דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדעי המחשב - הזדמנויות תעסוקתיות 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 5483 פעמים ]

בימינו, מערכות המחשב הופכות להיות חלק נכבד יותר מחיינו וככל שהפיתוח מתקדם, כך גדלה הדרישה למומחים בתחום מדעי המחשב היוקרתי, המאתגר והמעניין. מדעי המחשב זהו ענף מדעי בעל מספר רב של ענפי משנה בהם ניתן להשתלב לכל אורך הקריירה.
מגוון התחומים שאפשר לעסוק בהם השם הכולל "מדעי המחשב" טומן בחובו כמה וכמה מקצועות שביסודם ניצב אותו עיקרון.
עיקרון זה נקרא אלגוריתמיקה והוא המאפשר לבוגרי תואר במדעי המחשב ליישם את החשיבה הנכונה הדרושה לכל מתכנת ומתכנת, לא משנה באיזו שפה. בזכות מגוון השפות הקיים בשוק, יכול בוגר תואר מדעי המחשב לבחור מבין היצע רב של תחומים, החל מפיתוח אתרי אינטרנט דרך פיתוח תוכנות ומשחקים ועד לפיתוח מערכות מורכבות כגון, מערכות הפעלה וכן להנות מאפשרויות קידום כגון ראש צוות או ראש פרוייקט והשמיים הם הגבול.

מדעי המחשב ובועת ההיי-טק

כולנו זוכרים את פיצוץ בועת ההיי-טק שאירע לפני יותר מעשור. הרבה מהסטודנטים הפוטנציאלים חוששים שבגלל פיצוץ הבועה דאז, אין טעם ואין ביקוש לבוגרי מדעי המחשב. אמת זו צריכה להתנפץ ולאלתר. כל זמן שיש צורך באתרי אינטרנט, צורך בתוכנות ובכלל צורך במחשבים, לעולם יהיה צורך במתכנתים. כל פלטפורמה חדשה (דוגמת "פייסבוק") יוצרת עשרות, מאות ולפעמים גם אלפי אפשרויות תעסוקה חדשות שמחכות לבוגרי תואר מדעי המחשב ואפשרויות קידום העומדות בפתח.

שכיר או עצמאי?

כמו שצייר אינו צייר בלי היכולת להביע את עצמו, כך יזם, בתחום התוכנה או בכלל, אינו יזם בלי היכולת לדעת לכתוב קוד. תחשבו על מארק צוקרברג (מייסד "פייסבוק") ומה היה עולה בגורלו אם היה צריך לשכור תוכניתן בשביל לממש את רעיונותיו. אל תבנו על אנשים אחרים, תסמכו על עצמיכם. כמובן שאין קידום גדול יותר מאשר להיות הבוס של עצמך. אבל לאלה מכם שהעולם היזמי פחות קורץ להם, אל דאגה! תוכלו למצוא שפע של משרות בחוץ ובגלל הביקוש הרחב, תמצאו בדיוק את הנישה המתאימה לכם, בין אם מדובר בגרפיקה, באינטרנט או מערכות מידע.

מה לומדים במסגרת לימודי מדעי המחשב?

אז מה יידרש מסטודנט לתואר מדעי המחשב? ראשית כל, בסיס רחב. הסטודנטים לא נדרשים לדעת רק את הפרטים הטכניים מאחורי שפת התכנות אותה הם לומדים, עליהם לדעת ולהבין את החשיבה האלגוריתמית והרעיונות העומדים מאחורי הקוד אותו יכתבו בסיום התואר ובמהלכו. לכן, מגוון הקורסים הנלמדים במסלול מדעי המחשב הם: קורסי המתמטיקה וביניהם לוגיקה, סיבוכיות , מתמטיקה דיסקרטית וכן קורסי הבסיס של כל מתכנת, וביניהם אלגורתמים, מבני נתונים, שפות תכנות שונות, ויעילות מההיבט התכנותי. כמו כן, ילמדו הסטודנטים במהלך התואר על כלל היישומים השונים של כל מקצוע ומקצוע הרלוונטיים למשרות השונות המוצעות בשוק ובזכות אופיו של התואר, בוגרי מדעי המחשב יוכלו להסתכל דרך עיניים של מתכנת בוגר ומבין דבר.

סדנאות שיווק בפייסבוק, עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב