דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק א 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 996   [ נצפה 2310 פעמים ]

  ‏יום חמישי 28 יולי 2011
התפתחות אישית
מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק א

אחד המכשולים הנפוצים ביותר שיש לאנשים שנמצאים במסלול של התפתחות אישית הוא מכשול שאני קורא לו "קיפאון האינפורמציה". ודאי שמעתם אותי ועוד מורים רבים וטובים, מדגישים את החשיבות של השקעה בהתפתחות אישית כחלק בלתי נפרד מדרך החיים של המצליחן. זה נכון מאוד, אחד הדברים המשותפים לכל בן אדם מצליח שזוכה להישגים ולתוצאות מדהימות בכל תחומי החיים, זה שבנקודת זמן כלשהי בחייו, הוא זיהה את הערך האדיר שיש לנושא הזה של התפתחות אישית ומאז התחיל לתדלק את עצמו בידע הטרנספורמטיבי הזה ללא הפסקה. אבל, יש משהו שרבים מאיתנו מפספסים כאן והפספוס הזה יכול להשאיר אותנו תקועים ב"קיפאון האינפורמציה" ללא התוצאות הרצויות בחיינו. הרשו לי לפרט...        
מה שאנחנו במקרים רבים מפספסים זה את היכולת של אותם מצליחנים להטמיע וליישם את מה שהם לומדים בחיים שלהם ואת המהירות שבה הם עושים זאת. למצליחנים יש יכולת לתרגם במהירות אינפורמציה לעשייה ובכך ליצור טרנספורמציה בחיים שלהם. המונח טרנספורמציה מתייחס באופן כללי לשינוי צורה או התמרה. בעולם ההתפתחות האישית ניתן להתייחס לטרנספורמציה כשינוי אמיתי ועמוק או אולי נאמר פריצת דרך שבאה לידי ביטוי לא רק בצמיחה של האדם ובהגברת רמת המודעות שלו, אלא גם בתוצאות יוצאות דופן.
היכולת הזו לתרגם אינפורמציה במהירות לצעדים מעשיים ולהוציא אותם לפועל, לא רק שמביאה למצליחנים תוצאות, אלא היא מביאה להם דבר נוסף- דעת. אותם אנשים שנמצאים ב"קיפאון האינפורמציה" ממשיכים ללמוד וללמוד, אבל לא מצליחים משום מה להביא את עצמם לשלב הפעולה. לכאורה, הם חושבים שהם יודעים המון, אבל זה לא מדויק. מה שהם יודעים נשאר ברמה שטחית מאוד וייתכן שזה עלול להישכח מהר מאוד.

לעומת זאת, כאשר המצליחנים מיישמים באופן מיידי את מה שהם לומדים, כאשר הם מתאמנים, מתרגלים, מתנסים בחומרים, בטכניקות ובאסטרטגיות שונות, זה הופך לידע שאף אחד לא יכול לקחת מהם. התוצאה של יישום האינפורמציה בחיים שלהם היא מה שנקרא דעת. עכשיו זה שלהם, כי זה חלק מהחיים שלהם ולא חלק מעוד ספר שהם קראו. אז לא רק שהם משיגים תוצאות הרבה יותר טובות מהאנשים שנתקעו ב"קיפאון האינפורמציה", אלא הם במובן מסוים "רכשו בעלות על הידע" שהם נחשפו אליו והפכו אותו לדעת שלהם. זוהי צמיחה אמיתית, זוהי טרנספורמציה! זה בא לידי ביטוי לא רק בצמיחה והתפתחות אלא גם בתוצאות בשטח.
ויש עוד אלמנט חשוב שהמצליחנים מרוויחים מיכולת התרגום הזו שלהם: זה נקרא ניסיון! נניח שעכשיו נחשפתם לידע חדש ומדהים בעולם ההתפתחות האישית, לקחתם ממנו עקרונות או צעדים שאתם מעוניינים ליישם בחיים שלכם או בעסק שלכם ויישמתם אותם...נניח שזה לא עבד לכם ולא השגתם את התוצאות שציפיתם. האם הרווחתם או הפסדתם? בוודאות הרווחתם! הרווחתם את הניסיון שאלה שתקועים בקיפאון האינפורמציה לא הרוויחו כי הם לא פעלו בכלל. לאחר מכן, תבדקו איפה עליכם לתקן את עצמכם כדי לחשוב ולפעול בצורה נכונה יותר ולהשיג את התוצאות הרצויות לכם.
מה גורם לנו להיתקע ב"קיפאון האינפורמציה"?

בדרך כלל האנשים שנתקעים ב"קיפאון האינפורמציה" הם אנשים שסובלים ממחלת הדחיינות גם במישורים נוספים של החיים. עצם העובדה שהם נתקעים בלמידה ועוד למידה ועוד למידה ולא פועלים, זה רק צורת ביטוי נוספת של דחיינות. אותו מכשול שאני קורא לו "קיפאון האינפורמציה" הוא בעצם סוג של אזור נוחות שבו אנחנו קצת "מתמכרים" ללמידה ונשארים שם כל הזמן, כי כיף שם ולא צריך להתאמץ יותר מדי, לא צריך לעשות דברים משונים שמעולם לא עשינו והכי חשוב- כל עוד נשאר ב"קיפאון האינפורמציה" אין לנו סיכוי להיכשל. למה? כי אנחנו לא פועלים, אז למה שניכשל. אנחנו רק מגדילים את הידע שלנו ולכאורה צומחים מבלי להיכשל.
למעשה, זהו המקור העיקרי לבעיית הדחיינות- הפחד מפני כישלון, שבמקרה זה אנחנו בכלל לא מודעים אליו. המקור לדחיינות נמצא בתת המודע שלנו, אשר "מגן" עלינו מפני כישלון ואכזבה באמצעות כך שהוא גורם לנו לדחות את הפעולות "הקשות" וה"חדשות" ולעשות רק את מה שנוח, את מה שבשוטף, את מה שמוכר וידוע. כי הרי אם נפעל ונעשה את מה שאנחנו בדרך כלל יודעים שעלינו לעשות כדי להשיג תוצאות, אנחנו עלולים להיכשל חס וחלילה. מה שתת המודע שלנו ממש לא רוצה שיקרה, כי הוא לא רוצה שנתאכזב. לכאורה, הוא מגן עלינו אבל בפועל הוא מעכב אותנו.
יש מושג מאוד יפה באנגלית שנקרא: To Discipline Your Disappointments , זוהי תכונה מדהימה שיש למצליחנים. יש להם מאין משמעת כזאת שמאפשרת להם להתמודד עם האכזבות שבדרך לתוצאות, לקום מהר ולהמשיך לפעול, להתמיד ולהיות נחושים. בניגוד למה שרובנו חושבים, האנשים המצליחים נכשלים יותר מהאנשים הלא מצליחים, הם גם מתאכזבים יותר, הם רוכשים הרבה יותר ניסיון וכתוצאה מכל זה: הם "מפותחים" יותר וזה כמובן מתבטא גם בתוצאות שלהם בסופו של דבר.
אז איך לעבור מאינפורמציה לטרנספורמציה?
ראשית, עלינו להיות מודעים לעובדה שכל עוד אנחנו ממשיכים להיות תקועים בקיפאון האינפורמציה, אנחנו משקרים לעצמנו. אנחנו חושבים שאנחנו מתפתחים, צומחים ומחכימים אבל זה לא מדויק. חוכמה, דעת ותבונה הן סגולות שהאדם המצליח מפתח לעצמו, תוך כדי עשייה מתמדת ויישום מהיר של הידע שאליו הוא נחשף ולא על ידי קריאת ספרים בלבד.
שנית, חשוב שנזכור את התכלית המרכזית של הלמידה שלנו כאנשים מצליחים. התכלית מתחלקת לשניים:

1. אנחנו לומדים בשביל להשיג תוצאות יוצאות דופן. 2. אנחנו לומדים בשביל ללמוד איך להשיג תוצאות יוצאות דופן.
שני אלה חייבים להיות ככלים שלובים. בכל פעם שאנחנו נחשפים לידע חדש מהסוג של התפתחות אישית, עסקית או רוחנית, הפוקוס שלנו צריך להיות סביב המחשבה הבאה: "לא סתם נתקלתי בחומר הזה, יש כאן מסר אישי עבורי שיכול לקדם אותי להשיג את המטרות שלי. מה שנותר לי זה למצוא את המסר הזה ולבחור מהו הדבר החשוב ביותר שאני לוקח מכאן ואיך אני הולך ליישם את זה בחיים שלי באופן מיידי?"...לאחר מכן, עלינו ליישם כי בלי יישום אין תוצאות.
ודבר נוסף, אנחנו צריכים לשנות את האופן שבו אנחנו לומדים. רוצים לדעת למה אני מתכוון? ואיך לעשות את זה? לחצו על: מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק ב
אשמח לקבל את התגובות שלכם על החלק הזה. הגיבו בבקשה בתחתית העמוד.
לחיי הטרנספורמציה בחיים שלכם! יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה   וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

יואב זילכה הוא מנטור בינלאומי לצמיחה אישית ועסקית. מייסד ומנכ"ל Mentor Me. יואב מאפשר לבעלי עסקים לממש את עצמם, ליהנות מצמיחה עסקית ורוחנית ולחיות חיים עשירים בכל המובנים! אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב