דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפתח השני אל החופש- תפסיקו להניח ותתחילו לנוח 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 1030   [ נצפה 2251 פעמים ]

‏יום ראשון 10 אפריל 2011
התפתחות אישית
המפתח השני אל החופש- תפסיקו להניח ותתחילו לנוח

הנה משהו שאנחנו ממש אבל ממש טובים בו, להניח הנחות. כל היום אנחנו מסתובבים ומניחים הנחות. מניחים כל מיני הנחות, מייצרים כל מיני משמעויות ובונים פרשנויות לכל מה שקורה מסביבנו. ואיך קוראים לכל זה בשלוש מילים? לעוות את המציאות. ומה קורה כאשר אנחנו מעוותים את המציאות? אנחנו מאבדים קשר עם המציאות או במילים אחרות, אנחנו מתנגדים למציאות. ומהי התוצאה? אנחנו חיים בעולם של אשליות שיוצר את עצמו כגלגל שחוזר חלילה והגלגל הזה מייצר לנו סבל. חברים יקרים, הגיע הזמן לגלות את המפתח השני שלכם אל החופש- להפסיק להניח ולהתחיל לנוח.
המפתח השני- תפסיקו להניח ותתחילו לנוח
ההרגל הזה שיש לנו להניח הנחות טבוע בנו כי יש לנו צורך להצדיק, להסביר ולהבין כל דבר שקורה מסביבנו כדי שנוכל להרגיש מוגנים. הדבר שאנחנו פוחדים ממנו אולי יותר מכל דבר אחר, הוא חוסר וודאות ולכן המוח שלנו פועל כמו כוס מים שממלאת את עצמה מחדש כל הזמן, העיקר שלא יהיה ריק בפנים. אז אנחנו מניחים הנחות לגבי כל דבר והגרוע מכל הוא שאנחנו משום מה מאמינים שההנחות האלו הן האמת.
אנחנו מניחים הנחות לגבי מה שאחרים עושים וחושבים מבלי לבדוק את עצמנו ואז אנחנו מאשימים אותם ויוצרים בעיות. אנחנו עושים הכל כדי להסביר לעצמנו את המקרים, האירועים והנסיבות שמתרחשים בחיינו, כולל את מה שאלה שמסביבנו חושבים, מרגישים ועושים, שמא חס וחלילה לא נצטרך לשאול שאלות. אנחנו אפילו מניחים הנחות לגבי הסיבות שבגללן האנשים שמסביבנו מתנהגים כמו שהם מתנהגים, כלומר למה הם חושבים כך ולמה הם מתנהגים כך.
בהנחת הנחות אנחנו מצטיינים, בשאילת שאלות אנחנו חלשים מאוד. מדוע זה כך? למה יש בנו את הצורך הזה להצדיק כל דבר ולמצוא לו מיד הסבר? לטעמי, זה נובע משני פחדים עיקריים: הפחד הראשון הוא הפחד מחוסר הוודאות. מאחר ואנחנו רוצים להרגיש הגנה וביטחון, והיות ויש כל כך הרבה דברים שההיגיון לא יכול להסביר, נוצרות בשיחה הפנימית שלנו המון שאלות הדורשות תשובות. מה שבפועל קורה זה שאנחנו מעדיפים לקבל מיד את התשובה גם אם היא לא בהכרח נכונה. עצם קיומה של התשובה מאפשר לנו לחוש את הביטחון שאנחנו מחפשים. התשובה הזו היא למעשה ההנחה שאנחנו מניחים לעצמנו באותו רגע.
הפחד השני הוא הפחד לשאול שאלות או יותר נכון לומר- הפחד מביקורת. כלומר, זה לא שאנחנו פוחדים לשאול שאלה מסוימת, כמו שאנחנו פוחדים ממה שאנשים יחשבו עלינו לאור זה ששאלנו את השאלה הזו. ומה הפתרון שלנו במקרה זה? שוב, להניח הנחות.
ומהי הצרה הגדולה ביותר? עולם שלם של כאוס נוצר ברגע שאנחנו מניחים עוד ועוד הנחות לגבי כל מה שקורה לנו בחיים. כל אחד מאיתנו יוצר עולם כוזב משל עצמו וחושב שהעולם שהוא רואה זה העולם וזו המציאות. אבל המציאות האמיתית רחוקה אלף שנות אור ממה שהוא חושב והוא אפילו אינו מודע לכך. איך כל העולם הכוזב הזה נוצר? ההנחות שאנחנו מניחים משפיעות על מה שאנחנו מרגישים ובעקבות כך על ההתנהגות שלנו. ההתנהגות שלנו מובילה לתוצאות שלנו. ובכלל, כל החוויה שלנו את החיים מושפעת על ידי ההנחות שאנחנו מניחים.
האבסורד הוא שבזמן שאנחנו מניחים הנחות בגלל הצורך שלנו בהבנה, מה שאנחנו יוצרים למעשה זה חוסר הבנה שמובילה לבעיות במערכות היחסים שלנו עם אחרים. ולא רק עם אחרים, אלא גם עם עצמנו. ההרגל הזה של הנחת הנחות תקף גם לגבי עצמנו, אנחנו כל הזמן מניחים הנחות לגבי עצמנו, לגבי האופי שלנו, לגבי התכונות שלנו, לגבי הכישורים שלנו, לגבי הפוטנציאל שלנו. רובנו לא עוצרים אף פעם כדי לשאול את עצמנו שאלות. זה אומר שאנחנו יוצרים גם קונפליקטים בינינו לבין עצמנו ולא רק בינינו לבין אחרים. וכל זה התחיל מחוסר בהירות בתקשורת וכתוצאה מהנחת הנחות כדי לכסות על אותו חוסר הבהירות.
וזה בדיוק מה שאנחנו עושים, "מכסים", זו המילה! אנחנו זורקים על חוסר הבהירות שמיכה (או במילים אחרות הנחה) בתקווה שזה יפתור את הבעיה ונבין את כל התמונה. את כל זה אנחנו עושים במקום פשוט ליצור בהירות.
אז מה הפתרון? איך יוצרים בהירות? במקרה הזה, ניתן ליצור בהירות באמצעות שתי דרכים עיקריות: האחת- על ידי שאילת שאלות. בכל פעם שאתם אינכם מבינים, שאלו שאלות. ואם אין תשובה מיידית, עדיף להישאר עם השאלה באוויר ולחכות למציאות. עדיף תמיד לדעת את האמת מאשר להניח הנחות לגבי האמת.
העניין הוא שזה לא כל כך פשוט. למה? מפני שאנחנו כל כך רגילים להניח הנחות שאנחנו עושים זאת מבלי לשים לב כמעט לגבי כל מה שקורה בחיינו. התקשרתם למישהו והוא לא ענה לכם...מיד אתם מניחים הנחה: הוא מסנן אותי, הוא בפגישה, הוא לא מעוניין בי, אולי משהו קרה לו. בסופו של דבר כשהמציאות מתבהרת, אתם צוחקים. מה קרה בסוף? הוא שכח את הטלפון באוטו.
בזוגיות זה קורה המון, אנחנו מניחים הרבה פעמים שהצד השני ינהג לפי הציפיות וההנחות שלנו. אנחנו מניחים שהם יודעים מה אנחנו חושבים ומרגישים. ואז כשהם פועלים בצורה שונה, אנחנו נפגעים. אנחנו אומרות להם: "היית צריך לדעת". הסיבה שעברתי פתאום לדבר בלשון נקבה היא מפני שנשים ממש טובות בזה (אבל גם גברים...:)).
הדרך השנייה היא באמצעות הטלת ספק, למעשה הפתרון הזה ניתן לשימוש גם לאחר שהנחנו הנחה מסוימת. מיד לאחר שההנחה מגיעה, במקום לקבל אותה, אנחנו נשאל: "האומנם?" או "האם זה בהכרח נכון?". הדברים האלה דורשים תרגול ואימון. הצעד הראשון הוא תמיד ביצירת מודעות, הפכו להיות מודעים לרגעים מסוימים שבהם אתם ממהרים להניח הנחה. עצרו את עצמכם והחליפו את ההנחה בשאלה, פשוט בדקו את המציאות עצמה. ואם כבר הנחתם הנחה מסוימת, זה לא מאוחר...אתם עדיין יכולים להשתמש בדרך השנייה- הטלת ספק.
אמנם השינוי לא יתרחש ביום אחד וגם לא בחודש אחד, אך לתרגול הזה יש תגמול מאוד גדול עבורכם. להפסיק להניח הנחות זה המפתח השני שלכם אל החופש. אז תפסיקו להניח ותתחילו לנוח. במקום למהר למלא את הכוס הריקה בהנחות ומשמעויות מוטעות, תנוחו...אפשרו לה להיות ריקה. לאחר מכן היא תתמלא אמת, תתמלא במציאות האמיתית. עדיף כוס מלאה ב-אמת מאשר כוס ריקה. עדיף כוס ריקה מאשר כוס מלאה בשקרים. ביום שבו תפסיקו להניח הנחות ותהיו מסוגלים לשמר מצב זה, אתם תמנעו מעצמכם סבל רב ותתחילו ליצור חיים בריאים ובהירים.
רוצים לגלות מהו המפתח השלישי? לחצו כאן לחלק האחרון בסדרה

לחיי החופש הנצחי שלכם! יואב זילכה  

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה   וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

   

יואב זילכה הוא מנטור בינלאומי לצמיחה אישית ועסקית. מייסד ומנכ"ל Mentor Me. יואב מאפשר לבעלי עסקים לממש את עצמם, ליהנות מצמיחה עסקית ורוחנית ולחיות חיים עשירים בכל המובנים! אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב