דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות, הצוות ושיתוף פעולה 

מאת    [ 24/11/2011 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2283 פעמים ]

בכל בית אבות, מכל סוג שהוא, ישנו צוות עובדים. בין אם אנחנו הדיירים במקום ובין אם אנחנו בני משפחה של מישהו שגר במקום עלינו לשמור על קשר קבוע וקורקטי עם צוות העובדים. זהו הדבר הנכון לעשות גם מבחינה מעשית וגם מבחינה אנושית גרידא.

שיתוף פעולה כבסיס להצלחה

במדעי הניהול מדברים הרבה על אסטרטגיות שונות שעלותן נמוכה ושניתן להפיק מהם רווח רב. על ידי יצירת מערכת יחסים נכונה עם שותפים לעבודה ניתן ליצור מערכת שמתפקדת היטב בהשקעה נמוכה. הצוות של בית אבות במרכז שבו אנחנו מתגוררים או שבו מתגורר הורה או בן משפחה אחר הוא – במובן מסוים – שותף לעבודה: אנחנו צריכים את העזרה שלו במקרים שונים ואנחנו רוצים להיות בטוחים שנקבל את מה שאנחנו צריכים בעלות הנמוכה ביותר.

ההשקעה שדורש שיתוף פעולה תקין איננה גדולה: הבעת הערכה לעבודה שנעשתה היטב, התייעצות עם אנשי הצוות בנוגע לנושאים שונים, הימנעות מהנחתת הוראות ויצירת אווירה של שותפות ולא היררכיה; כל אלה הינם דברים שאינם דורשים מאיתנו יותר מדי. על ידי יצירת שיתוף הפעולה הזה עם הצוות אנחנו מבטיחים לנו או לבני משפחתנו שהות נעימה יותר, העברת מידע סדירה ודאגה לצרכים שלנו מבלי שנאלץ להיאבק.

אם אנחנו מעסיקים עובדים שמעניקים שירותי סיעוד לנו או לבן משפחה הרי שחשוב שבעתיים ליצור סביבת עבודה שמבוססת על שיתוף פעולה. עובד שמרגיש הערכה ומקבל יחס נכון הוא עובד שנותן תפוקה גדולה יותר באווירה נעימה יותר.

שיתוף פעולה וסביבה שטוב לחיות בה

אבל שיתוף פעולה איננו רק אסטרטגיה שיש בה הגיון כלכלי. שיתוף פעולה הינו גם הדבר הנכון לעשות ולחפש מבחינה אנושית ומוסרית. באיזה עולם אנחנו רוצים לחיות? בעולם של מאבק ושל היררכיה נוקשה או בעולם שבו אנשים עוזרים זה לזה, עולם שבו אנשים נחמדים זה אל זה? כאשר אנחנו בוחרים בשיתוף פעולה – ולא משנה אם זה בית אבות או כל מקום אחר שבו אנחנו נמצאים – הרי שאנחנו יוצרים עולם שבו טוב יותר לחיות, גם לנו וגם לאחרים.

בתי הורים סיעודיים, אם ניקח לרגע דוגמה אחת, הם הבית של מי שגר בהם בגלל מצבו הרפואי. האם אנחנו רוצים שהם יתנהלו כמו מכונה שבה הצוות הוא אוסף של ברגים? איזה יחס יקבלו הדיירים במקום אם הם מקבלים טיפול מברגים במכונה? כדי שהדייר במקום יקבל גם יחס אנושי ולא רק טיפול רפואי עלינו לדאוג לכך שהצוות במקום ידע היטב שאנחנו מתייחסים אליו כמו אל בני אדם: מתוך הערכה לעבודתם, מתוך רצון להבין אותם ולמצוא בסיס משותף לתקשורת יציבה – כבוד הדדי, הקשבה וסבלנות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב