דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם לך יש את היכולת המסתורית הזו! 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 2228 פעמים ]

‏יום שישי 26 אוגוסט 2011

מנטור

גם לך יש את היכולת "המסתורית" הזו!

מתי בפעם האחרונה נאלצת לקבל החלטה משמעותית ולעשות בחירה שידעת שתהיה לה השפעה עצומה על העתיד שלך? דבר מוזר קורה לנו באותן סיטואציות...למרות שאנחנו מכירים את עצמנו ויודעים היטב שבסופו של דבר ההחלטה תגיע מבפנים על בסיס רגשי, ההיגיון שלנו מתעורר משינה וקופץ היישר לפעולה.

הוא מתחיל להעריך את היתרונות והחסרונות של כל בחירה שנעשה, בודק איך כל בחירה תשפיע על המצב הכלכלי שלנו או על כל מיני אלמנטים מדידים נוספים, משווה, שופט, מבקר, בודק, מתייעץ עם לפחות 3 אנשים קרובים ובמקרים רבים הוא אפילו מתייעץ עם אנשים שמידת ההכרות שלנו איתם היא שטחית ביותר.
ומה קורה בסופו של דבר? ההיגיון שלנו לוקח את הבחירה המנצחת מבחינתו ושם אותה על ראש הפודיום. הוא אומר: "זוהי הבחירה שניצחה! זה מה שעליך לעשות עכשיו..."
אבל עמוק בפנים משהו לא בסדר, אנחנו מרגישים שזה לא זה...רק עצם המחשבה על הבחירה שההיגיון הכתיר, מעוררת בנו רצון לברוח אחורה ולחפש את הבחירה החלופית איפה שהשארנו אותה.
האמיצים שבינינו באמת חוזרים אחורה להרים את הבחירה ההיא, זאת שמרגישה בבטן כאילו הבטן היא הבית שלה.

הנסיבות החיצוניות עדיין יכולות לאיים מדי פעם, אבל עמוק בתוך הבטן יושבת לה הבחירה שתמיד הרגשנו שהיא הבחירה הנכונה והיא יושבת שם כמו מלכה על כס המלכות.
וכמו שציינתי קודם, משהו בתוכנו ידע מי היא המלכה שתשב על הכיסא, אפילו אם עדיין לא ידענו מה שמה וכיצד היא בדיוק נראית, אבל ידענו שיש מלכה, יותר נכון "המלכה".

אז מהי אותה יכולת "מסתורית" שאפשרה לנו לדעת את המלכה עוד לפני שההיגיון הצטרף לחגיגה? מהי אותה יכולת שמאפשרת לנו לדעת לפני שאנחנו חושבים?
חבל שנקרא לה בשם...אולי עדיף להשאיר אותה ככה: "יכולת מסתורית". יכולת בסיסית שיש לכל אחד מאיתנו.
אני זוכר את היום ההוא...חלפתי ליד המשרד של מנכ"ל החברה שבה עבדתי בדרך להחתים כרטיס. במוחי ראיתי את עצמי יושב בחדר ההוא בעוד כמה שנים בודדות. אלוהים נתן לי משקפת ואמר לי בוא...אני אתן לך לראות ניצוץ מהעתיד.
אבל זה לא היה בדיוק ניצוץ, זה היה אור מעומעם והבטן היתה אדישה. זה היה היום שבו הפנתי את הראש לאחור ובחרתי במלכה. כולם חשבו שהשתגעתי..."דווקא עכשיו כשהולך לך ממש טוב הם אמרו, כל כך צעיר, כל כך מבטיח, רק עכשיו התחלת".
הסתכלו ואמרו, מוזר האיש הזה...לימים למדתי ש"מוזרות" זה הסימן הראשון של גדולה.
בכל אופן, זה היה הרגע שבו החלטתי להיות עצמאי באופן מלא, ללכת עם התשוקה הגדולה ביותר שלי עד הסוף! לא חלקי, לא במקביל, לא קצת וקצת, לא ליד...אלא עד הסוף!
כשאנחנו נמצאים בצומת דרכים ביער הסבוך של החיים, נפתחת בפנינו אפשרות לעלות על עץ. מהעץ הזה, אפשר לראות את האופק, אפשר לראות חתיכה מהעתיד כמו הר מושלג שמגיח מהמרחקים.

ומאיפה מגיעה הדעת? לא מחתיכת העתיד, אלא מהרגש שמבצבץ בבטן בעקבות הסרטת המחשבה על אותה חתיכה מהעתיד במסך המוח שלנו.
באותו יום ליד משרדו של המנכ"ל, עליתי על העץ והתמונה לא בישרה טוב. אז, הבחירה נעשתה הרבה יותר ברורה: "יש לי מלכה" אמרתי לעצמי, "אני הולך לעשות את מה שאני אוהב באמת".
מה שחשבתי שהיה האמצעי להגשמת החלום היה עכשיו החלום בפני עצמו. פתאום לא היה אמצעי שמופרד מהחלום, היה רק דבר אחד...
גם לך יש את היכולת המסתורית הזו! כל שעליך לעשות זה לטפס על העץ ולהסתכל על האופק...משם כבר תסתדר לבד.   אשמח לקבל תגובות ושיתופים כאן למטה.

לחיי ההצלחה שלך!
יואב זילכה 

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!  

 

יואב זילכה הוא מנטור בינלאומי לצמיחה אישית ועסקית. מייסד ומנכ"ל Mentor Me. יואב מאפשר לבעלי עסקים לממש את עצמם, ליהנות מצמיחה עסקית ורוחנית ולחיות חיים עשירים בכל המובנים! אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב