דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם ברקודים ואילו סוגים קיימים בשוק 

מאת    [ 24/11/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 3094 פעמים ]

הטכנולוגיה המתקדמת מציעה לנו מגוון של פתרונות יעילים במיוחד, העוזרים בקידוד ואיסוף נתונים. אחת הדרכים לעשות זאת הינה באמצעות ברקודים, הפועלים באמצעות אפליקציה מתאימה, העוזרת לקרוא את הקוד, הקיים על גבי המוצר ולפענח אותו.

שיטת הברקוד החלה לתפוס תאוצה בשנים האחרונות וניתן למצוא ברקודים במקומות רבים. ישנם ברקודים בבתי עסק קטנים, גדולים, בחברות, ברשתות שיווק גדולות במיוחד ועוד ועוד. מהם סוגי הברקודים הקיימים בשוק ולמה משמש כל סוג? על כך, בכתבה הבאה.

על הסוגים השונים

קיימים סוגים שונים של ברקודים, כשכל אחד מהם פועל על פי שיטת חישוב קוד שונה, הנקראת סימבולגיה. ישנם ברקודים הפועלים ברשתות השיווק, בתעשיות המזון, בתעשיות האלקטרוניקה, בתעשיות הרפואיות השונות, בתחום השילוח, ההיטק ועוד. ברקודים אלה יכולים להיות מורכבים מצירוף של מספרים, מצירוף של אותיות ומספרים וכדומה. כיום ניתן למצוא כמעט בכל תחום מוצרים שונים, המתויגים באמצעות קודי ברקודים, החל ממוצרי מחסנים, בדיקות מעבדה למיניהן, טפסים חשובים ועוד, תיוג המסייע באיסוף הנתונים והעברתו ישרות אל המערכת הממוחשבת באמצעות ברקודים. קריאת קוד ברקודים נעשית באמצעות סורק ברקודים מיוחד, המפענח את הקוד, המופיע על גבי ברקודים אלה. קורא ברקודים, לאחר שסרק את הקוד, מפענח אותו ומעביר את המידע ישירות אל מחשב, בעל תוכנה מיוחדת הקולטת את הקוד הסרוק. ברקודים אלה, שנסרקו, מודפסים על גבי המוצר במספר דרכים שונות. ניתן להדפיס ברקודים אלה במהלך אריזת המוצר או בנפרד, כשכל מוצר מקבל ברקוד אחר.

לשם מה צריך את זה

לברקודים יתרונות רבים. מעבר לקיצור משך זמן עריכת החשבון עבור הלקוח, בהגיעו אל הקופה בתום הקנייה, מאפשרים ברקודים אלה יצירת שפה אחידה החל מהיצרן עצמו ועד הלקוח. ברקודים מתאימים גם במקרים של ספירת מלאי, למשל, אז השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הפועלת עם ברקודים אלה, מאפשרת לבצע ספירת מלאי באופן יעיל ומהיר יותר. העובדה כי ישנה אחידות והתאמה בכל שרשרת האספקה מונעת טעויות רבות ומייעלת תהליכים שונים באופן משמעותי. כשמדובר בספקים או במשווקים, הברקודים מאפשרים יכולת עבודה במערכת זיהוי אחת וכן ייעול תהליכי הייצור, הפיקוח והספירה (במקרים של ספירת מלאי, למשל). כשמדובר בצרכן הסופי, מאפשרים הברקודים לקצר את משך ההמתנה בקופה, הם מאפשרים לאתר את מחיר המוצר והפרטים עליו באופן מהיר יותר וכן עוזרים לזהות את המוצר בצורה המדויקת ביותר.

מוצרים נלווים

הברקודים, המוטבעים על גבי המוצר, מאפשרים לכל עסק או חברה לייעל את תהליך העבודה באופן משמעותי. המוצרים הנלווים להם הינם סורק ברקוד לפענוח הברקוד והעברת הפרטים אל המחשב, מדפסות ברקוד לצורך הדפסת הברקוד עצמו, מסופונים המאפשרים לקרוא את הברקודים ולבצע ספירת מלאי באופן יעיל יותר ועוד ועוד. הפיתוחים הטכנולוגיים השונים, המוצעים על ידי חברות המייצרות פתרונות מתקדמים אלה, מאפשרים לכל בעל עסק או חברה לייעל את תהליכי העבודה השונים וליצור אחידות ושקיפות. אם בעבר נדרשו בעלי העסק לבצע פעולות שונות באופן ידני, פעולות שהובילו לטעויות ונמשכו גם זמן רב, הרי שפתרונות מובילים אלה, מאפשרים לכל אחד ליהנות מקדמה טכנולוגית וממענה מתאים ומדויק לצרכים שונים. מכיוון שמדובר במוצרים נלווים מסוגים שונים, מציעות החברות גם שירותי תמיכה, המסייעים בשעת הצורך הן בתפעול המוצרים השונים והן באיתור ותיקון תקלות שונות, במידה ונתקלים בכאלו.

שלום, שמי אבנר כהן. חובב נגרות ומעצב ארונות קיר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב