דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לצבור מידע VS לחיות את החוכמה 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 3294 פעמים ]

‏יום חמישי 17 בנובמבר 2011
התפתחות אישית
לצבור מידע
VS לחיות את החוכמה
מה ההבדל בין לצבור מידע לבין לחיות את החוכמה? לעתים זה יכול להיות הבדל של שמיים וארץ, הבדל בין סבל לאושר ובין תסכול לתוצאות. הסיפור הבא על הבודהא והמדען ימחיש זאת בצורה הטובה ביותר: כאשר בחן את עצמו, הבין בודהא שהמציאות החומרית משתנה בהתמדה בכל רגע. בתודעה ממוקדת מאוד, הוא חדר לעומק הטבע האמיתי שלו עצמו ומצא שהמבנה החומרי כולו מורכב מחלקיקים תת-אטומיים קטנים שנוצרים ונעלמים בהתמדה. כל אחד מהם נוצר וחולף טריליוני פעמים. אם נסתכל עכשיו על הגוף שלנו, אשר נראה כל כך מוצק ויציב, נגיד: "לא ייאמן". אבל המדע המודרני אישר זאת. לפני מספר רב של שנים זכה מדען אמריקני בפרס נובל בפיסיקה. הוא חקר וערך ניסויים כדי ללמוד את טבעם של החלקיקים שמהם מורכב היקום החומרי. הוא החליט לפתח מכשיר שיוכל לספור כמה פעמים נוצר ונעלם חלקיק כזה בשנייה אחת. הוא גילה שחלקיק תת אטומי כזה נוצר וחולף בשנייה אחת, 10 בחזקת 22 פעמים. האמת שהמדען גילה היא כמו זו שגילה הבודהא, אך אל לנו לשכוח את ההבדל העצום שיש ביניהם. כמה מהתלמידים האמריקאים שביקרו את המדען דיווחו כי למרות העובדה שגילה מציאות זו, הוא נותר אדם "רגיל" הנושא עימו את אותה מידה של סבל המצויה בכל בני האדם "הרגילים". לא. המדען לא זכה להארה ולא השתחרר מהסבל, בגלל שהוא לא חווה את האמת ישירות. כל מה שהוא למד נותר כחוכמה אינטלקטואלית. הוא מאמין באמת זו משום שיש לו אמון במכשיר שהמציא, אבל הוא לא חווה את האמת בעצמו. לא ייתכן שאנחנו נהיה מדענים רק של העולם החיצוני. כמו הבודהא, עלינו להיות גם מדענים של העולם הפנימי, כדי לחוות את האמת במישרין. תפיסה ישירה של האמת בעת חוויה פיזית אישית, משנה מאליה את דפוסי ההרגלים של הנפש, כך שאנחנו מתחילים לחיות לפי האמת, כלומר לחיות את החוכמה. במצב זה, כל פעולה מכוונת לעבר טובת הזולת כמו גם לטובתנו. במצב זה, הדברים שאנחנו כל כך רוצים, כמו: אושר, הצלחה, תוצאות, שלווה פנימית, כל אלה נובעים בטבעיות כתוצאה מאיכות המודעות שלנו המשפיעה על איכות העשייה שלנו. בימים אלה שבהם אנחנו מוצפים בכמויות אדירות של מידע שמגיח מכל פינה, עלינו לזכור את ההבדל הזה שבין לצבור מידע לבין לחיות את החוכמה. כמובן שאני לא בא ואומר כאן שכל מי שצובר מידע אינו חי את החוכמה, או שכל מי שצובר מידע הוא מתוסכל ולא משיג תוצאות. אפשר להמשיך לצבור מידע להנאתנו ולהרחבת אופקינו. פשוט חשוב לזכור שהדברים החשובים באמת, הדברים שאנחנו באמת רוצים, באים כתוצאה מכך שאנחנו חווים את האמת בעצמנו, כלומר חיים את החוכמה ומיישמים את הדברים שעליהם אנחנו קוראים בספרים. אם חסרה חוויה פנימית, עלול אף המדע להיות מנוצל למטרות הרסניות. אך אם נהפוך למדענים של המציאות הפנימית, נעשה במדע (כמו גם בכל ידע שנצבור) שימוש נכון להשגת אושר לכל.

הרגישו חופשי לשתף אותי כאן למטה בתגובות שלכם ובדוגמאות מהחיים שלכם שממחישות את מה שכתבתי...

לחיי האושר שלכם!
יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!


לחיי ההצלחה שלכם!יואב זילכה אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב