דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנג- שואי לילדים: לגדול במרחב הרמוני 

מאת    [ 17/11/2007 ]

מילים במאמר: 2646   [ נצפה 4251 פעמים ]

פנג- שואי לילדים: לגדול במרחב הרמוני
מאת : ורדית דרוקמן, יועצת הבית, מינימו בייבי בוטיק

עיצוב חדרי ילדים ברוח הפנג-שואי
ילדינו הם האוצר הגדול ביותר שלנו ומקור בלתי נדלה לאושר ושמחה.
מה את/ה כהורה רוצה עבור ילדיך? מובן שאת הטוב ביותר! לכל הורה יש את הרשימה שלו, אך כולנו רוצים עבור ילדינו פחות או יותר אותם הדברים - בריאות, אושר, שמחה, בטחון עצמי, יכולת השתלבות בחברה ועוד.
כל הורה היה שמח לקבל מתכון לילדים מאושרים ומוצלחים, אך ברור שמתכון כזה לא קיים. יחד עם זאת, כבר הוכח מחקרית שיצירת בית חם ואוהב לילד הוא תנאי בסיסי להתפתחות טובה.ילדים גדלים ופורחים בבתים בהם ההורים משכילים ליצור אווירה משפחתית חיובית והרמונית, המעניקה לילדיהם תחושת שייכות ובטחון רגשי ופיזי.
הבית הוא המרחב הפיזי המוגן עבורנו כהורים וגם עבור ילדינו. זה מקום שבו ילדינו שוהים זמן רב ואמורים להרגיש בו :נינוחים,שייכים, מוגנים ובטוחים.
תורת הפנג-שואי לעיצוב הבית, מציעה לכם, ההורים, כלים פרקטיים ישומיים לעיצוב הרמוני של המרחב בו מבלים ילדיכם את מרבית זמנם- הבית בכלל וחדרי הילדים בפרט.
כמה פעמים קרה לכם שהגעתם עם ילדיכם לראשונה לבית שטרם ראיתם קודם ומיד חשתם בתחושה לא נעימה ורצון לעזוב? הרבה פעמים יהיה זה הילד שיסמן ויגיד: " אמא אני רוצה הביתה" לכאורה ללא סיבה מוצדקת. בוודאי אתם מכירים מצב הפוך שבו הגעתם לבית של חבר בפעם הראשונה והתחושה היתה כה נעימה, שנשארתם עם הילד שעות מבלי לשים לב והילד הוא זה שאומר "אמא עוד קצת..."
שימו לב שאין בהכרח קשר בין תחושתנו בבית לבין רמת העיצוב. יכול להיות בית פרטי חדש ששופץ על-ידי מעצב פנים ואובזר בריהוט מפואר, ועדיין נוצרת אצלכם תחושה לא נעימה או דירה רגילה ופשוטה שתיצור אצלנו תחושה חמימה ונעימה.

כולנו בעצם יודעים מהו פנג-שואי מבלי להיות מודעים לכך. הפנג-שואי המודרני עוסק בעיצוב הבית, כך שתיווצר בו תחושה הרמונית, זרימה נכונה וטובה של אנרגיה. אותה אנרגיה היא שגורמת לדיירי הבית ולמבקרים בו לחוש בנינוחות ובנעימות.
יש החוששים מכך שיישום תורת הפנג-שואי בבית יצריך השקעה כספית נכבדה ושינויים דרסטיים בבית. ההפך הוא הנכון. מיקום וסידור נכון של חפצים ורהיטים הקיימים בבית הוא הבסיס ליצירת מרחב מחייה הרמוני, וזה כשלעצמו אינו דורש השקעה כספית.
הייחודיות בפנג-שואי ובדרך יישומה בשטח טמון דווקא בפשטות שלה ובהיותה מושתתת על הגיון בריא ותחושות בטן אינטואטיביות שלנו ושל ילדינו.

מהי תורת הפנג - שואי? (Feng Shui)
פנג-שואי היא תורה סינית עתיקה, שהתפתחה בסין לפני כ-7,000 שנה, ועסקה במקור בבחירת מיקום הבית מבחינה סביבתית. המידע נשמר בקנאות ושימש בעיקר את קיסרי סין להבטחת מעמדם.
כיום, תורה זו הגיעה למערב ועברה שינויים והתאמות לאורח החיים המודרני. הפנג שואי המודרני עוסק במיקום מבנים, חפצים ועיצוב פנים הבית, במטרה ליצור מרחב מחיה הרמוני וזרימה נכונה וטובה של אנרגיה. הסינים מכנים את אנרגית החיים או כוח החיים צ'י, ומאמינים כי הצ'י נע בגופנו ובחלל ביתנו דרך ערוצי אנרגיה. מאחר והמונח צ'י הוא מונח אבסטרקטי, שכן מדובר באנרגיה בלתי נראית בעין לאדם, השוו אותה הסינים למשהו מוחשי כמו רוח ומים, כדי לתאר כיצד היא זורמת. הצ'י יכול לזרום באגרסיביות או להיות תקוע בדיוק כמו האויר והמים.
המצב הרצוי הוא המצב בו יש בביתנו שפע של צ'י איכותי, הזורם בנינוחות כמו רוח קלה או זרימת מים, שכן זרימה טובה ונכונה זו היא שגורמת לתחושה נעימה ונינוחה בבית.
הסינים מאמינים שהמזל של כל אדם נחלק ל-3 סוגים: מזל שמיים- המזל שעמו נולד האדם;
מזל אדם- המזל שהאדם מביא על עצמו מעצם בחירותיו ומעשיו; מזל אדמה- המזל שמביאה לאדם הסביבה הפיזית בה הוא חי.
הפנג-שואי מטפל בחלק השלישי (מזל אדמה) כך שתיווצר הרמוניה בין האדם והסביבה בה הוא חי בתוך הבית ומחוצה לו.
הפירוש המילולי של המונח פנג-שואי הוא רוח ומים (פנג=רוח,שואי=מים).
מחלוקה זו ניתן להבין כי אם לאדם ישנה בעיה עמוקה בתחום כלשהו ( למשל אדם החולה במחלה קשה) , טיפול בפנג-שואי עשוי לתמוך בו אך איננו מספיק בהכרח כדי להביא לפתרון הבעיה במלואה שכן ישנם עוד 2 הבטים בהם הפנג-שואי אינו מטפל.

כל מה שנמצא מסביבנו בבית משפיע על איכות חיינו
אחד הרעיונות המרכזים בפנג-שואי הנו כי לכל דבר הנמצא בביתנו (עד לפרטים הקטנים ביותר של רהוט וקישוט , צבעי הקירות ופרטי הרהוט החומרים מהם הם עשויים) יש השפעה אנרגטית על חיינו והוא יכול לסייע לנו לקדם את מטרותינו בחיים או ההפך, להפריע לנו בהשגת אותן מטרות.
בעוד שעיצוב הפנים "הרגיל" מתעסק בשילוב בין פונקציונליות ואסתטיקה והתאמתם לצורכי הדייר, העיצוב ההולסטי שמציע הפנג-שואי מנסה ליצור חיבור נכון בין הדייר לביתו, כך שהבית יתמוך בדייר ויסייע לו להביא לחייו אנרגיות חיוביות של בריאות, שמחה, אהבה, שפע , הצלחה ועוד.

עיצוב חדרי ילדים ברוח הפנג-שואי
ילדים, בדיוק כמו הוריהם, מושפעים מכל חפץ ופריט רהוט הנמצא בחדרם פיזית ורגשית. התינוק עובר בשנה הראשונה לחייו תהליך של הסתגלות ומעבר חד מרחם אמו החמים לעולם שלנו.
החדרים במינימו בייבי בוטיק מעוצבים כך שהסביבה בה ימצא התינוק תהיה הרמונית, נעימה, רוגעת ומזמינה. את העיצובים השונים של מינימו ניתן לראות באתר www.minimo.co.il או בבוטיק בכפר רות, ליד מודיעין.
הורים רבים נוהגים להעביר את התינוק בחודשיו הראשונים מהעריסה הממוקמת בחדרם לחדרו. לכן, נרצה ליצור לו סביבה נעימה שתאפשר לו להיות רגוע ונינוח יותר בחדרו, לשון היטב ,להתפתח ולקלוט את גירויי הסביבה.
גם אצל ילדים יותר גדולים, השפעת המרחב בו הם נמצאים תתבטא בין היתר, בתחושותיו של הילד בחדר וביכולתו להרדם ללא קשיים, ביכולתו להמצא בחדר ולהעסיק עצמו במשחק לבדו או עם חברים, ביכולתו להתרכז ולהכין את שעוריו ולבצע את יתר מטלות בית-הספר,בתקשורת שלו עם יתר בני הבית-ההורים והאחים וביכולתיו לבטא עצמו.
אם ילדכם אינו אוהב לשחק ולשהות בחדרו או מתקשה להתרכז ולהכין את שיעוריו על שולחן עבודתו או מתקשה לשון היטב במיטתו, יתכן ויש לכך הסבר ע"פ תורת הפנג שואי.

עקרונות בסיסיים לעיצוב חדר הילדים ע"פ תורת הפנג-שואי
הבית הוא המקום בו ילדינו צריכים לחוש בטוחים ,מוגנים אהובים ורגועים. בתוך הבית, חדר הילדים הוא המרחב האישי שלהם ולכן חשוב לעצב אותו כך שהם יאהבו לשהות בו ושהוא יותאם לגילם ולצרכיהם המשתנים.
חדר הילדים כפונקציה משולבת
מונח יסוד בפנג-שואי הוא היין והיאנג. מקובל לחלק את חדרי הבית לפונקציות יאנגיות או ייניות בהתאם לסוג הפעילות המתבצעת בהם. אזור ייני הוא אזור בו מתבצעת פעילות רגועה ונינוחה כמו שינה או מדיטציה . אזור יאנגי הוא איזור בו מתבצעת פעילות נמרצת ואנרגטית כמו משחק או אכילה. ברור כי עיצוב אזור יאנגי מבחינת צבע חומר וצורה שונה מעיצוב אזור ייני.
לכן מומלץ באופן כללי במידת האפשר, להפריד בין חדר השינה של הילדים לחדר המשחקים. ברוב הבתים מוקצה חדר אחד לילדים המשמש בו זמנית גם כחדר שינה ומנוחה (פונקציה יינית) וגם כחדר משחקים המשמש למשחק,אירוח ולמודים (פונקציה יאנגית).
הפתרון במקרה כזה הינו להפריד פיזית ולצור איזור משחק ואיזור שינה נפרדים. ניתן לבצע חציצה על-ידי מיקומי החפצים- למקם באזורים נפרדים את המיטה ואת שידת המשחקים ולחצוץ ביניהם עם שטיח. דרך נוספת היא לצבוע את הקירות בצורה שונה-באזור השינה לצבוע בגוונים פסטלים עדינים יינים ובאזור המשחק להשתמש בגוון חזק יותר יאנגי. בכל מקרה יש להזהר עם הגוונים החזקים ולא מומלץ לכסות קיר שלם בצבע חזק. דרך נוספת ליצור הפרדה היא באמצעות התאורה.

תאורה
התאורה בחדר הילדים המומלצת היא זו המשרה אוירה רגועה ונינוחה. לכן מומלץ להשתמש בתאורה של אור צהוב ולהמנע מפלורוסנט ותאורת ספוטים חזקה. כמו כן לא מומלץ להשאיר את החשמל חשוף בתקרה. ניתן לשלב בחדר תאורת תקרה שאינה ישירה (מופנית אל התקרה או מכוסה אהיל) ומנורות עומדות. כאמור, את אזור המשחקים שהוא יאנגי ניתן להאיר בתאורה החזקה יותר ואת אזור השינה בתאורת אוירה חלשה יותר המתאימה לשינה שהיא פעילות יינית.
גופי התאורה של מינימו מספקים אור וחום ומשמשים קישוט נוסף לחדר הילדים. האהילים של minimo baby boutique הם בעיצוב ייחודי ומציעים דובון מעופף בכדור פורח, המשרה תחושת נועם וזרימה בחדר.

שיתוף הילדים
על מנת שילדנו יאהב את חדרו ויחוש מחובר אליו מומלץ לשתף אותו בתהליך עיצובו של החדר ולהכניס אלמנטים וסמלים חיוביים השייכים ומתאימים לגילו ולעולם התוכן שלו. אם יש לו העדפה (למשל לצבע או לאלמנט קישוטי כמו תמונת חיה אהובה) כדאי להתייחס אליה ולהכניסה לחדר בתנאי שאותו אלמנט משדר מסר חיובי ואינו מפחיד אותו.

אם מיקמנו שניים מילדינו באותו החדר, מומלץ ליצור ביניהם הפרדה ולעצב לכל אחד פינה משלו שבה ינתן לכל אחד יצוג וביטוי יחודי לו . במיוחד אם יש פער גילאים בין הילדים. למשל תליית ציורים ועבודות שעשה כל ילד בפינה הייחודית לו בחדר.

החדר צריך להיות מסודר כך שתווצר בו זרימת טובה וחופשיה של אנרגיה, היא אנרגית הצ'י הנכנסת דרך פתחי החדר, הדלת והחלונות . לכן, מומלץ לשמור את הכניסה לחדר פנויה עד כמה שניתן ולא למקם רהיט מסיבי במרחק של מטר מהדלת כדי לאפשר גישה חפשית של אנרגיה. חשוב לוודא כי דלת חדר הילדים תקינה ונפתחת עד הסוף וכי אין חפץ או מתלה בגדים המגביל את פתיחתה.

מומלץ להשאיר את האזור של מרכז החדר פנוי מחפצים כבדים כך שיהיה פנוי לפעילות. זהו לבו של החדר ובו צריכה להשמר זרימה טובה של אנרגיה.ניתן למקם באזור זה שטיח.

מיקום המיטה
חשוב לקנות לתינוקות, פעוטות וילדים מיטות איכותיות, עמידה ועומדות בתווי התקן המחמירים ביותר. במינימו בייבי בוטיק ניתן למצוא מיטות יפהפיות מחומרים טבעיים ובמראה טבעי והרמוני. ניתן להתרשם ממגוון המיטות ב- www.minimo.co.il

מיקום המיטה בחדר משפיע בצורה משמעותית על איכות השינה של הילדים. יש למקמה כך שהילד יהיה בעל עמדת שליטה כלומר יוכל לראות ממנה את דלת החדר ואת הנכנסים לחדר דבר שיגביר אצלו את תחושת הבטחון .
מומלץ להצמיד את ראש המיטה בצמידות אל הקיר ובכך לצור לילד בשנתו "גב" דבר שיגביר אצלו את תחושת הבטחון. בהתאם מומלץ להשאיר את מרגלות המיטה פנויים ללא צמידות לקיר או לרהיט ואם אין ברירה להשאיר מרחק גדול ככל הניתן מרהיט הצמוד.
לא מומלץ למקם מיטה בקו ישר מול דלת כדי שהילד לא יחשף לזרימת אנרגיה חזקה המגיעה מהדלת. אם אין ברירה יש גם למצב זה תקון ועליו יוכל להמליץ יועץ פנג-שואי.
רצוי שבחדר לא ימצא חלון בקו ישר עם הדלת כי ע"פ הפנג-שואי במצב הזה , האנרגיה הנכנסת מהדלת תצא בקו ישר דרך פתח החלון והחדר יסבול ממחסור באנרגיה.
מומלץ לא למקם את מיטת הילד כשמאחורי ראש המיטה יש חלון. אם אין ברירה יש לדאוג שהחלון בלילה יהיה סגור והוילון פרוס.
לא מומלץ לתלות מדפים מעל המיטות וראשי הילדים שכן מדפים אלו יוצרים זוית ומכוונים אנרגיה אגרסיבית לראשי הילדים.
סוג המיטה- מומלץ שהחומר ממנו עשויה המיטה יהיה עץ ולא מתכת שכן העץ הוא חומר טבעי. כמו כן רצוי שהמזרון והמצעים יהיו מחומרים טבעיים ולא סנטטים. במהלך היום מומלץ לשמור את המיטה מוצעת.
המיטה צריכה להיות מותאמת לצרכיו של הילד- לא מומלץ להשאיר ילד קטן במיטת תנוק או נער מתבגר במיטת ילדים. התאמה זו היא חלק מהחיבור כאמור של הילד לחדרו.

צבעים
כצבע רקע לקירות מומלצים כל הגוונים הפסטלים העדינים כגון- שמנת, אוף-וויט, כחול פסטלי, קרם, ירוק פסטלי, וכו' מומלץ להמנע מצביעת הקיר בצבעים חזקים וצעקנים כמו אדום או כתום עז.
יחד עם זאת, לא מומלץ לעצב את החדר בצבעוניות מונוכרומית כלומר שהחדר כולו יורכב מקיר בצבע שמנת , ורהיטים בצבע שמנת ללא כל פריט צבעוני. אחד הכלים הנהדרים להכנסת אנרגיות של שמחה המאפיינות חדרי ילדים הוא הצבע.
לכן ניתן לשלב בפריטים ואביזרי רקע נלווים כמו פופים, כריות, וילונות, שידות וכו' גם צבעים חזקים יותר כמו טורקיז, ורוד, אדום ,ירוק וכדומה. יש רק להזהר מצבעוניות חזקה מדי באזור השינה, שבו נדרש עיצוב רגוע ושליו יותר ( אזור ייני).

מומלץ להמנע מלשים מראה בחדר השינה של הילדים ואם אין ברירה לא מומלץ למקמה מול המיטה שכן ההשתקפות של המראה תגביר את זרימת האנרגיה ועלולה להפריע לשינה.

לא רצוי שבחדרי הילדים תהיינה קורות בולטות מהתקרה ובפרט שלא תעבורנה מעל ראשי הילדים והמיטות.

שולחן העבודה, הכסא ומיקומם
מומלץ למקם את שולחן העבודה כך שהילד ישב ופניו אל הדלת כלומר שהילד יוכל לראות ממקום מושבו את הדלת ואת מי שנכנס לחדר ( להבדיל ממצב בו הוא יושב עם הגב לדלת) דבר שיספק לו תחושה של שליטה על הנעשה.
לא מומלץ למקם את השולחן כך שהוא יהיה מוצב בקו ישר עם דלת הכניסה לחדר שהילד לא יחשף לזרימת אנרגיה חזקה המגיעה מהדלת. אם אין ברירה יש גם למצב זה תקון ועליו יוכל להמליץ יועץ פנג-שואי.
מומלץ למקם את הכסא בצמידות לקיר או כך שגבו של הילד לא יהיה חשוף אלא צמוד לקיר, דבר שיגביר את תחושת הבטחון שיש מאחוריו "גב".
שולחן העבודה של הילד צריך להתאים לגילו ,לצרכיו ולמימדיו. כדי שילדינו יהנה לשבת ולעבוד על השולחן , הוא צריך להיות לא גדול מדי כמו שולחן למבוגר אך גם לא קטן כמו שולחן לתנוק. יש לוודא כי הילד יושב בנינוחות על הכסא ורגליו נוגעות ברצפה ואינן תלויות באויר.
מומלץ להמנע מלמקם מדפים מעל השולחן ולמעשה מעל ראש הילד כי אלו יפריעו לזרימת האנרגיה ועשויים לפגום ברכוז.
מומלץ להרגיל את הילד לסדר את השולחן בתום הכנת שעורי הבית או המשחק במחשב. שולחן מבולגן עשוי לפגום בריכוז של הילד ובבהירות המחשבתית הנדרשת לצורך הכנת השיעורים.
לא מומלץ לאגור על השולחן צעצועים ומשחקים אלא לייעד להם מקום נפרד .

מומלץ להמנע משמוש במכשירי חשמל בחדר הילדים כמו טלויזיה, מחשב, טלפון סלולרי וכדומה. נכון שהיום הטלויזיה והמחשב חדרו לכל חדר בבית והפכו לסטנדרט שהורים רבים מתקשים להתעלם ממנו. מכשירים אלו גורמים לשדות אלקטרומגנטים העלולים להפריע לתפקוד בריא ולשינה בלילה. אם לא ניתן להוציא את המכשירים הללו מהחדר,מומלץ בלילה לכסותם בבד או להוציא אותם משקע החשמל. לשם הבהרה לא מדובר במכשירים לתנוקות כמו מכשיר אדים או ביביבסנס

ככלל חדר הילדים צריך להיות מעוצב כך שתשמר פרופורציה נכונה בין כמות הרהוט לגודל החדר. יצירת עומס ודחיסה של רהוט בחדר קטן מביאה לתקיעות אנרגטית ועלולה להשפיע על בריאותם של ילדינו ולהתבטא בין היתר בעייפות, חוסר רכוז ועוד.
רצוי להמנע מאגירת חפצים מיותרים. אגירת חפצים מיותרים איננה רצויה שכן היא מביאה לתקיעות אנרגטית שעלולה להתבטא בפחדים וחרדות אצל הילדים. להורים יש נטיה לאגור בחדר הילדים חפצים שכבר מזמן אינם בשימוש של הילדים במיוחד באזורים פנויים כמו בין הארון לתקרה או מתחת למיטה. אגירה זו איננה רצויה ולכן מומלץ לפנות אזורים אלו . מתחת למיטה לא מומלץ לאחסן צעצועים , בגדים או נעליים. ועדיף שאזור זה יהיה פנוי לחלוטין אך אם ברירה עדיף לאחסן באזור זה דברים הקשורים בשינה כמו מצעים בארגז מצעים מסודר.

כדי להמנע מאגירה, מומלץ מדי מספר חודשים לעשות מעין "ניקיון פסח" בחדר הילדים ובמסגרתו למיין אפילו יחד עם הילד את החפצים שאינם בשימוש ואינם נחוצים עוד לילד. הכוונה לבגדים ישנים, נעלים, ספרים וצעצועים ואת כל אלה לתת לחברים או לתרום לנזקקים. מומלץ לא לשמור חפצים שבורים או צעצועים שחלקיהם חסרים כמו למשל בובה קרועה בלי יד, או פזלים חסרים.

סידור החדר
ילדים הם "בלגניסטים" גדולים בעיקר בחדרם וזה חלק מדרך המשחק והביטוי שלהם. כל ילד צריך לחוש שיש לו פינה בבית (ורצוי שזה יהיה החדר שלו) שבה הוא יכול להשתולל עם צעצועיו ולשחק כאוות נפשו מבלי להיות מוגבל. לאחר שבילה בחדר המשחקים ולפני השינה, מומלץ לקבוע נוהל של סדור החדר ולהפוך אף אותו לסוג של משחק.חדר שישאר מבולגן ולא מסודר גם בשעת השינה תווצר בו אנרגיה יאנגית לא נינוחה והדבר עלול להשפיע על אכות השינה של ילדכם. שמירה על החדר מסודר לקראת השינה תתרום לאוירה נינוחה ורגועה בשעת השינה.

ארגון משחקים וחפצים בחדר
מומלץ לארגן את המשחקים והצעצועים בארונות מודולרים או שידות או מדפים הנגישים ונוחים לילד כך שהילד ( מרגע שהוא כבר מספיק גדול) יוכל להגיע אליהם פיזית ולעשות בהם שימוש יומיומי כך למשל אם נרצה לעודד את ילדינו בן ה-4 להנות מפעילות של קריאת סיפורים רצוי למקם את שידת הספרים או המדף בגובה שלו ,כך שיוכל להגיע ולבחור את הספור האהוב עליו בעצמו. באתר מינימו www.minimo.co.il ניתן לראות פתרונות אחסון יפים ושימושיים, העשויים מחומרים טבעיים ומשתלבים היטב בעיצוב הכללי של החדר.

תיקון ליקויים בחדר
לא מומלץ להזניח את תחזוקת הבית בכלל ובפרט בחדר הילדים ועל כן יש לתקן בהקדם נזילות בקירות , ארונות שבורים, חשמל חשוף וכדומה. לקויים אלו מחלישים את האנרגיה בחדר ועשויים לאורך זמן להשפיע על הילדים בעיקר בפן הבריאותי.

פנג שואי בישראל
במדינתנו הקטנה, בה נבנות כל הזמן דירות חדשות, עדיין לא הופנמה תורת הפנג-שואי בקרב הקבלנים. לכן אנו מוצאים פעמים רבות חדרים בהם הדלת ממוקמת בקו ישר מול החלון, או שהחדר כולו משופע בקורות וזויות או שהדרך היחידה למקם את המיטה היא מול הדלת.
לכן, חשוב לדעת כי גם אם בחדרו של ילדיכם אין ברירה אלא "לעבור" על אחד הכללים, אין סיבה לדאגה. יועץ פאנג-שואי מוסמך יכול להמליץ על תקון על-ידי הכנסת אלמנטים פשוטים לחדר (כמו מוביילים, פעמוני-רוח, ספירלות, הכל בהתאם לסוג הבעיה) שיפתרו את הבעיה ויאזנו את זרימת הצ'י בחדר.
הפנג-שואי מעניק דרך חשיבה נוספת , ומחדד לנו, ההורים, את המודעות לגבי הבחירות שלנו בחדר הילדים.
על-ידי יישום עקרונות השיטה ובאמצעים פשוטים, נוכל לייצר אוירה תומכת ואוהבת לילדינו בבית בכלל ובמרחב האישי שלהם בפרט, דבר שיאפשר להם לגדול בבטחון עם אנרגיות חיוביות של בריאות אושר, ושמחה להן הם ראויים.

הכותבת היא יועצת פנג-שואי בכירה ומעצבת הוליסטית,
המשמשת יועצת הבית ב-minimo baby boutique, במרכז דנגל בכפר רות, מודיעין.

לפרטים נוספים אודות מינימו 1-800-670-670 contact@minimo.co.il

לשאלות נוספות וייעוץ פנג שואי יש לפנות אל varditbo@gmail.com או לגלוש אל http://www.2all.co.il/Web/Sites/Vardit-fengshui/PAGE3.asp








הכותבת, ורדית דרוקמן, היא יועצת פנג-שואי בכירה ומעצבת הוליסטית,
המשמשת יועצת הבית של מינימו בייבי בוטיק - minimo baby boutique, במרכז דנגל בכפר רות, מודיעין, בנושא עיצוב חדרי ילדים ברוח הפנג-שואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב