דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר שני - ללמוד בארץ או בחוץ- לארץ? 

מאת    [ 28/11/2011 ]

מילים במאמר: 766   [ נצפה 2238 פעמים ]

כאשר באים לבחור את מקום הלימודים, אחת מהשאלות שעולות היא האם כדאי לבחור בתואר ישראלי, מקומי, או שמא לנסוע לחו"ל וללמוד שם. אין מענה חד- משמעי על השאלה הזו, והתשובה משתנה בהתאם לשאיפותיו המקצועית והגיאוגרפיות של המועמד ללימודים, תחום הלימוד המבוקש וכמובן ? התואר בו הוא או היא מעוניינים.

החסרונות בלמידה בחו"ל

לצד היתרונות בלמידה לקראת התואר השני בחו"ל (אשר יפורטו בהמשך) קיימים גם חסרונות לא מעטים. החסרון הראשון הוא כספי: שכר הלימוד הוא גבוה בהרבה, יכולת ההשתכרות בזמן הלימודים במקומות מסוימים היא מוגבלת, וגם הוצאות המחייה עלולות לתפוח.

חסרון נוסף הוא חסרון השפה. אמנם בסיום התואר תוכלו להתהדר בידיעת שפה זרה, אולם בזמן הלימודים תיאלצו להתמודד לא רק עם קשיי חומר הלימוד, לחץ הלימודים והגשת העבודות -  אלא גם לעשות זאת בשפה שאינה שפת אמכם. ההבדל בין קריאת מאמרים באנגלית להגשת עבודות באנגלית מהוקצעת הוא רב, וישראלים רבים מתקשים להתמודד עם אתגר זה.

מלבד החסרונות הללו קיים הקושי להתנתק מהמשפחה, החברים והסביבה המוכרת והידועה. למשך תקופה ארוכה תבלו במקום שבו תהיו זרים, והטיסות לביקורים בבית יקרות.

יתרונות הלימוד לקראת תואר שני בארץ

כאשר הכוונה היא להמשיך לעבוד לאחר סיום הלימודים בארץ, או להמשיך ללימודים אקדמאים גבוהים בארץ,  הקשרים אותם תיצרו במהלך לימודי התואר השני יעזרו לכם בכך מאד. הקבלה ללימודי התואר השלישי תהיה קלה יותר כאשר המרצים יכירו אתכם ואת יכולתכם באופן אישי, לאחר שלימדו אתכם לקראת התואר השני.

במסגרת לימודי תואר שני  תדרשו להגיש עבודות רבות. הגשת העבודות במסגרת הלימודים בארץ נעשית בשפה העברית, השפה איתה גדלתם ואותה אתם מכירים הכי טוב. המשמעות היא לא רק כמות האנרגיה וההשקעה הנדרשת לכתיבת עבודה, אלא גם איכות העבודה. יכולתכם להתבטא בשפת אמכם טובה יותר, ותוכלו להציג את הרעיונות שלכם וידיעותיכם בצורה ברורה, קולחת ומרשימה.

כאשר שכר הלימוד יכול להיות רבע ממה שתשלמו עבור תוכנית מקבילה בחו"ל, וכאן גם תזכו לעזרה מההורים והמשפחה, הלימודים הופכים להיות קלים יותר, נעימים יותר, ומעיקים הרבה פחות על הכיס. הלימודים לקראת תואר שני בחו"ל הם אולי בגדר חוויה, אולם במקרים רבים מדובר  בהימור שאינו מצליח, ובמקרים אלו מדובר בהוצאה יקרה מאד עבור 'כרטיס לוטו שלא זכה'.

לימודים לקראת תואר במשפטים

תואר במשפטים מקנה ידע רב במשפט המקומי, בין אם זה בארץ  או בחו"ל. במקרה של לימודי משפטים, התשובה היא קלה יחסית למקצועות אחרים:


    • אם מדובר בתואר ראשון ? לימדו במקום בו אתם מתכוונים לעבוד לאחר הלימודים. השיקול העיקרי הוא שלימודי התואר הראשון מקנים לכם ידע מספיק במשפט המקומי כדי לעבוד באותו המקום בו למדתם. אם אתם מתכוונים לעבוד בארץ לאחר הלימודים, למעשה אין לכם אפשרות אחרת אלא ללמוד לימודי תואר ראשון למשפטים בארץ.
    • אם מדובר בלימודי תואר שני ? ישנם יתרונות בלימודי תואר שני במשפטים בחו"ל. בלימודים בחו"ל תזכו להכיר שיטת משפט זרה נוספת. בנוסף, תוכלו ליצור רשת חברתית- עסקית עם אנשים שלא הייתם פוגשים במסגרת הלימודים בארץ. מלבד שני יתרונות אלו, קיימים יתרונות נוספים של רכישת שפה זרה והיכרות קרובה עם תרבות עבודה נוספת על זו הישראלית.

לימודי תואר שני בחו"ל יפתחו בפניכם אפשרויות התמקצעות בתחומי משפט שאינם נלמדים במסגרת הלימודים בארץ. נוסף על כך, ולא פחות חשוב, אם בכוונתכם להמשיך בלימודים לקראת התואר השלישי במשפטים, במקרים רבים, ובפרט בארה"ב, לא תוכלו לעשות זאת ללא תואר שני מקומי.

כאשר הכוונה שלכם היא להשתלב בשוק העבודה, לדוגמא כעורך דין העוסק בדיני חברות, היכרות עם שיטות משפט שונות, שליטה בשפה זרה ובתרבות זרה יקנו לעורך הדין יתרון על פני המתחרים.

לימודים לקראת תואר שני במנהל עסקים (MBA)

המצב הנוגע ללימודי מנהל עסקים הוא שונה מעט. עד היום, אף תוכנית לימודים לקראת תואר שני במנהל עסקים בארץ לא התברגה כאחת מ-100 התוכניות הטובות בעולם. ככל שהלימודים יוקרתיים ורציניים יותר, פוטנציאל ההשתכרות בסיומם עולה, בין אם מחפשים עבודה בארץ או בחו"ל.

אם אתם גם חושבים להמשיך לעבוד בחו"ל עם סיום הלימודים, היתרונות הם רבים כיוון שחלק לא מבוטל מיתרונות לימודי תואר שני במנהל עסקים הוא היכולת ללמוד את התרבות המקומית הזרה, השפה הזרה, וליצור קשרי עסקים במהלך הלימודים ? קשרים שיעזרו לכם להשתלב בתעשייה המקומית עם סיום הלימודים.

גם לאלו המתכננים לחזור ארצה ישנם יתרונות בלמידה בחו"ל כיוון שמספר רב מהחברות בארץ פועלות כחברות גלובליות ומקיימות קשרים עסקיים חובקי- עולם או מחזיקות באתרים או סניפפים בחו"ל. היכרות טובה עם התרבות והשפה הזרה תקנה לכם יתרון ניכר בקבלה לעבודה.

חשוב לזכור כי יתרונות אלו הם בעיקר עבור מי שבוחר ללמוד באחד מהמסלולים היוקרתיים והמוערכים ? אחד מאותה רשימה של 100 המקומות הטובים בעולם. לימוד תואר שני במנהל עסקים במוסד המקביל ברמתו לרמה הקיימת בארץ, יקנה יתרונות מועטים, אם בכלל, ללומדים בו.

 

לימודים בחו"ל לקראת תואר שני מקנים לבוגרים יתרון, הן בשוק העבודה או אף בהמשך ללימודים גבוהים, בעיקר כאשר אותו בוגר מעוניין בהמשך קריירה ולימודים בחו"ל. לצד היתרונות, קיים גם מספר לא מבוטל של קשיים וחסרונות עליהם יש להתגבר במהלך הלימודים, ובכלל זה עלות גבוהה מאד של שכר הלימוד, לימודים בשפה זרה ומגורים מרוחקים מהמשפחה והחברים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב