דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת של מכונת אטימה לשקיות ניילון 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 739   [ נצפה 1752 פעמים ]

בחירה של מכונת אטימה לשקיות ניילון

בחירה של מכונת אטימה מתאימה לעבודה כלשהיא הינה חיונית. בחירה במכונה לא מתאימה תגרום לעצירה של כל פעילויות האריזה.

המוצר אותו הנך אורז וכמות המוצרים אותם יש לאטום במהלך היום יהיו הגורמים המשפיעים על ההחלטה לרכוש מכונת אטימה.

הסוגים הבסיסיים של מכונות אטימה הינם מכונות אטימה בעלות אימפולס יחיד, כפול וחום קבוע.

יחידות בעלות אימפולס יחיד עושות שימוש בפיסה בודדת של תיל העשוי מניכרום (Ni-Chrome) המורכב בדרך כלל בפתח העליון או התחתון של מכונת האטימה בכדי להגיע לתוצאה הרצויה. יחידות בעלות אימפולס יחיד עושות שימוש בתיל עגול או שטוח בעל רוחב משתנה. תיל עגול משמש בדרך כלל לפעולות חיתוך ואטימה כגון עבודה עם יריעה מתכווצת. תיל שטוח זמין ברוחב הנע בין 1.8" ל-3.8" כאשר רוחב של 1/8" הינו הנפוץ ביותר.

מכונות אטימה בעלות אימפולס כפול מגיעות עם אלמנטים המורכבים בפתח העליון והתחתון של המכונה. מכונות אטימה בעלות אימפולס כפול משמשות בדרך כלל לאטימה של חומרים עבים בדרך כלל עד לעובי של 20 מ"מ ובנוסף לאטימה של שקיות אלומיניום.

מכונות אטימה הפועלות באמצעות חום קבוע, בניגוד למכונות אטימה המבוססות על אימפולס, מוכנות תמיד לפעולה. יחידות אלה עושות שימוש בגוף חימום המבוסס על התנגדות חשמלית המורכב בתוך או על מוטות האטימה. משטח האטימה של מוטות אלה מתוכנן כך שתיווצר תבנית של קווקו מצולב במוצר הנאטם אולם ניתן גם להגיע לקווקו אופקי. הטמפרטורה ביחידות אלה נשלטת באמצעות תרמוסטט וצימוד תרמי מחובר לאחד המוטות בכדי להפעיל ולכבות את גוף החימום ע"פ צורך ולשמור על הטמפרטורה.

כעת, שהנכם מכירים את הסוגים השונים של מכונות האטימה המצויות בשוק נעבור לדון בעיצובים השונים. אלה כוללים הפעלה ידנית, הפעלה רגלית ודגמים אוטומטיים.

יחידות המופעלות ידנית מורכבות על משטח עבודה או ספסל ומופעלות באמצעות זרוע המחוברת בציר המונמכת לחומר הנאטם באמצעות יד אחת כאשר החומר הנאטם מוחזק ביד השנייה.

מכונות אטימה המופעלות באמצעות הרגל פעולות באותה הדרך אלא שהן יחידות עצמאיות המורכבות על בסיס של הדום וצינור אנכי. מכונות אטימה אלה מופעלות באמצעות לחיצה על דוושה רגלית המורכבת בחזית היחידה. בהיותה מופעלת באופן רגלי, הדבר משאיר את שתי הידיים חופשיות בכדי להזיז את המוצר לתוך ומחוץ למכונה בכדי להגביר את קצב הייצור.

מכונות אטימה אוטומטיות המבוססות על אימפולס, בדומה ליחידות המופעלות ביד, מורכבות על שולחן או ספסל עבודה אולם משעה שהטיימר כוון כיאות יחידות אלה יפעלו באופן אוטומטי ללא פעולה נוספת של המפעיל. הטיימרים שולטים על פתיחה וסגירה של הפתחים, משך הזמן בו התיל נטען ומשך זמן הצינון או ההתקרשות לפני שהפתח נפתח בשנית. מערכת זו מייצרת את האטימה העקבית ביותר מכיוון שהיא לא כוללת טעויות המתבצעות ע"י המפעיל. מכונות אטימה רבות מסוג זה מגיעות גם עם מצב שליטה ידני המאפשר מעבר בין מחזורי הזמן השונים אם יש צורך בדבר.

משעה שהגעתם להחלטה על סוג המכונה לה אתם זקוקים - ידנית, רגלית או אוטומטית ולאחר מכן הגעתם להחלטה בנוגע לעוצמת האטימה לה תזדקקו - אימפולס יחיד/כפול או חימום קבוע, עליכם לקבל מספר החלטות נוספות.

בהתחשב במכונת האטימה מבוססת האימפולס אותה הנכם שוקלים לרכוש והחומר אותו הנכם אורזים יתכן ותזדקקו להגיע להחלטה בנוגע לרוחב של מכונת האטימה. בחירות אופייניות כוללות תיל אטימה עגול ודק כאשר תיל אטימה שטוח מגיע ברוחב של 2, 5, ו-10 מ"מ.

מכונות אטימה נבנות בהתאם לגודל התיל בו נדרש לעשות שימוש. משמעות הדבר הינה שהשנאי המורכב במערכת מתוכנן במיוחד לספק כוח לתיל ספציפי. אפשרות ההחלפה היחידה הינה עם תיל עגול ותיל שטוח של 2 מ"מ.

לדוגמא, אם נתקין תיל 10 מ"מ ביחידה המקבלת כוח משנאי עבור תיל של 2 מ"מ שום דבר לא יקרה. לעומת זאת, אם נניח תיל עגול ביחידה המתוכננת לתיל של 10 מ"מ נוכל לראות באיזה מהירות התיל נמס!

 

יש להתאים את רוחב האטימה לעבודה שיש לבצע. סוגים שונים של תיל עגול משמשים לעבודות הכוללות יריעות מתכווצות או כאשר אטימה דקה וצרה מספיקה. אטימה ברוחב של 2 מ"מ נחשבת לסטנדרטית ומשמשת לאטימה של רוב האריזות. אטימה ברוחב של 5 מ"מ משמשת כאשר יש צורך באטימה חזקה יותר עבור חוזק אריזה או שלמות האטימה למשל כאשר מדובר על אריזת מוצרי מזון. אטימה רחבה מאוד של 10 מ"מ הינה נפוצה בעיקר באריזה של מוצרים רפואיים או דנטאליים שם שלמות האריזה מהווה שיקול מדרגה ראשונה.

הבחירה הנותרת, במידה והגעתם להחלטה לעשות שימוש במכונת אטימה ידנית מבוססת אימפולס, הינה אם לבחור או לא לבחור ביחידה בעלת אמצעי חיתוך מובנה שיחתוך חומר עודף עד ל-1/4" מהאטימה המתבצעת בזמן ביצוע האטימה. מכונות אטימה אלה מצוידות בידית הזזה בעלת שני להבים המותקנת בזרוע בכדי להסיר חומרים עודפים בשקית. ברגע שהאטימה מתבצעת, המפעיל מזיז את הידית לאורך המסלול ומבצע חתך.

כאשר מידע זה מצוי בידכם, תוכלו לקבל כעת החלטה מושכלת ולבחור במכונה המתאימה למטרותיכם, מכונה שתפעל היטב ותהיה עמידה לאורך זמן.

 

 

נכתב ע"י אלינור בן חמו מנהלת שיווק ומכירה אורגניקס פתרונות מתקדמים http://www.ar-go.net 1599-597-779 0504332232




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב