דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מודעות לחוק הבסיסי הזה תעניק לך שלווה פנימית! 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 3660 פעמים ]

‏יום ראשון 16 אוקטובר 2011

התפתחות אישית

מודעות לחוק הבסיסי הזה תעניק לך שלווה פנימית!

הסיפור הבא ימחיש לך בצורה ברורה על איזה חוק בדיוק אני מדבר ולמה כל כך חשוב שנהיה מודעים אליו:
זקן הודי עשיר הלך לעולמו והשאיר אחריו שני בנים. השניים המשיכו להתגורר יחד כמשפחה מאוחדת לפי המסורת ההודית. לאחר זמן מה, הם רבו והחליטו להיפרד ולחלק ביניהם את כל הרכוש שווה בשווה. לאחר שהושלמה החלוקה, הם גילו חבילה קטנה שאביהם המנוח החביא בסתר.
הם פתחו את החבילה ומצאו בתוכה שתי טבעות: האחת מעוטרת ביהלום יקר והשנייה טבעת כסף פשוטה בשווי כמה רופיות בלבד.
כשראה האח הבכור את היהלום, התעוררה בו תאוות בצע והוא החל בביצוע מניפולציה על אחיו הצעיר: "נראה לי שטבעת זו לא נרכשה בכסף שהרוויח אבינו, אלא עברה בירושה מאבות אבותיו. כיוון שהיא נשמרה במשך דורות במשפחה, ראוי שהיא תמשיך להישמר ולכן אני הבכור, צריך לשמור אותה. קח אתה את טבעת הכסף".
האח הצעיר חייך ואמר: "טוב. הייה מאושר אתה בטבעת היהלום, אני אהיה מאושר בטבעת הכסף". שניהם ענדו את הטבעות ונפרדו לדרכם.
האח הצעיר חשב לעצמו: "קל להבין מדוע שמר אבא על טבעת היהלום שערכה רב מאוד. אבל מדוע שמר על טבעת הכסף הפשוטה הזו?" הוא בחן את הטבעת בדקדקנות ומצא כמה מילים שנחרטו עליה: "גם זה ישתנה". אה! חשב הצעיר. זוהי המנטרה של אבי: "גם זה ישתנה!" והוא החזיר את הטבעת לאצבעו.
עליות וירידות פקדו את חייהם של שני האחים. כשבא האביב, חש האח הבכור התרוממות רוח רבה ואיבד את איזונו הנפשי. כשבאו הסתיו והחורף, הוא שקע בדיכאון עמוק, ושוב אבד לו האיזון הנפשי. הוא הפך מתוח מאוד. משלא הצליח להירדם בלילה, החל להשתמש בגלולות שינה, בכדורי הרגעה, בסמים חזקים יותר. בסופו של דבר הוא הגיע לשלב בו נזקק לטיפולי הלם חשמלי. זה היה האח בעל טבעת היהלום.
ואילו האח הצעיר, שזכה בטבעת הכסף, נהנה מן האביב. הוא לא ניסה לברוח ממנו. הוא נהנה ממנו, אך כשהביט בטבעת נזכר: "גם זה ישתנה!". וכשהאביב פינה מקומו לקיץ, הוא חייך ואמר: "ידעתי שזה ישתנה, ואכן זה השתנה. ומה בכך?" כשבאו הסתיו או החורף, הוא הסתכל שוב בטבעתו ונזכר: "גם זה ישתנה!" הוא לא פרץ בבכי, שהרי ידע שגם זה ישתנה. ואכן, גם זה השתנה וחלף.
עם כל העליות והירידות בחייו, הוא ידע ששום דבר אינו נצחי, שהכל בא וחולף. הוא לא איבד את איזונו הנפשי וחי חיים שלווים ומאושרים. זה היה האח בעל טבעת הכסף.
חוק הארעיות של כל הדברים הינו חוק בסיסי ביקום שלנו, אשר מוזכר כמעט בכל כתבי הקודש והטקסטים הרוחניים. בבודהיזם, תופעת הארעיות היא אחת מאבני הבסיס להבנת הסבל האנושי והשחרור ממנו.
נזיר בודהיסטי אמר פעם: "כל מה שלמדתי בעשרים השנים שהייתי נזיר אני יכול לסכם במשפט אחד: כל המופיע, חולף. את זה אני יודע". כוונתו הייתה כמובן: למדתי לא להתנגד למה שיש. למדתי לאפשר לרגע הנוכחי להיות ולקבל את הטבע בר החלוף של כל הדברים והמצבים. באופן זה מצאתי שלווה.
העולם שאנחנו רואים, שהוא השלכה של המוח שלכוד בזמן, הינו עולם שמשתנה ללא הרף. זה עולם של צורות שנוצרות ונעלמות, עולם של לידה ומוות. שום דבר לא קבוע, ההצלחה שלנו היום תהפוך מחר לכישלון. היום אנחנו במינוס, מחר אנחנו יכולים להיות בפלוס ולהיפך.
כל דבר מסביבנו ובתוכנו משתנה כל הזמן. ככל שנהיה יותר מודעים לכך ברמת החוויה הישירה (להבדיל מהרמה האינטלקטואלית), נגלה פחות הזדהות עם מצבי חיינו השונים, נוותר על כל מיני היאחזויות שיש לנו בדברים חיצוניים ונתקרב יותר אל הטבע האמיתי שלנו.
לא להתנגד לחיים, פירושו להיות ברמת מודעות ונוכחות גבוהה שמאפשרת שלווה וקלילות. מצב זה אינו מותנה בדברים שיתחרשו בצורה מסוימת, טובה או רעה. אבל התועלת שיש לכך בחיים שלנו לא מסתיימת כאן...
באופן די שובב, כאשר התלות הפנימית שלנו בצורה תיעלם, התנאים החיצוניים של חיינו ישתפרו מאוד. היכולת שלנו לבוא מתוך אחריות מלאה ולנקוט פעולות חיוביות לשיפור "מצבי החיים" שלנו, היא הרבה יותר גבוהה, כאשר אנחנו מודעים לטבע המשתנה של החיים ומקבלים אותו.
ככל שנהיה יותר מודעים לחוק הבסיסי של השינוי ונכבד כל רגע כפי שהוא, עם מה שיש בו, ניצור פחות התנגדויות פנימיות ולפיכך פחות סבל. מה שיסייע בטיהור התודעה שלנו ויוביל לשיפור משמעותי באיכות חיינו.
אז הנה משהו ששווה לזכור בכל רגע, גם כשאנחנו למעלה וגם כשאנחנו למטה: "גם זה ישתנה..."

אשמח לקבל את התגובות שלכם כאן בתחתית העמוד.

באהבה והערכה, יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה   וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

יואב זילכה הוא מנטור בינלאומי לצמיחה אישית ועסקית. מייסד ומנכ"ל Mentor Me. יואב מאפשר לבעלי עסקים לממש את עצמם, ליהנות מצמיחה עסקית ורוחנית ולחיות חיים עשירים בכל המובנים! אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב