דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין ניסוי של נאסא לבין היכולת הודאית שלך להשיג את מטרותיך? 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 1977 פעמים ]

‏יום שלישי 09 אוגוסט 2011
הצלחה מה הקשר בין ניסוי של נאס"א לבין היכולת הודאית שלך להשיג את מטרותיך? לפני שאספר לכם על הניסוי המרתק שערכה סוכנות החלל האמריקנית נאס"א לפני שנים רבות, עליי לוודא שאנחנו יוצאים מאותה נקודת מוצא. ולכן, ראשית אסביר לכם מדוע השתמשתי במילים "יכולת ודאית" בכותרת. על מנת להשיג מטרות גבוהות שמעולם לא השגנו או להגשים חלומות שנמצאים מעבר לאזור המוכר לנו, אנחנו חייבים לאמן את המוח שלנו כך שהוא יאמין שהמטרות והחלומות האלה הם אפשריים עבורנו. במילים אחרות, אנחנו חייבים לבצע תכנות מחדש של התפיסות, האמונות וההרגלים שלנו. ברגע שביצענו את אותו תכנות, אנחנו יכולים להבין באמת מדוע הצלחה היא מדע. ברגע שביצענו את התכנות הזה, היכולת שלנו להשיג את המטרות שלנו היא ודאית. היא ודאית בדיוק באותה מידה שבה אם נחזיק תפוח באוויר ונעזוב אותו, הוא ייפול על הרצפה. מטרתה של נאס"א באותו ניסוי הייתה לבדוק את ההשפעה הפיזיולוגית והפסיכולוגית שיש לאובדן ההתמצאות המרחבית (תופעה שמתרחשת אצל אסטרונאוטים כשהם נמצאים בחלל). הסוכנות נתנה לקבוצה של אסטרונאוטים שהשתתפו במחקר משקפיים מיוחדים, שסובבו ב-180 מעלות כל דבר שהיה בשדה הראייה שלהם. למעשה, הם ראו את העולם הפוך! הנחקרים הרכיבו את המשקפיים האלו במשך כל היממה (גם בזמן השינה) והמדענים צפו במה קרה. בהתחלה, המדענים הבחינו בבירור בסימנים של דחק וחרדה קיצוניים שהתבטאו בלחץ הדם של הנחקרים ובסימנים נוספים. לאט לאט הם הסתגלו לאותו דחק אבל הוא לא נעלם לחלוטין. אחרי הכול, כל העולם שלהם היה הפוך. לאחר 26 ימים קרה דבר מדהים לאחד האסטרונאוטים. זה הרגע שבו כדאי לכם להזדקף בכיסא ולהגביר את מידת הערנות שלכם, כי מה שאתה הולכים לגלות עכשיו ימחיש לכם עד כמה היכולת שלכם להשיג כל מה שאתם רוצים היא לא רק אפשרית אלא ודאית.

לאחר 26 ימים עולמו של אותו אסטרונאוט התהפך בחזרה. עדשות המשקפיים לא השתנו והוא עדיין הרכיב את המשקפיים ברציפות, אבל עכשיו הוא היה מסוגל לראות את העולם סביבו בצורה נורמאלית. לאחר מספר ימים, התופעה הזו התרחשה גם אצל כל יתר האסטרונאוטים. אז מה בעצם קרה שם?
אחרי תקופה של כ-30 יום, שבמהלכם הייתה זרימה קבועה של מידע חדשה, מוחותיהם של הנחקרים יצרו קשרים עצביים חדשים בכמות שהספיקה לחווט אותם מחדש, כך שהקליטה החזותית והמרחבית שלהם תפקדה הפוך מהדרך שבה מתפקד המוח באופן רגיל. קראו את המשפטים האחרונים שוב ושוב עד שתבינו את האמת המדהימה שמאחוריהם. בניסויים חוזרים שבוצעו לאחר מכן, התגלה עוד נתון מעניין. החוקרים גילו שאם המשקפיים הוסרו (אפילו לזמן קצר) במהלך התקופה הזו של עד 30 ימים, ההסתגלות העצבית שתוארה קודם לא התרחשה. כלומר, היו דרושים כ-30 ימים רצופים של קליטת מידע תפיסתי (מודע) חדש, כדי שהמוח הלא מודע יקבל את העובדה שעליו להתאים את עצמו למידע החדש הזה ולהתייחס אליו כאל דבר רגיל. ומהי המסקנה לגבינו?
בדיוק אותה המסקנה. כדי שמוחנו הלא מודע יקבל את התוכנית החדשה שלנו (התוכנית של אותה הצלחה שאנחנו רוצים) ועל מנת שייווצרו בו נתיבים עצביים חדשים שמשקפים את דפוסי האמונות החדשות ואת הרגלי החשיבה החדשים שלנו, יש צורך להטמיע בו מידע חדש במשך 30 יום באופן עקבי. לאחר מכן, הצלחה הופכת להיות ברירת המחדל הטבעית שלנו ואנחנו משיגים את המטרות והחלומות שלנו בקלות יותר ובמהירות יותר, בעזרת החוקים הודאיים של היקום. היכולת שלנו להשיג את המטרות שלנו הופכת יותר ויותר ודאית כאשר אנחנו מבינים את חוקי הטבע ופועלים בהרמוניה מלאה איתם. אשמח לקבל את התגובות שלכם כאן למטה.

לחיי ההצלחה שלכם!
יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה   וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

יואב זילכה הוא מנטור בינלאומי לצמיחה אישית ועסקית. מייסד ומנכ"ל Mentor Me. יואב מאפשר לבעלי עסקים לממש את עצמם, ליהנות מצמיחה עסקית ורוחנית ולחיות חיים עשירים בכל המובנים! אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב