שאפשר להרים מעט את אזור הגב ולישון בשיפוע קל. 

 

עמינח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב