דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך קונים יהלומים 

מאת    [ 28/11/2011 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 1851 פעמים ]

היהלומים ידועים כחומר העמיד בטבע, והם כמעט ואינם מאבדים מערכם לאורך השנים. תכשיטי יהלומים הם מקור לגאווה לכל אישה כמעט.  קנית תכשיט היהלום, כדאי לדעת מספר דברים לגבי יהלומים:

1. הגדירו מראש את הסכום שתרצו להשקיע רק ביהלום עצמו. זה יעזור לכם להיות יותר ממוקדים. זה עוזר בעיקר כאשר קונים טבעות אירוסין, כיוון ששם מעורב הרבה רגש.

2. כשניגשים לקנות תכשיט יהלום, דבר ראשון צריך להחליט על צורת היהלום אותו תרצו לרכוש (עגול? מרובע? אובלי? טיפה?). בחירה זו נקבעת בדרך כלל לפי טעם אישי. אין בזה כללים. הצורה הנפוצה ביותר היא יהלום עגול, אבל יש הרבה שמעדיפים צורות אחרות, בעיקר כאשר מדובר על טבעות יהלומים

3. לאחר שבחרתם את הצורה האהובה עליכם, ואתה יודעים כמה כסף פחות או יותר תרצו להשקיע ביהלום תבחנו את הארבעת הקריטריונים שמהם מורכבים מחירי היהלומים. ארבעת הקריטריונים האלו ידועים בשם: 4C's:

CARAT - משקל היהלום: משקל היהלום נקבע ביחידת מידה ששמה- קרט (לשם השוואה חמישה קרט = 1 גרם).

CUT - חיתוך היהלום: פה אנחנו מתייחסים לפרופורציה ולסימטריה של היהלום. יהלום בחיתוך טוב יתן את הניצוץ והברק הידועים של היהלומים. בנוסף, צחצוח טוב של היהלום יתן החזר אור טוב יותר.

COLOR - צבע היהלום: לא מדובר פה על יהלומים צבעוניים, אלא על רמת השקיפות של היהלומים. יהלום לבן, ברמת שקיפות גבוהה, יהיה יקר יותר. סולם הצבעים של היהלומים מתחיל באות D ונגמר באות Z. היהלום הכי לבן, והכי יקר בקטגוריה הזו יהיה יהלום בצבע D. הבדלים בין הצבעים הגבוהים (D-F) כמעט ולא ניתנים להבחנה בעין רגילה, אולם הבדל המחירים בין הצבעים הוא משמעותי.

CLARITY - נקיון היהלום: הכוונה היא לכמה פגמים פנימים יש ביהלום עצמו. מדובר על פגמים מיקרוסקופים שדרוש הגדלה של זכוכית מגדלת או/ו מיקרוסקופ כדי לראותם. יהלום נקי מפגמים פנימיים הינו יהלום בדרגת נקיון IF והוא יקר מאד. יהלומים עד דרגת נקיון SI הינם יהלומים שפגמיהם הפנימים לרוב לא נראים בעין רגילה.

 

לאחר שלמדתם על הקריטריונים שמרכיבים את מחיר היהלום, ביחרו איזה קריטריון הכי חשוב לכם והתמקדו בו. ישנם אנשים שחשוב להם הגודל, והם יעדיפו להתפשר על יהלום גדול על פני כל שאר הקריטריונים, וההפך.

4. כדי למצוא את המחיר האידיאלי ליהלום שלכם, תעשו מחקר קטן על מחירי היהלומים בשוק. אפשר אפילו להשוות למחירי יהלומים באתרים בינלאומיים. שימו לב - אין שני יהלומים זהים בעולם. כאשר אתם משווים בין יהלומים, כל שינוי הכי קטן בנתוני היהלום ישפיע על מחירו.

5. דרשו תעודה גמולוגית של מעבדה בינלאומית מוכרת. התעודה הגמולוגית היא למעשה הת"ז של היהלום. בראש ובראשונה היא מאשרת לכם שהיהלום ניבדק במכון מורשה ועצמאי אשר קבע מה הנתונים של היהלום. התעודה הגמולוגית גם מונעת בילבולים מיותרים וחוסר וודאות לגבי היהלום אותו תרצו לרכוש כיוון שהיא מתעדת את כל נתוני היהלום. שימרו טוב על התעודה אותה רכשתם, כי היא תוכל לשמש אתכם בעתיד, במידה ותרצו לשרדג או למכור את היהלום התעודה תהיה לך מקור אמין.

6. רצוי לרכוש את היהלום שלכם ממקור אמין, במיוחד מיהלומן שהינו חבר בורסת היהלומים הישראלית.

 

היצמדו לטיפים האלו גם כאשר אתם ניגשים לקנות טבעת יהלום או כל תכשיט אחר שבו משובץ יהלום מרכזי

 

 

 

 

 

 

www.DiamondSphinx.co.il טבעות אירוסין וטבעות יהלומים ישירות מבורסת היהלומים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב