דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות: מה שצבע יכול לעשות 

מאת    [ 24/11/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2627 פעמים ]

מילדות מלמדים אותנו לחשוב בהגיון ולקבל החלטות בצורה תבונית ומושכלת. מרגילים אותנו לחיות באופן פרקטי שבו השיקולים המעשיים אמורים לגבור על כל שיקול אחר ולהנחות אותנו בדרך הישר. כאשר מגיע הזמן ואנחנו מבקשים למצוא לעצמנו בית אבות מתאים הרי שמתוך הרגל אנחנו בוחנים את המקומות השונים המוצעים לנו דרך משקפיים הגיוניות ומעשיות. האם לא הגיע הזמן לחשוב גם על שיקולים מעט פחות תבוניים, לכאורה, כמו נוף, עיצוב ומראה חיצוני?

עיצוב שמשפיע על הבחירה

הבחירה של בית אחד מתוך המגוון של בתי אבות שמוצעים לנו איננה עניין פשוט. עבור מי שיכולת הבחירה נמצאת ברשותו כדאי לחשוב גם על המראה החיצוני של המקום. עלינו לשאול את עצמנו האם הסביבה הויזואלית שבמקום היא הסביבה הויזואלית שבה אנחנו רוצים לחיות את חיינו? האם המראה של המקום גרם לנו להרגיש בבית? יש השפעה גדולה לסביבה העיצובית שבה אנחנו חיים – על מצב הרוח שלנו ועל האנרגיות שלנו – ולכן  חשוב לבחון אם העיצוב של בית אבות מסוים אכן מוצא חן בעינו.

בחירה שמשפיעה על העיצוב

כדאי לזכור – ולברר את העניין עם ההנהלה במקום – שלעיתים מרחב המגורים המוצע לנו ניתן לעיצוב מסוים בידינו. לכן גם אם בית אבות מסוים איננו נראה כמו שאנחנו היינו רוצים הרי שאולי ניתן לעצב מחדש – במידה כזו או אחרת – את מרחב המגורים הפרטי כך שהוא יהלום את הטעם שלנו ויהווה עבורנו סביבה ביתית נעימה וחמה.

התאמה של העיצוב למקום החדש

מרחב המגורים החדש עשוי להיות שונה בצורה משמעותית ממה שאנחנו רגילים אליו ועלינו להתאים את העיצוב של מקום המגורים החדש למגבלות שלו ולתנאים שבהם הוא מתקיים. גם זוהי נקודה שיש להקדיש לה מעט מחשבה: איזה ריהוט נוכל להביא איתנו למקום? על מה נצטרך לוותר? מה בדבר אביזרי קישוט ונוי שונים שיש ברשותנו; האם הם מתאימים למקום המגורים החדש שלנו? עד כמה הפרידה מפריט ריהוט יקר לליבנו עשויה להשפיע על הבחירה של בית אבות כזה או אחר?

גם הנוף יכול להשפיע על עיצוב המרחב.

כאשר אתם בוחנים בתי הורים אל תשכחו להעיף מבט ארוך החוצה ולבחון את הנוף שמסביב: גם לו יש השפעה על תחושת הביתיות ועל מצב הרוח. האם זהו הנוף שבו אתם רוצים לקבוע את ביתכם?

אין בכוונתנו לטעון שמראה עיניים חשוב יותר מעניינים הגיוניים ומעשיים. כל מה שרצינו לציין הוא שגם העיצוב והמראה החיצוני של המקום שבו נקבע את ביתנו חשוב מאוד ואין להזניח אותו בתוך המכלול של השיקולים שקובעים עבורנו איזה בית אבות יהפוך לביתנו הבא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב