דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפתח השלישי אל החופש- לרוקן את הארון 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 999   [ נצפה 3294 פעמים ]

‏יום ראשון 10 אפריל 2011

התפתחות אישית

המפתח השלישי אל החופש- לרוקן את הארון...

האם גם אתם עסוקים בניקיונות לקראת פסח? מצאתם שארון הבגדים שלכם מבולגן כולו?...עד כדי כך מבולגן שאתם אפילו לא יודעים מאיפה להתחיל. מה אתם עושים במקרה כזה? אינני יודע, אך אשמח לספר לכם מה אני עושה, לפחות בשלב הראשון. ראשית, אני מרוקן את כל הארון החוצה. אם אתם חושבים שמדובר במאמר שייתן לכם טיפים לסידור הארון, אתם טועים. הארון הוא רק מטאפורה ולא סתם מטאפורה, אלא אחת שממחישה את המפתח השלישי שלכם אל החופש. למה אני מרוקן את כל הארון החוצה? מהי המשמעות האמיתית של זה בחיים שלנו? ולמה מי שמרוקן את הארון לעתים קרובות, חי טוב יותר? כל זאת במאמר הזה שהוא השלישי והאחרון בסדרה "3 המפתחות שלך אל החופש".

"בוא ותראה מה הוצאת החוצה..." כך אמרה המנטורית שלי, ואז החלה למנות דבר דבר, בעיה בעיה, סוגיה סוגיה, מכל המטענים שסחבתי על הגב. לאחר מכן, היא שאלה איך אני מרגיש ואני עניתי: "אני מרגיש ריק, תחושה נפלאה, קלילות, בא לי לשבת על ערסל בחוף הים".

מדוע אנחנו זקוקים לסדר וניקיון בבית? מפני שזה יוצר תחושת בהירות, זה יוצר חלל ריק שמאפשר לנו לנשום. בנוסף לכך, סדר וניקיון ברמה הפיזית מסייעים לנו ליצור גם בהירות של מחשבה ומיקוד. איזה כיף זה להסתכל על בית נקי ומסודר? איזה כיף זה להסתכל על ארון ריק או על שולחן עבודה נקי? הסדר בחוץ עושה גם סדר בפנים, נקי בחוץ ונקי בפנים.

השכל שלנו הוא הבית שלנו, אנחנו נמצאים שם כל היום. רובנו מנקים את השכל לעתים רחוקות מאוד. זה אומר שמרבית הזמן אנחנו מסתובבים עם שכל מלא בלכלוך, מלא בבעיות, מלא במטלות שעלינו לעשות, מלא בתפקידים ומשימות, מלא בהסכמים והבטחות. הוא כל כך מלא ודחוס שאין שם אוויר וזה יוצר לחץ עצום שלא מאפשר לנו לחשוב בבהירות ולהתמקד, מה גם שבזבוז האנרגיות שלנו במקרה הזה הוא עצום.

לנקות את השכל משמעו לרוקן את הארון. אם אנחנו רוצים לסדר ארון מבולגן, במרבית המקרים הדרך היעילה ביותר היא לרוקן את כל תכולתו, לברור אותה, למיין, לזרוק חלק מהדברים שכבר אינם רצויים לנו ואז להחזיר לארון דבר דבר. מאיפה הכל התחיל? מיצירת בהירות. למה? כי בהירות מובילה אותנו אל הכוח לפעול. התבוננות בארון מבולגן יוצרת תסכול, עומס, לחץ. התבוננות בארון ריק ונקי יוצרת בהירות, ניקיון, קלילות, ריקות, צלילות.

מהמקום בו ישבתי לא יכולתי להבחין בשעון אך הרגשתי שאנחנו מתקרבים לסיום. ואז היא אמרה: "יש לי בקשה אליך: בשבועיים הקרובים, תמשיך לעשות את מה שאתה עושה אבל תעשה את זה כאילו אתה ארון ריק, עם הריקות הזו..."

הארון המבולגן הוא כמו תרמיל או מטען גדול שאנחנו סוחבים על הגב. דמיינו לרגע שאתם יורדים להוריד את הזבל עם תרמיל ענק על הגב, כזה שנמצא על גבם של צעירים שנוסעים לטיול של שנה בהודו ונפאל. יופי...עכשיו דמיינו שאתם מגיעים לפגישת עבודה או לפגישה עם לקוח חדש עם אותו תרמיל ענק על הגב. האם זה נשמע לכם אפקטיבי, ללכת לביצוע משימה אחת פשוטה עם תרמיל כזה גדול על הגב? ברור שלא!

וזה מה שאנחנו כל הזמן עושים, רובנו מסתובבים כל היום עם התרמיל הענק הזה שמלא בכל הדברים שמטרידים אותנו או סתם יושבים עלינו. אין בכך שום תועלת, איננו צריכים את הדברים שנמצאים בתרמיל הזה, כשאנחנו בסך הכל מורידים את הזבל. וברור שאנחנו לא צריכים את כל מה שנמצא בתרמיל הזה כשאנחנו בפגישה עם אדם אחר. לא רק שאנחנו לא צריכים את התרמיל, אלא שהוא גם מפריע לנו, הוא מכביד, הוא מטריד, הוא מעיק, הוא מתיש ומעמיס עלינו.

מה הפתרון? לרוקן את הארון, להניח את התרמיל בצידי הדרך ולהמשיך לפעול מתוך תחושת הריקות והקלילות הזו. איך עושים זאת? פשוט מאוד, מנקים לעתים קרובות יותר. מדי פעם, כשאתם מרגישים שאתם שוב מלאים בלכלוך, תעצרו לרגע, תיקחו דף נייר ותציירו קובייה גדולה בחלק העליון של הדף. בחלק התחתון של הדף תרשמו את כל הדברים שמעסיקים אתכם ויושבים עליכם: מטלות, משימות, פרויקטים למיניהם, תפקידים, מחויבויות, מחשבות מעיקות, סוגיות עיקריות וכו'. את הקובייה תשאירו ריקה ותסכלו על הדף עכשיו.

מה אתם רואים? האם כדי להתמודד עם הדברים שרשמתם בחלק התחתון של הדף, אתם חייבים שהם יהיו בתוך הקובייה? כיצד לדעתכם תהיו יותר אפקטיביים ויהיה לכם קל יותר להתמודד על כל אחד מהדברים שרשמתם? כאשר הקובייה (השכל) שלכם ריקה ונקייה או כאשר היא מלאה בלכלוך?

תרגיל דומה ניתן לעשות באמצעות שיחה ולהגיע לאותה מטרה- ריקון הארון. שבו ליד בן או בת הזוג שלכם והוציאו החוצה מהארון שלכם את כל מה שמטריד ומעסיק אתכם, עד שתרגישו ריקים. חשוב מאוד לחוש את הריקות ברמה הפיזית כתחושה. אתם תרגישו קלים יותר, בן או בת הזוג שלכם ירשמו עבורכם את כל מה שהוצאתם ואחר כך יקריאו לכם את כל מה שנמצא בחוץ. לאחר מכן, החליפו צדדים ואפשרו גם לבן או בת הזוג להוציא את כל תכולת ארונם החוצה. ועכשיו, כשהארונות של שניכם ריקים, תודיעו זה לזה שאתם מתכוונים להמשיך בתקופה הקרובה לעשות את מה שאתם עושים, אבל לעשות זאת כשהארון ריק.

זהו המפתח השלישי שלכם אל החופש- לרוקן את הארון...אל תחכו לפסח בשביל לרוקן את הארון פעם בשנה. רוקנו את הארון לעתים קרובות ולמדו לפעול מתוך הארון הריק, זה ישפר את איכות החיים שלכם בצורה בלתי רגילה.


אני מאחל לכם ולמשפחותיכם חג שמח ואביבי!
יואב

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

יואב זילכה הוא מנטור בינלאומי לצמיחה אישית ועסקית. מייסד ומנכ"ל Mentor Me. יואב מאפשר לבעלי עסקים לממש את עצמם, ליהנות מצמיחה עסקית ורוחנית ולחיות חיים עשירים בכל המובנים! אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב